شما هم مي توانيد آرامش خود را حفظ کنيد، به شرطي که...

* با شوخ طبعي به آرامش خود کمک کنيد. فکر نکنيد که فقط و فقط بايد کارهاي سخت را انجام دهيد. چنان چه ديدتان را نسبت به انجام کار کمي عوض کنيد، جدي ترين کارها هم مثل يک شوخي به نظر مي رسد. شوخي را جدي بگيريد.
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شما هم مي توانيد آرامش خود را حفظ کنيد، به شرطي که...

شما هم مي توانيد آرامش خود را حفظ کنيد، به شرطي که...
شما هم مي توانيد آرامش خود را حفظ کنيد، به شرطي که...


 






 

روزتان را با تبسم آغاز کنيد
 

* با شوخ طبعي به آرامش خود کمک کنيد. فکر نکنيد که فقط و فقط بايد کارهاي سخت را انجام دهيد. چنان چه ديدتان را نسبت به انجام کار کمي عوض کنيد، جدي ترين کارها هم مثل يک شوخي به نظر مي رسد. شوخي را جدي بگيريد.
* پانزده دقيقه زودتر از معمول از خواب برخيزيد و به کاري که از آن لذت مي بريد (مانند : ورزش، مطالعه کتاب، دعا و نيايش کردن ) مشغول شويد.
* داد و فرياد کردن هرگز! جيغ و فرياد کشيدن و قيل و قال راه انداختن را کنار بگذاريد. آن گاه آرامش و خونسردي خود را بازخواهيد يافت.
* روزتان را با آرامش شروع کنيد. در هر کاري که مي توانيد اين آرامش را حفظ نماييد. به ندرت کساني پيدا مي شوند که قبول نداشته باشند که در دنياي امروز، زندگي پيچيده، پرمشغله و در واقع پراسترس است، اما بسته به اين که روزتان را چگونه آغاز مي کنيد، مي توانيد به اندازه ي زيادي از شدت فشارهاي روحي خود بکاهيد.
* در تمام مراحل زندگي آرامش خود را حفظ نماييد. در اوج نبرد زندگي و فشار روحي آرامش خود را فراموش نکنيد.
* همنشين افراد آرام باشيد. از بودن در کنار افراد آرام لذت ببريد. براي رسيدن به آرامشي که آن ها منتشر مي کنند.
* ترک عادت کنيد. بسياري از فشارهاي عصبي، از بعضي عادت ها ناشي مي شوند. بنابراين عادت هاي خود را ترک کنيد و در عوض چند بار در روز کارهاي ديگري انجام دهيد.
با اين کار در مسير رسيدن به آرامش قرار خواهيد گرفت.
* ديگران را شاد کنيد. شاد کردن ديگران، موجب آرامش مي شود.
*رنگ هاي شاد و آرام بخش را جايگزين رنگ هاي تيره کنيد تا بتوانيد به آرامش روحي بيشتري دست يابيد. رنگ هاي شاد شامل سفيد، ليمويي، نارنجي، آبي، قرمز و سبز مي باشند.
* در آرامش کار کنيد. در هر کاري مي توانيد اين آرامش را حفظ کنيد. گه گاهي در طول روز به خود اجازه دهيد که کمي آرام باشيد. فرصتي به خود بدهيد که فشارها و نگراني ها را از ياد ببريد که زمان کوتاه تر و آرامش حاصل شود.
* در محيط کار به خود استراحت بدهيد. هنگامي که در محل کار خود هستيد هر چند دقيقه يک بار دست از کار بکشيد و آرام به پشت صندلي خود تکيه بدهيد. در اين حالت شانه ها را بالا ببريد و چنان چه نتوانستيد چند قدم راه برويد، حتي مي توانيد براي لحظه اي از اتاق بيرون بياييد و سپس دوباره بازگرديد. نوشيدن يک ليوان آب را در زمان معيني فراموش نکنيد.
* وقتي که وانمود مي کنيد که شخص آرامي هستيد و خصوصيات يک فرد آرام را مي پذيريد، خود را متقاعد مي کنيد که هميشه آرام باشيد.
* مراقب سلامتي جسمي و روحي خود باشيد. هر کاري که انجام مي دهيد بايد به گونه اي باشد که آسيبي به بدن تان وارد نسازد و در عين حال تا مي توانيد خودتان را تحت ناراحتي ها و فشارهاي روحي بي مورد قرار ندهيد.
