منافق شناسی در نگاه مقام معظم رهبری (2)

امروز حرکت نفاق در جامعه ما هست. این جریان، یک طیف وسیعی را تشکیل می دهد
پنجشنبه، 5 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
منافق شناسی در نگاه مقام معظم رهبری (2)

منافق شناسی در نگاه مقام معظم رهبری (2)
 

تلخیص: محمد عابدی



 
7)افشای غلط اندازی؛ با ارائه معیار راه صحیح
امروز حرکت نفاق در جامعه ما هست. این جریان، یک طیف وسیعی را تشکیل می دهد. در میان این جریانی که منافقان در ایران به وجود آورده اند، همه جور آدمی هست. از طرفداران خائنان محکوم به اعدام فراری تا کسانی که به نام ملیّت، دین را می کوبند تا کسانی که به شهدای گذشته ای افتخار می کنند که میان این ها و آن ها هیچ گونه رابطه ای وجود ندارد و این افراد نان شهیدان را می خورند تا افراد ساده لوح و زودباوری که باطن کار این ها را نمی شناسند. غیر از دسته آخر؛ یعنی غیر از آن ساده لوح ها، جوانان و نوجوانان، دختران و پسران عزیزی که شور جوانی آن ها را به یک مبارزه و ماجراجویی دعوت می کند و فکر می کنند که جریان حق را پیدا کردند و ساده هستند... پیام من این است که جمهوری اسلامی امروز پنجه در پنجه آمریکاست. با همه ابرقدرت ها طرف است. معیار و ملاک و میزان، این است که هر کسی با دشمن آمریکا مبارزه کند، به آمریکا کمک کرده است... ای کسانی که از روی سادگی و صفای دل میان آن جمع رفته اید، دقت کنید هر کسی را دیدید با این جمهوری مخالفت می کند، بدانید که دارد به آمریکا کمک می کند. اگر با آمریکا دشمن هستید، به او کمک نکنید... (پایان خطبه دوم).

8.شناساندن اهداف منافقان

... از همه علاقه مندان مخصوصاً جوانان، دختران و پسران دعوت می کنم که آیات قرآن را در این باب با دقت و حوصله بخوانند و در آن تدبر کنند... هنگامی که پیغمبر عازم جنگ تبوک بود ــ که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین آزمایش های دوران حکومت پیغمبر است ــ جمعی از منافقان در خارج مدینه مسجدی ساختند. علی الظاهر مسجد، اما علی الباطن پایگاهی برای توطئه بود. قرآن برای این مسجد، چهار خاصیت که مورد نظر آن ها بود، ذکر می کند:
(و الّذین اتّخدوا مسجداً ضراراً)؛
اولین خاصیت این مسجد، این است که به مردم مسلمان ضرر بزند. بنشینند و توطئه کنند و برای جامعه اسلامی خط و نشان بکشند.
دومین خاصیت که جزو نیت های پلید آن هاست (و کفراً)، بنشینند طرح کفرآمیز خود را در مسجد پیاده کنند.
سومین خاصیت (و تفریقاً بین المؤمنین)، آن را وسیله ای برای شق صفوف مسلمان ها کنند.
چهارمین خاصیت (و إرصادًا لمن حارب الله و رسوله)، آن جا پایگاه و کمینگاهی باشد برای کسانی که در محاربه با خدا و پیامبر هستند.

9.افشای ارتباط طبیعی منافقان داخلی با کفار خارجی

شخصی به نام ابوعامر راهب ــ که پیغمبر او را «ابوعامر کافر» اسم گذارد ــ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مدینه گریخت و به روم رفت و وعده داد که با ابرقدرت های روم توافق کرده و از او کمک خواهد گرفت و با نیروی آماده ای به مدینه برخواهد گشت تا پیغمبر را بیرون کند و انقلاب را به شکست بکشاند. می بینید که مسئله، خیلی مسئله آشنایی است. گریختن ضد انقلاب از مرکز حکومت اسلامی، پناه بردن به دامن قدرت ها و سلطه ها و ابرقدرت ها، و آماده شدن برای بازگشت مجدد و شکست انقلاب اسلامی، و در داخل هم همکاری با آن ها...
منافقین در حقیقت پایگاه محاربین و کافرین هستند؛ یعنی اگرچه «نفاق» در جامعه اسلامی جریان مستقلی است؛ یعنی خود مستقلاً دشمنی برای حکومت اسلامی است، اما با جریان «کفر» مرتبط است، به آن ها مدد می رساند و از آن ها کمک می گیرد...

