یهود، صهیونیسم و نژادپرستی

بموجب مصوبه شماره 3379 مورخ 1975/10/10 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ازصهیونیسم به نژادپرستی و جدایی نژادها تعبیر شده است. صهیونیسم تئودور هرتصل Theodor Herzl عبارت است از جریان فعالیت های ملی
پنجشنبه، 2 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یهود، صهیونیسم و نژادپرستی
یهود، صهیونیسم و نژادپرستی






 
بموجب مصوبه شماره 3379 مورخ 1975/10/10 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ازصهیونیسم به نژادپرستی و جدایی نژادها تعبیر شده است. صهیونیسم تئودور هرتصل Theodor Herzl عبارت است از جریان فعالیت های ملی یهودیان برای تشکیل و ادامه حیات دولت یهودی در سرزمین های فلسطین و اطراف آن.
اساس افکار نژادپرستانه هرتصل و صهیونیست های دنباله رو او را، می توان درچهار اصل زیر که در زندگی روزمره، طرز تفکر، وخلق وخوی مردم دولت اسرائیل نقش مهمی دارد؛ خلاصه نمود:
1- به لحاظ ارثی ونژادی، یهودی و غیریهودی نمی توانند یکجا با هم زندگی کنند.
2- یهودیان برای محافظت خود، مجبورند در داخل یک کشور جمع شوند. قوانین و احکام مربوط به شناسایی فلسطین به عنوان موطن اصلی وآبا و اجدادی قوم یهود (فقط یهودیان عبرانی)، موجبات این انتخاب و ولو با توسل به قوه ی قهریه، فراهم ساخته است.
3- یهودیان بوسیله ی موانع حقوقی و اجتماعی، باید جدا از غیریهودیان ویهودیان مهاجر، نگهداری شوند.
4- تشکیل دولت یهودی، مستلزم کمک و مساعدت غیریهودیان است.(صهیونیسم و نژادپرستی - اثر پرفسور ترک کایا آتائو - دانشکده ی علوم سیاسی آنکارا -1982).
هرتصل در اطلاعیه 1841 یهودیان اهل چارلستون با عبارت:
«فلسطین ما، خاک مقدس موعود ما، این خانه ی خدا، معبدمان است.» حرکات نژادپرستانه وافکار صهیونیستی را، بر پایه دین بنا نموده است. کلمه ی صهیون، بمعنی حکومت خداست.
آیاتی که عقاید نژادپرستی را تشویق می کند باضافه آیات مربوط به اراضی وعده داده شده در تورات تحریف شده، مبنای صهیونیسم را پایه ریزی نموده است. به چند مورد از این آیات اشاره می کنیم:
مرثیه های ارمیا، باب 4 آیه 2:
«پسران گرانبهای صهیون که به زرناب برابر می بودند»
مزامیر، باب 82 آیه 8 و 6:
«گفتم که شما خدایانید و فرزندان خدای بزرگید. برخیز ای خدا( ای فرزندانم) و بر روی زمین داوری کن، زیرا توتمام امت های جهان را متصرف خواهی شد».
تثنیه، باب 7 آیه 6:
«زیرا تو برای یهود خدایت، قوم مقدس هستی، یهوه خدایت ترا برگزیده است، تا از جمیع قوم هایی که بر روی زمین اند، مخصوص برای خود او باشی»
تثنیه، باب 10 آیه 15:
«خداوند از پدران شما خشنود شد و بعد از آنها، ذریه ایشان را از میان تمام اقوام جهان، انتخاب کرده، چنانکه امروزه شده است.»
خروج باب 26، ایه 6 و 6:
«از تمام اقوام جهان، شما قوم خاص من خواهید بود، چون تمام دنیا به من تعلق دارد، و شما کاهنان ملکوتی، و ملت مقدسی خواهید شد.»
لاویان، باب 21 آیه 20 و 18:
« هر کسی که عیبی داشته باشد برای تقدیم نان خداوندی نزدیک نباید. پس هر کسی که عیب دارد نزدیک نباید، نه کور ونه شل، نه پهن بینی نه زائد الاعضا نه پاشکسته نه دست شکسته و نه گوژپشت و نه کوتاه قد و نه کسی که در چشم خود لکه دارد؛ نه شکسته بیضه»

