دلایل نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

سال 1391 به پایان رسید و سالی جدید آغاز شد، یک برگ زرین دیگر در دفتر ملتی قهرمان ورق خورد؛ ملتی که در میدانی پر چالش و در رویارویی با دشمنانی تا به دندان مسلح و ناپایبند به اصول این بار هم مدال افتخار و پیروزی را
دوشنبه، 9 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دلایل نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
دلایل نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

 

نویسنده: سعید خاوری




 
سال 1391 به پایان رسید و سالی جدید آغاز شد، یک برگ زرین دیگر در دفتر ملتی قهرمان ورق خورد؛ ملتی که در میدانی پر چالش و در رویارویی با دشمنانی تا به دندان مسلح و ناپایبند به اصول این بار هم مدال افتخار و پیروزی را در میدان نبردی که دشمنان آن در خیال خام خود به دنبال فلج کردن ملتی متحد و متعهد بودند را کسب کرد.
دشمنان با استفاده از بنگاه‌های خبر پراکنی صهیونیستی و استفاده از ابزارهای شیطانی خویش اینگونه ادعا می‌کردند که به دنبال انزوای سیاسی و فلج کردن اقتصادی ایران هستیم، دشمنان قسم خورده ملت ایران که چهره آنها دیگر برای عالم واضح و روشن شده است برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خویش از هیچ اقدام خصمانه و بی‌شرمانه‌ای فروگذار نکردند.
دشمنان در راستای مقابله با ایران اسلامی در دو محور اصلی اقدام می کردند؛ اول، ایجاد موانعی از قبیل تهدید، تحریم، ترور و اقدامات خراب کارانه و ایجاد موانع گوناگون دیگر و دوم، انکار پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و ملتهب نشان دادن اوضاع کشور با استفاده از ابزارهای گوناگون؛ اما دشمنان واقعی و قسم خورده ملت ایران چه کسانی هستند؟
هر جا که سخن از دشمن به میان می آید ذهن مردم به درستی متوجه شیطان اکبر، ام الفساد قرن آمریکای جهان خوار می‌شود. البته کشورهای دیگری نیز هستند اما لانه اصلی آنها آمریکا است. دولت‌هایی نظیر دولت متخاصم انگلیس و فرانسه و رژیم غاصب و جنایتکار اسرئیل و... لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۲ را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری کردند. حال با توجه به جنگ پیچیده دشمنان در عرصه های گوناگون نام گذاری سال ۱۳۹۲ نقشه راه اصلی و سیاست گذاری های کلان پیش رو را مشخص می کند.
در جبهه اقتصادی همان گونه که سال‌های قبل از آن نیز با عناوین اقتصادی نامگذاری شده بود همچون سال ۱۳۸۸ که سال حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، سال ۱۳۸۹ سال همت مضاعف؛ کار مضاعف، سال ۱۳۹۰ سال جهاد اقتصادی، سال ۱۳۹۱ سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بلاخره سال ۱۳۹۲ که با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین شد، بایستی با حساسیت بیشتری مورد توجه دستگاه‌های حکومتی و بدنه مردم در راستای مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تهدیدات دشمنان نظام اسلامی شود.
دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اسلامی در راستای مقابله با خواست و اراده مردم دست به تحریم‌های گوناگون و محاصره اقتصادی میهن عزیزمان کرده است که از جمله آن می توان به ۱۵ بار تحریم نظام بانکی کشور، هفت بار تحریم تجارت نفت، تحریم، های گوناگون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تحریم های دارویی و تحریم های گوناگون دیگر در عرصه مالی و پولی اشاره کرد که با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولان و همدلی و حمایت همه جانبه مردم همیشه در صحنه، پوزه دشمن به خاک مالیده شد.
هر چند مشکلاتی نیز به وجود آمد اما به طور مثال با توجه به تحریم‌های سخت دشمن در مورد کشتیرانی، واردات کشور نسبت به پارسال دو درصد افزایش یافته است یا در بحث تحریم‌های نفتی و خروج شرکت‌های پیمانکاری خارجی جوانان و متخصصان ایرانی با تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی موجبات خودکفایی کشور را در بسیاری از عرصه‌ها مهیا کردند که امروز شاهد شکوفایی اقدامات جوانان میهن اسلامی هستیم.
دانش هسته‌ای که نماد اقتدار و خودباوری ملت و مردم ما شده است و همچنین میدان شکست و تحقیر دشمن نیز هست، با وجود تمام فشارها و تهدیدات دشمن پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، که نمونه آن را می‌توان در تولید صفحه‌های سوخت نیروگاه تحقیقاتی تهران برای تولید رادیو داروها اشاره کرد.
امروز میهن اسلامی با عنایات الهی میدان کار و تلاش و مجاهدت‌های فرزندان بی‌ادعا و شریف و سربازان اسلام شده که در حال فتح قله‌های افتخار در میدان‌های مختلف هستند.
دستاوردهای سال ۱۳۹۱ از جمله موفقیت در عرصه های فضایی، هسته‌ای، دفاعی، پزشکی و غیره را می‌توان مدال‌های افتخار بر سینه ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی نامید از جمله ارسال ماهواره ناهید، پرتاب کاوشگر پیشگام با موجود زنده، ساخت جنگنده فوق پیشرفته قاهر ۳۱۳، رمز گشایی پهباد RQ 170 و پیشرفت‌های گوناگون دیگر که در این نوشته مجال پرداختن به آنها نیست.
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه دولت در سال ۱۳۹۲ باید در راستای عدم وابستگی و استقلال کشور از درآمد‌های نفتی تنظیم شود که این مهم آرزوی دیرینه ملت شریف ایران اسلامی است.
در جبهه سیاسی یکی از رویدادهای مهم سال ۱۳۹۱ برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران اسلامی بود که دشمنان با تمام تلاش و با صرف هزینه بسیار به دنبال به انزوا کشاندن این اجلاس در پایین‌ترین سطح ممکن بودند که این تلاش مذبوحانه به طور کامل به شکست انجامید که این مهم نشان از اقتدار و نفوذ بسیار بالای نظام اسلامی در جهان دارد.
مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال ۱۳۹۲ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی)، انتخابات در کشور ما مظهر حماسه سیاسی است، لذا مردم همیشه در صحنه که با حضور گسترده خویش همواره در عرصه‌های گوناگون مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و دشمنان کوبیده اند، می‌طلبد این بار هم با حضور حداکثری و با تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (رحمت الله علیه) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی ضمن حمایت از دستاوردهای نظام اسلامی پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به دشمنان اسلام و استکبار جهانی دهند.
وعده خداوند تحقق خواهد یافت و پیروزی نهایی نزدیک است، صدای شکستن استخوان‌های نظام لیبرال سرمایه‌داری غرب به گوش می رسد و زمانی نه چندان دور جایگاهی به جز موزه های تاریخ نخواهد داشت.
منبع:خبرگزاری ابنا



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.