10.تصحیح باورها درباره گستردگی معنای منافق

امروز شاید در جامعه ما مردم هنوز هم به درستی جبهه نفاق را نشناخته باشند و دلیلش هم این است که مردم فقط به جمع معین و محدودی منافق می گویند. بهتراست توجه کنیم که منافقین را باید با خصلت هایشان شناخت. جریان نفاق، تشکیل می شود از یک خصوصیاتی که هر کس و هر جمعی دارای آن خصوصیات باشد، آن جمع و آن کس منافق است.

11.فرجام شناسی جریان نفاق؛ پیوند با کفار

جریان نفاق، زمینه ساز جریان کفر است. یعنی چه؟ یعنی هر هدفی و هر نیتی که کفر و استکبار نسبت به عالم اسلام تعقیب می کند، جریان نفاق در داخل رسیدن به آن هدف را برای مستکبران آسان می کند... کفر و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی مخالف است... امروز در ایران، انقلاب اسلامی مجسم در حکومتی است که بر سر کار است. امام که رهبر انقلاب است و امت که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، بر صحت و حقانیت حکومتی که امروز بر سر کار است، گواهی داده اند... کسی که ضد انقلاب است، ممکن است ایراد بگیرد و انتقاد بکند، ولی باطن کار او قصد براندازی حکومت است. می خواهد این حکومت نباشد و این دولت برود. وقتی به نقشه ها و تبلیغات دشمنان خارجی و کفر و استکبار جهانی نگاه می کنیم، این مقصود به وضوح از اظهارات و عملیات آن ها پیداست.
مقام عالی رتبه دولت ایالات متحده می گوید: «دولت کنونی ایران باید عوض شود». رادیو اسرائیل صلاح اندیشی می کند که: باید این دستگاه حکومت کنار برود. رادیوی منافق کافر بی بی سی لندن می گوید: وقتی جنگ تمام شد، باید یک دولت سازگار روی کار بیاید... مخصوصاً از وقتی که فهمیدند جریان انقلاب به دست جریان مذهبی پای بند به اصول است، به قول خود آن ها به دست بنیادگرایان و اصول گرایان اداره خواهد شد... عملیات این ها به شدت ادامه پیدا کرده است... برمی گردیم به داخل. هر کس که این هدف ها را چه در زبان، چه در اعلامیه، چه در نطق، چه در حرکات، چه در توطئه ها و چه در فعالیت های خود تعقیب کند، همان (إرصادًا لمن حارب الله و رسوله) است. منافق یعنی این. چرا عده ای بدشان می آید از این که به آن ها گفته شود منافق؟ آیا
انتظار این بود که اگر ما یک جمعی را، یک جریانی را منافق بدانیم، این ها آمده باشند در جامعه و صریحاً «درود بر آمریکا» گفته باشند؟ اگر صاف و روشن «درود بر آمریکا» گفته بودند، این قدر خطر نداشتند، منافق نبودند. پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمود: «...، ولکنی اخاف علیکم کل منافق الجنان عالم اللسان؛ از منافقی می ترسم که زبانش، زبان دانایان است، اما قلبش مریض است. یقول ما تعرفون و یفعل ما تنکرون؛ (1) به زبان چیزی را می گوید که از نظر شما خاصه و مطلوب و شناخته شده است اما در عمل نحوه ای عمل می کند که شما را ناخوشایند می آید و شما قبول ندارید».
منافق صریحاً نمی گوید «درود بر آمریکا» اما عملش نشان می دهد که او زمینه ساز آمریکاست یا هر قدرت بزرگ دیگر... من از آقایانی که در رأس جریان های سیاسی برانداز قرار گرفته اند، سؤال می کنم: در طول این مدت دو سال و چند ماه، کدام اعلامیه را بر علیه جریان متمایل به غرب را در این مملکت داده اند؟
... شما یک اعلامیه علیه نزیه دادید، یک اعلامیه علیه مقدم مراغه ای دادید؟ شما که این قدر ادعا می کنید که با غرب مخالف هستید، ... یک کلمه علیه این ها نگفتید، اما وقتی دولتی سر کار آمد که صریح و صادق، پوست کنده موضع مخالفت خود را در مقابل تمام جریان های متمایل به غرب و شرق تعیین می کند، این همه مخالفت، این همه کارشکنی، این همه اتهام! پس پیداست که شما منافق هستید؛ زیرا این آیه با شما تطبیق می کند: (...و إرصادًا لمن حارب الله و رسوله من قبل و لیحلفنّ إن أردنا إلّا الحسنی و الله یشهد إنّهم لکاذبون)...

پی‌نوشت‌ها:

1.همان، نامه 27.

منبع:نشریه فرهنگ کوثر، شماره 84.





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.