ارزش سایرملل از نظر تورات

درباره ی طرز رفتار و نحوه ی برخورد قوم بنی اسراییل، که به عنوان قوم خاص خدا انتخاب شده، با مردم سایربلاد و ارزش بقیه ی اقوام جهان چند نمونه از آیات تورات تحریف شده نقل می گردد:
تثنیه، باب 14 آیه 21:
«گوشت مردار نخواهید خورد، آن را به غریبه های شهر بده تا بخورند، یا به اجنبی بفروش، زیرا که تو، قوم مقدس خدائی».
لاویان، باب 25 آیه 46 و 45 و 44:
«و اما در مورده برده ها و کنیزهائی که مال شما خواهد بود، از ملت های اطراف برده وکنیز خواهید خرید کودکان غریبه ها و بیگانگانی را که در میان شما زندگی می کنند، خواهید خرید، و آنها را به عنوان ملک طلق خود، به فرزندان خود، بعد از خود میراث باقی خواهید گذاشت. فقط به برادرانتان به بنی اسرائیل، با خشونت تحکم و سروری نخواهید کرد».
خروج، باب 29 آیه 33:
«و آنانی که برای تقدیس خود، بدین چیزها کفاره کرده شدند آنها را بخورند. لیکن شخص اجنبی نخورد، زیرا که مقدس است».
نحمیا، باب 13، آیه 25،
«دخترانتان را به پسران آنان مدهید، و دختران آنها را به جهت پسران خود، و به جهت خویشتن مگیرید».
اشعیا، باب 54 آیه 3:
«نسل تو، سایر ملل را تصرف خواهد کرد.»
در مقالات بعدی مواردی از تالمود TALMUD و قباله KABBALA خواهد آمد که در آن سایر ملل در نظر یهودیان، پایین تر و پست تر از حیوانات جلوه داده شده اند. به عنوان مثال، در آیه 25 باب 23 حزقیال، گوشت نژاد آشوری، بابلی و کلدانی، به گوشت خر تشبیه شده است.
افکار برتری نژادی که از تورات تحریف شده، سرچشمه گرفته است. با بی ارزش شمردن سایر ملل، و قومی شمردن دین، حق کلیمی بودن را فقط به نژاد یهودی عبرانی الاصل بخشیده است، ضمنا عقاید انحرافی موجب بروز حس کینه علیه یهودیان سایر نژادها (مانندیهودیان حبشی) شده است. ریشه مسائلی چون رها شدن هزاران هزار یهودی سیاهپوست به حال مرگ را، باید در همین افکار جست و جو کرد.

یهودیگری، دین قومی

« و خداوند، روزی رهبری خواهد فرستاد، و او با برداشتن بی عدالتی و فشار، دولت جهانی تاسیس خواهد کرد. این دولت در سطح دنیا جای خواهد گرفت و دارای خصوصیات ویژه ای خواهد بود. دولتی که توسط بشر تاسیس گردد. موقتی و گذراست. برعکس، دولتی که موجدش خداوند باشد، ازلی و ابدی خواهد بود. این دولت الهی فقط در جامعه یهودی، در قوم خاص خداوند تحقق خواهد یافت.»
تا به امروز این اعتقادات موجب انسجام قوم یهود شده، آنها را از متلاشی شدن نجات داده است. (از کتاب موسی و یهودیت خیراله اورس)
خروج باب 10 آیه 3:
«خداوند عبرانیان، رب چنین می گوید.»
اول پادشاهان باب 5 آیه 15:
«درحقیقت اکنون فهمیدم که جهان خدائی نیست بجز در اسراییل»
تثنیه باب 23 آیه 103:
« یک موآیی، یک عمونی به جماعت خدا راه نخواهد یافت هیچکدام از آنان تا نسل دهم حتی به میان جامعه خداوندی وارد نخواهد شد.»