* با احساسات خود کنار بياييد و جرأت آن را داشته باشيد که تصميمي درست بگيريد.
* با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس را به ديگري منتقل کنيد؛ آيا تا به حال فرد آرامي را ديده ايد که با صداي بلند صحبت کند؟
*احساس آرامش را به جمع منتقل نماييد. چنان چه تا به حال اجازه نداده ايد فشارهاي روحي تان فروکش کند سعي کنيد با آرامش و آهسته تر حرکت، صحبت و رفتار کنيد. اگر مي خواهيد دوست هيجان زده ي خود را آرام کنيد، خودتان هم آرام باشيد و سخنان تان را آرام آرام ادا کنيد. به اين ترتيب هم شما و هم دوست تان آرام خواهيد شد.
* موقع غذا خوردن چنانچه هر لقمه را به آرامي بجويد، نه تنها به تجديد قواي فکري خود کمک مي کنيد، بلکه احساس آرامش هم خواهيد کرد. اين کار به ويژه در محيط هايي که بايد به سرعت کار کرد ضروري است.
* هنگامي که در جاده به راه بنداني برمي خوريد که درنهايت وقت گيراست، بايد آرامش را تحمل کنيد. شما بايد بکوشيد آرام و خونسرد بودن برايتان آسان ترين کار ممکن باشد.
* با دوستان ارتباط برقرار کنيد. بهتر است با ديگران (دوستان و نزديکان) ارتباط دوستانه برقرار کنيد. خود را عضوي از مجموعه اي بدانيد که از شما بزرگ تر است. با خانواده، دوستان، مؤسسات گوناگون، همسايگان و افرادي که در اماکن مذهبي (مسجد) و يا محل ملاقات مي کنيد، ارتباط برقرار کنيد.
*قبل از آن که غذا بخوريد در کنار ميز يا سفره غذا تأمل کنيد، شکرگزاري کنيد، آرام بنشينيد. اين کار به ما کمک مي کندتا از غذا لذت ببريم. به جاي آن که غذا را بلع نماييد هنگام غذا خوردن آن را آرام تر از معمول بجويد.
* قبل از ورود به خانه آرام بگيريد. پيش از آن که وارد خانه شويد 5 دقيقه جلوي در توقف کنيد، آرام بگيريد، خونسرد باشيد . هنگام رفتن به خانه آسوده باشيد.
* بعد از کار دوش بگيريد. اين کار شما را آرام مي کند و تغيير محيط کار را به شما يادآوري مي کند.
* بي طاقتي و ناشکيبايي را کنار بگذاريد. با هوشياري تصميم بگيريد که همواره خونسرد و بدون فشار روحي باشيد. بدين منظور هنگام رويارويي با مشکلات چند ثانيه صبر کرده و به خودتان بگوييد: " خونسرد باش و خودت را کنترل کن." در اين صورت خواهيد ديد که ذهن و روح شما همواره آرامش و دور از استرس خواهد بود.
* برنامه ريزي روزانه داشته باشيد. با روزي يک ساعت برنامه ريزي در وقت بيکاري، آرامش و نظم در زندگي خود به وجود آوريد. البته براي خودتان برنامه بريزيد.
* آرام نفس بکشيد. تنفس آرام و عميق، عامل همه ي پيروزي ها در هنرهاي رزمي، تئاتر و رسيدن به آرامش است. عميق و آرام نفس بکشيد و به صداي هر نفسي که مي آيد و مي رود گوش کنيد. به اين ترتيب آرامش پيدا خواهيد کرد.
* آرامش را در گلدان جستجو کنيد. طبيعت، شفابخش است و قدم زدن در آن فشارهاي عصبي را کم کرده و نگراني ها را از بين مي برد. داشتن گلدان در خانه يا در محيط کار، باغي خيالي را در ذهن تان تداعي مي کند. براي بسياري از افراد گلداني از گل هاي رنگارنگ و زيبا، حتي يک شاخه گل، مي تواند براي رسيدن به آرامش موثر باشد.
منبع: نشريه بانو شماره 32



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.