تورات تحریف شده است

بدون شک دشمنی یهودیان نسبت به سایر ملل و اقوام، از تورات اصلی سرچشمه نگرفته است. شخصیت آشوب طلبی مشتی یهودی، آنان را تا تحریف کتاب مقدس پیش برده حالت مقدس مآبانه ای به فعالیت های خود بخشیده اند.
تثنیه باب 32 آیه 508:
«خداوند فرمود غلام خدا موسی، در دیار موآب وفات یافت. او را در دره بیت پئور ولایت موآب به خاک سپردند. تاکنون محل گور او ناشناخته است. موسی به هنگام وفات یکصد و بیست سال داشت. با این همه نه چشمانش ضعیف شده بود و نه نیرویش کم. بنی اسرائیل به مدت سی روز در دره موآب برای موسی گریه کردند. سپس عزاداری در ماتم موسی به اتمام رسید».
همان طور که از عبارات مذکور برمی آید، امر تحریر تورات بعد از مرگ موسی نیز ادامه داشته است. بسیار روشن است که اگر بتوان آیه هایی به کتاب مقدس خداوندی اضافه کرد، براحتی هم می شود در آن دست برده، افکار منحط وانحرافی را در آن جای داد.
خیرالله اورس، در کتاب موسی و یهودیت، تاریخچه ی تغییرات تورات راچنین بیان نموده است.
1. افسانه و الهیات (دبورا)، و آوازهای کهن بعد از سال های هزار قبل از میلاد مسیح
2- یهوه، بعد از سال های 850 قبل از میلاد مسیح
3- الاهیم، بعد از سالهای 750 قبل از میلاد مسیح
4- یسوع، احکام سموئیل، بعد از سال های 500 قبل از میلاد مسیح
5- تغییرات لاویان از بخش بعد از 25 توسط کاهن ها، و تغییرات شماره ها از بخش 10 به بعد، بعد ازسال های چهارصد و چهل قبل از میلاد مسیح
6- دوباره سازی کتاب های حضرت موسی توسط کاهنان، بعد از سال های 450 قبل از میلاد مسیح.
7- تواریخ ایام، عزرا و نحمیا، بعد از سال های 300 قبل از میلاد مسیح، مورد تحریف قرار گرفته اند.( کتاب موسی ویهودیت، صفحه 37)

خاخام ها

ماهیت اصلی تورات خداوند که برحضرت موسی نازل شده بود، توسط علمای دینی قوم یهود یعنی خاخام ها دگرگون شده است. بخش های اضافه شده و انواع تفسیرها موجب گردیده، مصونیت رهبران مذهبی از هر سو تامین شود. هر گونه حکم و قرار می تواند از جانب خاخام ها صادرشود. طی قرون و اعصار، افکار و عقاید انحرافی و متناقص تورات تحریف شده و تالمود، به مردم تعلیم داده شده است. جزای کسی که در برابر خاخام ها بایستد مرگ است. آیات و احکام منتسب به خدا، در مورد اطاعت کورکورانه مردم از خاخام ها مندرج در تورات تحریف شده بدین شرح است:
تثنیه، باب 17 آیه 12:
«جسارت در مقابل خاخام جزای مرگ خواهد داشت، هر کسی در مقابل کاهنی که در خدمت خداست بی ادبی نموده و حرف های او را عمدا گوش ندهد، کشته خواهد شد».
تثنیه، باب 17 آیه 18
«و هرکسی در مقابل اوامر تو عصیان کند و گوش به فرمان تو ندهد، مقتول خواهد شد».
تثنیه، باب 21 آیه 5:
«و بنی لاوی کهنه نزدیک بیایند چونکه یهود خدایت ایشانرا برگزیده است تا او را خدمت نمایند و بنام خداوند برکت دهند، و برحسب قول ایشان هر منازعه ای فیصله پذیرد».
تثنیه، باب 18، آیه 5، 4، 3:
«و حق کاهنان از قوم یعنی از آنانی که قربانی خواه از گاو و خواه از گوسفند می گذرانند این است که دوش و دو بناگوش و شکنبه را به کاهن بدهند. و نوبرانه غله و شیره و روغن خود و اول چین پشم گوسفند خود را به او بده، زیرا که یهوه خدایت او را از همه اسباط برگزیده است، تا او و پسرانش همیشه بایستند وبنام خداوند خدمت نمایند.»
اعداد، باب 5 آیه 10 و 8.
«در مقابل گناهانت، کفاره ای که تقدیم خداوندت می کنی، تعلق به خاخام خواهد گرفت. تمام چیزهائی که به منظور تقدیم به درگاه خدا تهیه شده، توسط کاهنان تقدیم خواهد گردید. اشیاء تقدیس شده هر فردی، از آن خاخام خواهد بود».
اول سموئیل، باب 2 آیه16 و 13:
«و رفتار کاهنان با قومشان، چنین بوده است: موقع پخته شدن گوشت قربانی، پیشخدمت با یک چنگال سه دندانه وارد شده، با چنگال به دیک، یا به لگن می زد، هر چیزی که با چنگال بیرون آورده می شد به خاخام تعلق داشت. رفتار آنها با قوم بنی اسرائیل که در شیلو مجتمع گردیده بودند این چنین بود، قبل از سوزانیدن پیه خام، خادم کاهن می آمد و به کسی که قربانی کرده بود می گفت: گوشت بجهت کباب به کاهن بده، او از تو گوشت پخته شده نمی خواهد، بعد به او می گفت،الان خواهی داد والا بزور خواهم گرفت.»

ایمان به خدا در تورات

یهوه، خدای قومی یهود است. به او خطاب می کند، به او فکر می کند و به او افتخار می کند. حتی به عنوان حامی روحیات نژادپرستی بنی اسرائیل متجلی گردیده با اوصاف انسانی ( مانند لذت بردن) توصیف می شود.
«بنی اسرائیل سبت را نسلاً بعد نسل بعهد ابدی مرعی دارند. این آیتی است جاودانی، بین من و بنی اسرائیل، زیرا رب، زمین و آسمانها را در شش روز بیافرید و روز هفتم بیاسود».
پیدایش، باب
32 آیه 30 و 24:
«و یعقوب تنها ماند و مردی تا طلوع فجر با وی کشتی می گرفت. چون او دید که بر وی غلبه نمی یابد، کف ران یعقوب را لمس کرد، و کف ران یعقوب فشرده شد. پس گفت مرا رها کن، زیرا که فجر می شکافد. گفت تا مرا برکت ندهی ترا رها نکنم. به وی گفت، نام تو چیست گفت یعقوب، گفت از این پس نام تو یعقوب خوانده نشود بلکه اسرائیل، زیرا که با خدا و انسان مجاهده کردی و نصرت یافتی، و او را در آنجا برکت داد. و یعقوب آن مکان را فنیئیل نامیده گفت، زیرا که خدا را روبرو دیدم و جانم رستگار شد».
هوشع، باب 12 آیه 6 و 2:
« خداوند را با یهودا مخاصمه ایست، و یعقوب را با روش خود مجازات خواهد کرد، او پاشنه برادرش را در رحم گرفت، در جوانی با خدا کشتی گرفت، با فرشته ای کشتی گرفته بر او چیره شد.
اشعیا، باب54 آیه 3:
«چونکه شوهرت آفریدگار توست، و نام او رب اردوهاست و قدّوس اسرائیل، که ترا با فدیه نجات داد».
هوشع، باب 12آیه4 و 2:
«ترا بعنوان نامزدم، تا ابد انتخاب کردم، ترا با حق و حقیقت، از روز عنایت و رحمت نامزد خودم خواهم نمود. با صداقت تمام این کار را خواهم کرد و تو رب را خواهی شناخت.»
اشعیا، باب 22، آیه 5 و 4:
«بنابراین گفتم نظر خود را از من بگردانید زیرا که با تلخی گریه می کنم. برای تسلی من درباره ی خرابی دختر قومم، الحجاح مکنید».
ملاکی، باب 3 آیه 8:
«آیا انسان خدا را گول می زند؟ اما شما مرا گول زده اید»
اول پادشاهان باب 18 آیه 27:
«و بوقت ظهر، ایلیا ایشان را مسخره نموده گفت: بآوازی بلند او را بخوانید، چون او یک خداست. شاید متفکر است یا به خلوت رفته، یا در سفر است یا در خواب، و باید او را بیدار کرد».
پیدایش باب 3، آیه 8:
«آواز خداوند خدا را شنید که در هنگام ورزیدن نسیم در باغ می خرامید، و آدم و زنش خویشتن را از حضور خداوند پنهان کردند.»
مزمور،باب 79 آیه 65:
«تا کی ای خداوند خشمناک خواهی بود. قهر خود را بر امت هائی که ترا نمی شناسند، بریز.»
منبع: مبانی فراماسونری ترجمه: جعفر سعیدی تألیف: گروه تحقیقات علمی ترکیه [یحیی هارون]؛ نوبت چاپ: چاپ ششم بهار 1391 شمارگان: 2000

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط