گزارشی از یک کتاب

هنری فورد، مؤسّس و صاحب کارخانجات اتومبیل‌سازی فورد در آمریکا، نخستین کسی بود که خط مونتاژ و تولید اتومبیل‌های نسبتاً ارزان قیمت را به صورت مکانیزه راه‌اندازی کرد. وی از عمده کسانی بود که موفق شد در صنایع
شنبه، 23 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارشی از یک کتاب
گزارشی از یک کتاب

نویسنده: احمد کریمیان




 

کتاب یهودی جهانی (The International Jew) تألیف میلیاردر آمریکایی، هنری فورد (Henry Ford، 1863- 1947/م)

هنری فورد، مؤسّس و صاحب کارخانجات اتومبیل‌سازی فورد در آمریکا، نخستین کسی بود که خط مونتاژ و تولید اتومبیل‌های نسبتاً ارزان قیمت را به صورت مکانیزه راه‌اندازی کرد. وی از عمده کسانی بود که موفق شد در صنایع اتومبیل‌سازی آمریکا تولید انبوه داشته باشد.
اتومبیل‌های فورد، در اندک زمانی به بازارهای جهانی راه یافت و خیابان‌های دورترین شهرهای عالم شاهد تردّد آن‌ها شد.
پس از موفقیت صنعتی و اقتصادی عظیمی که فورد، در نتیجه‌ی رنج و تلاش و ابتکار خود به دست‌آورد، ناگهان دریافت که یهودیان آمریکا، طی برنامه های پیچیده و حساب‌ شده‌ای درصدد برآمده‌اند تا کارخانجات اتومبیل‌سازی او را از چنگش خارج سازند.
وی که سراپای وجودش، سرشار از عشق به کار و کشورش بود و در رویارویی با مشکلات از خود جسارت و بی‌باکی فراوان نشان می‌داد، چون با توطئه‌های یهودیان بر ضدّ صنایع اتومبیل‌سازی خود رو به رو شد، بی‌درنگ علیه آنان دست به کار شد؛ ولی نه تنها به منظور دفاع از منافع خویش، بلکه هم‌چنین برای دفاع از کشورش، آمریکا. او به خوبی دریافته بود که یهودیان، نه تنها درصدد تصرّف و سیطره بر شرکت او می‌باشند، بلکه به همین شیوه، دنبال آنند که رفته‌رفته سایه‌ی نفوذ و سلطه‌ی خود را در سراسر آمریکا بگسترانند.
اما از آن جا که یهودیان در اجرای برنامه‌های خود، بیش از هر چیز بر وسایل ارتباط جمعی تکیه می‌کنند، هنری فورد نیز تصمیم گرفت با همین سلاح با ایشان مقابله کند.
وی که در عرصه‌ی اقتصاد و صنعت آمریکا، مردی مقتدر و صاحب نام و نفوذ بود، توانست شورایی مرکب از پژوهش‌گران توانمند آمریکایی را که دارای فرهنگ و اطلاعات سرشار بوده و نسبت به کشورشان عشق و تعصّب می‌ورزند، تشکیل دهد، تا تاریخ یهود در آمریکا و خطرهای ناشی از عمق نفوذ و سیطره‌ی آنان در آن کشور را بررسی کنند.
هنری فورد در این راه میلیون‌ها دلار سخاوتمندانه هزینه کرد و حق‌الزحمه‌های گزاف پرداخت کرد، تا این پژوهش چنان که باید صورت پذیرد.
نتایج تحقیقات این گروه، طی سال‌های 1922- 1929/م به صورت سلسله مقالاتی در شماره‌های مجلّه‌ی هفتگی دیر بورن ایند پندنت (Dearborn Independent) که از سوی شرکت فورد موتور، (1) انتشار می‌یافت، درج گردید و سرانجام مجموعه‌ی این مقالات، در کتابی با نام یهودی جهانی(2) گرد آمده و منتشر شد.
گفته‌اند: در مدتی که این مقالات در مجله‌ی مزبور انتشار می‌یافت، استقبال از مجلّه چنان فزونی یافت که تیراژ آن به هفت صد هزار نسخه در هفته رسید.
انتشار کتاب یهودی جهانی، آغاز سلسله‌ای از حوادث بود. بدین معنا که پدیده‌ای دور از انتظار و خطرناک، ناگهان یهودیان را غافل‌گیر کرد و ایشان را به خشم آورد.
آن‌ها برای نخستین بار مشاهده کردند که یکی از رجال سرشناس دنیای صنعت، رو در روی آنان ایستاده و با انتشار و توزیع کتابی در داخل و خارج آمریکا، آشکارا طبل رسوایی ایشان را به صدا درآورده است. از این رو، با تمام قوا و امکانات بر ضدّ این کتاب و شخص هنری فورد و شرکت اتومبیل‌سازی او بسیج شدند.
یک جنگ تبلیغاتی- اقتصادی تمام عیار و گسترده از سوی سران یهود آمریکا، علیه حیثیّت و منافع فورد آغاز شد، که البته بسیار تأثیر‌گذار و زیان بار بود. در آن زمان بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های اتومبیل و نیز عمده‌ترین شرکت‌های حمل و نقل و جابه‌جایی اتومبیل به نقاط مختلف ایالات متحده و خارج از آن، در اختیار یهودیان بود که ناگهان از ارائه خدمات و همکاری با شرکت فورد، خودداری کردند.
برجسته‌ترین همکار هنری فورد، شخصی به نام هاری بنیت (Harry Benneit) بود که فورد حقّ امضای خود را به او تفویض کرده بود و او در مواقع ضررو، از سوی فورد و به نام وی امضا می‌کرد.
هاری بنیت پس از آن که دید شرکت فورد به دلیل برخوردهای خصومت‌بار یهودیان، در معرض زیان‌های بزرگ قرار گرفته است، باب مذاکره و گفت‌و گو را با ایشان گشود؛ ولی یهودیان توقّف مزاحمت‌های خود را مشروط به عذرخواهی کتبی شخص هنری فورد، همراه با امضای خود او کردند، تا بدین وسیله بتوانند تصویر این پوزش نامه را برای آگاهی عموم، در مطبوعات آمریکا منعکس سازند. فورد، این پیشنهاد را که موجب هتک حیثیّت او و اعتبار یهودیان می‌شد، با قاطعیّت رد کرد.
از سوی دیگر، چون هاری بنیت در توقّف این جنگ اقتصادی اصرار می‌ورزید، تصمیم گرفت، شخصاً قضیّه را با یهودیان فیصله دهد. از این رو، طی یک تماس تلفنی با فورد، وانمود کرد که یهودیان را در پایان بخشیدن به اقداماتشان بر ضدّ شرکت او قانع ساخته است. سپس پوزش کتبی آقای فورد را شخصاً تنظیم و با جعل امضای او، آن را تسلیم یهودیان کرد. آنان نیز تصویر نامه را در تمام نشریه‌ها و مجلّه‌هایی که می‌توانستند، منتشر ساختند.
اعتذار نامه‌ی مزبور به یهودیان اجازه می‌داد که کلیه‌ی نسخه‌هایی را که آماده‌ی پخش شده بود، مصادره کرده و نابود سازند. از این رو، با تلاش و دقت فراوان، کلیه‌ی نسخه‌های موجود در چاپ‌خانه و در قفسه‌های کتابخانه‌ها و پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌ها را جمع‌آوری و خریداری کرده و از دست‌رس مردم دور کردند، تا حقایق افشا شده در کتاب مزبور، برای همیشه از منظر مردم آمریکا و جهان پوشیده بماند.(3)
اما از آن جا که حقایق برای همیشه قابل کتمان نیست، یکی از آمریکاییان اهل قلم، به نام جرالد اسمیت (Gerald L. K. Smith) یک بار دیگر کتاب یهودی جهانی را با مقدمه‌ای مشتمل بر شرح ماجرای آن، منتشر ساخت.
وی در مقدمه‌ی خود آورده است:
در یکی از روزهای سال 1940/م طی دیداری که با آقای فورد داشتم، به من گفت: یهودیان عذرخواهی کتبی مرا درباره‌ی انتشار کتاب یهودی جهانی در سطحی بسیار وسیع منتشر کردند، در حالی که روح من از این عذرخواهی کاملاً بی‌اطلاع بوده است. این هاری بنیت بود که نامه‌ی مزبور را تهیه و به اسم من امضا کرد.
اسمیت در معرفی‌ هاری بنیت می‌گوید:
او به عنوان یکی از کارمندان شرکت اتومبیل‌سازی فورد، توانسته بود با جلب اعتماد هنری فورد، مدارج ترقّی را به سرعت طی کرده و به پُست‌های کلیدی دست یابد. او با داشتن روحیّاتی خشن و مستبد، آرا و تصمیماتش در شرکت فورد، کاملاً نافذ بود و شخصیتی بلامنازع شناخته می‌شد. ارنست لئوپولد که به مدت 34 سال منشی ویژه ی فورد بود، می‌گفت:
استخدام هاری بنیت در شرکت فورد، یکی از بدترین حوادثی بود که در این شرکت اتفاق افتاد.
پس از مرگ فورد به سال 1947/م، چون میراثی از شرکت او برای هاری بنیت حاصل نگردید، یأس و افسردگی بر وی چیره شد و با یک یهودی به نام پول مارکوس، در تدوین کتابی بر ضدّ هنری فورد، به نام ما هرگز او را هنری نخواندیم(4) همکاری کرد.
اسمیت اضافه می‌کند که در ملاقات مزبور، آقای فورد اظهار علاقه و امیدواری کرد که در اولین فرصت، یک بار دیگر کتاب یهودی جهانی، مورد تجدید چاپ قرار گیرد.
برخی ازعناوین فصول کتاب به شرح ذیل است:
- تاریخ یهود در ایالات متحده آمریکا؛
- یهود در عرصه تجارت؛
- ابعاد و مبانی نفوذ یهودیان؛
- کار از دیدگاه یهود؛
- دخالت و تأثیر یهود در عرصه ی کلیسا؛
- نفوذ یهود در مدارس و دانشگاه‌ها؛
- شکنجه‌شدگان یا شکنجه‌گران؟؛
- آیا یهودیان یک ملتند؟؛
- برنامه‌ی سیاسی یهود؛
- مقدمه‌ای بر پروتکل‌های حکمای صهیون؛(5)
- استفاده از افکار منحرف برای متلاشی ساختن جامعه؛
- یهودیان قدرت خود را چگونه به کار می‌گیرند؟؛
- تضادّ حقوقی یهودیان و آمریکاییان؛
- حمله‌های یهود بر ضدّ مسیحیت؛
- هیاهوی دشمنی با قوم یهود؛
- نفوذ یهودیان در سیاست آمریکا؛
- بولشویسم و صهیونیسم؛
- پیوند ناگسستنی یهود و کمونیسم؛
- حرص یهودیان در تملّک اراضی؛
- سیطره‌ی یهود بر تآتر و سینما؛
- استفاده‌ی ابزاری یهود از شراب، قمار و رذایل اخلاقی؛
- اهرم «احتکار» در دستان یهود؛
- یهود، مشکل عمده‌ی جهان؛
- مفهوم «یهود ستیزی» چیست؟؛
- چرا باید مسئله‌ی یهود را به عنوان یک معضل بررسی کرد؟؛
- سیطره‌ی اقتصادی یهود؛
- تسلط یهود بر مطبوعات؛
- دولتی که درصدد است تمام یهودیان را گرد آورد.
کتاب مشتمل بر شانزده فصل کلی است که هر کدام به نوبه‌ی خود دارای چندین عنوان جزئی بوده و با عباراتی از پروتکل‌ حکمای صهیون آغاز می‌شود.
در علت نام‌گذاری کتاب به یهودی جهانی، در صفحه‌ی 314 چنین آمده است:
ما این عنوان را به دو معنا منظور داشته‌ایم:
1. یهودی، هر جا که یافت شود.
2. یهودیانی که برای سلطه‌ی یهود بر سراسر جهان تلاش می‌کنند.
اینک به منظور آشنایی بیش‌تر با محتوای کتاب، قسمت‌هایی از آن را عیناً و به اختصار، مورد توجه قرار می‌دهیم:
«در ایالات متحده، اشغال در عرصه‌ی تآتر، یکی از حوزه‌های اصلی فعّالیت یهودیان به شمار می‌آید. آنان در کارگردانی و تولید نمایش‌نامه‌ها چنان حضور گسترده یافته‌اند که این امر، هم‌اکنون(6) در انحصار ایشان قرار دارد. در تآتر امروز آمریکا، نوعی تبلیغات آشکار به سود یهود دیده می‌شود و آنان هر گونه که مایلند در اندیشه و احساس بینندگان خود تصرّف می‌کنند.
یهودیان آمریکا، مستقلاً و یا با مشارکت یهودیان غیر آمریکایی، در بسیاری از عرصه‌های بازرگانی و صنعتی، حضور یافته و سلطه‌ی خود را تحکیم بخشیده‌اند» (ص 37).(7)
«این که مردم می‌گویند: انگلیس چنین کرد و آلمان چنان کرد، در حقیقت یهودیانند که این امور را مرتکب می‌شوند. آنان با کشورهای جهان، هم چون خانه‌های یک شطرنج، چنان که مایلند، بازی می‌کنند. بازی مورد علاقه‌ی ایشان که در آن ورزیده شده‌اند، زیان رساندن به کشوری است که در آن زندگی می‌کنند. امروزه در نقاط مختلف جهان، شنیده می‌شود که می گویند: ایالات متحده‌ی آمریکا، فلان اقدامات زشت را مرتکب شده، و اگر آمریکا وجود نمی‌داشت، به یقین اوضاع جهان بهتر از آن چه هست می‌بود، آمریکاییان، مردمی طمّاع، درنده‌خوی و دارای رفتاری غیر انسانی‌اند...؛ اما حقیقت آن است که رفتار یهودیان آمریکا، موجب چنین قضاوت‌هایی شده است» (ص 41- 42).
«برای دولت‌های بزرگ اروپا مانند انگلیس و فرانسه، کم‌تر پیش می‌آید که سخن‌گوی رسمی آمریکا را از میان غیریهودیان مشاهده کنند. بیش‌تر سخن‌گویان رسمی آمریکا، یهودی‌اند. آنان می توانند در زمینه‌ی مسائل سیاسی و تجاری از سوی دولت آمریکا سخن بگویند. شاید علت این که آن دو کشور نیز نمایندگان رسمی خود را برای گفت‌وگو با ما، از میان یهودیان بر می‌گزینند، آن است که تصوّر می‌کنند این گونه برای ما خوشایندتر است.» (ص 42- 43).
«فلسفه‌ی اقتصادی یهود، تنها کسب ثروت نیست، بلکه چپاول اموال است، و چنان که پیداست میان این دو، تفاوتی آشکار است. این نشان می‌دهد که چرا یهودیان در پی آنند و ترجیح می‌دهند که ارباب ثروت باشند تا اصحاب حرفه و صنعت. دیگران معمولاً در زندگی خود شغلی را بر می‌گزینند که بدان علاقه دارند و از آن لذت می‌برند و به آسانی حاضر به تغییر آن نیستند؛ زیرا نوعی پیوند عاطفی، ایشان را به کارشان مرتبط می‌سازد. آنان حتی حاضرند به درآمد اندک خود از آن کار قناعت ورزند و به کار پرسودتر دیگری که بر خلاف میلشان است، دست نزنند. اما کسی که درصدد چپال اموال مردم است، مادامی که درآمد هنگفت مورد نظرش تأمین می‌شود، نوع کار برایش اهمیت ندارد. او حاضر نیست تحت هیچ شرایطی از جزئی‌ترین منافع خود بگذرد؛ زیرا اندوختن و انباشتن ثروت، تنها چیزی است که بدان می‌اندیشد» (ص 49- 50).
«یهودیان به منظور دست یافتن به مقاصد پنهانی خویش، دست به اقدامات مختلفی می‌زنند، از جمله ترویج فساد در حیات سیاسی کشورها و تباه کردن عقلانیت مردم و سلب اعتقاد ایشان نسبت به ارز‌ش‌های اخلاقی، با استفاده از ابزار تآتر و سینما؛ ولی بررسی‌ راه‌های جمع‌آوری ثروت از سوی یهود، به ما نشان می‌دهد که ایشان در افروختن آتش جنگ و فروش سلاح‌ به طرفین درگیر، مقام بلامنازع جهانند.
جمله‌ی معروف «جنگ ها، فصل برداشت محصول یهودیان است»،(8) بدان علت در میان ما رایج است که آنان همواره در افروختن جنگ‌ها، منافع خود را می‌جویند و در آن میان کالاها و سلاح‌ها و اطلاّعات خود را به معامله می‌گذارند... بررسی اجمالی شورش‌ها و جنگ‌های داخلی و منطقه‌ای سراسر گیتی و نیز جنگ جهانی (اول) به خوبی نشان می‌دهد که این جنگ‌ها چگونه موجب ازدیاد نفوذ و کسب منافع سرشار یهودیان شده است. در جریان جنگ‌های استقلال،(9) نقش یهودیان آمریکا، با وجود اندک بودن تعدادشان، کاملاً مشهود بود و در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا (طی سال‌های 1861- 1865/م) نیز همان تحریکات و اقدامات، از سوی ایشان به عمل آمد» (ص 79- 80).
«یک یهودی هوشمند را نمی‌توان یافت که مدّعی باشد (مسئله‌ی یهود) یک مسئله‌ی دینی است...؛ زیرا تا آن جا که ما می‌دانیم آن‌ها بیش‌تر، مردمانی بی‌دینند و شعار آزار دینی(10) را به منزله‌ی پرچم سرخی که با آن احساسات مردم را تحریک کنند، به کار می‌برند... مشکل ما با یهودیان هرگز مشکل دینی نیست. آن‌ها آزادند که یهودی باشند و یا غیر یهودی... بلکه حقیقت این است که مسئله ایشان برخاسته از نژاد شگفت آن‌هاست...
با آن که از سوی آمریکاییان هیچ گونه آزار دینی نسبت به یهودیان اعمال نمی‌شود، اما همواره از سوی یهودیان مزاحمت‌های دینی فراوانی بر ضدّ دیانت مسیحی که بیش‌تر آمریکاییان بدان منسوبند، صورت می‌گیرد... تا آن جا که ملاحظه می‌کنیم هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا، به سبب مصونیت از خشم و نفرت یهودیان، به خود اجازه نمی‌دهند که جمله هایی از کتاب مقدس را در نخستین سخنرانی خود ذکر کنند» (ص 80- 82 با تلخیص).
«اگر از خود یهودیان پرسیده شود که آیا یهود یکی از ملل جهان است و یا تنها یکی از ادیان به شمار می‌آید، چه پاسخی خواهند داد؟ ما در این جا اظهار نظر پاره‌ای از رهبران و صاحب‌نظران یهودی را که تأکید کرده‌اند یهود قومیت ویژه‌ی مستقل و جداگانه‌ای است که یهودیان بدان وابسته‌اند، بیان می‌کنیم:
لئون‌ لی وی، رئیس انجمن بنای بریث(11) (1900- 1904/م)، گفته است: یهودی بودنِ یک یهودی، هرگز ناشی از دیانت او نیست، و با آن که میان ملّیت و دیانت پیوند برقرار است. ولی به یقین، برای تشکیل یک ملت، عامل دین به تنهایی کافی نیست و صِرف گردن نهادن به آیین یهود، موجب یهودی شدن نمی‌شود. از این رو، گفت: یک یهودی زاده، حتی اگر دین دیگری را بپذیرد، هم‌چنان یهودی باقی می‌ماند.
موسی هس (Moses Hess، 1812- 1875/م) از سرشناس‌ترین یهودیانی است که با نگارش کتاب (روم و اورشلیم Rome and Jerusalem)، آرمان‌ها و برنامه‌های یهودی، به واسطه‌ی او از منابع باستانی استخراج و در معرض اجرا گذارده شده. وی در (ص 97- 98) کتاب مزبور گفته است: یک یهودی، به عنوان یهودی، وابسته به نژاد ویژه‌ی خویش است.(12) و در نتیجه به دین یهودی، انتساب می‌یابد ... و در صفحه‌ی 163 همان کتاب گفته است: هر یهودی، چه بپذیرد و یا نپذیرد، با قوّت و صلابت تمام در اتّحاد با ملت یهود است.
حاخام، موریس ژوزف (Morris Joseph) که زمانی رئیس کنیسه‌ی یهودیان غرب لندن بود، گفته است: یهود، تنها یک طایفه‌ی دینی نیست، و انکار ملّیت ویژه‌ی یهود، به معنای انکار وجود یهود است.
برترام، ب. بناس، یهودی و وکیل دادگستری در کتاب صهیونیسم و جنبش ملی یهود(13) تصریح می‌کند که حقیقت و هویت یهودی، در واقع قائم به ذات ملت یهود است. در صفحه‌ی 20 کتابش نیز می‌گوید: در آیین یهود، بر خلاف مسیحیت، سخن از نجات بشریت نیست. تمام اندیشه‌ها در کیش یهودی، متمرکز در وجود ملت یهود است.
لئون سیمون، نویسنده و دانشمند سرشناس یهودی، در کتاب مطالعاتی در قومیت یهودی،(14) تأکید می کند که دیانت یهودیان، همان قومیت آن‌هاست و ملّیت یهودی، بخش عمده و کامل دیانت ایشان است.
سازمان صهیونیستی آمریکا در صفحه‌ی 5 کتابی که منتشر ساخته است، می‌گوید: یهود، نامی است که بر دین ملی یهودیان اطلاق می‌شود، و این نام برآمده از سرنوشت ملی یهودیان است، و یهودی بی‌دین، هر اندازه هم که به دین یهود کافر شود، به دلیل انتسابی که به قومیت یهودی دارد، همواره متدّین به شمار می‌آید. کفر و الحاد یک یهودی به هر درجه‌ای برسد و اصول دیانت یهودی را هر اندازه انکار کند، محال است از عشق و تعصّب نسبت به قومیت یهودی خویش روی بگرداند.
چنان که ملاحظه می‌شود، در نظر رهبران و سردمداران این قوم، یهودیان تنها کسانی نیستند که دارای عقاید دینی مشترکند؛ زیرا لازمه‌ی یهودی بودن، آن نیست که شخص، به اصول عقاید دینی یهود پایبند باشد. او همواره یهودی است، چه عقاید دینی یهود را باور داشته باشد و یا نداشته باشد.
اما این که برخی یهودیان گاهی اظهار می‌دارند که (یهودیت یک دین است، نه قومیت)، تنها شعاری است که برای فریب‌ دیگران به کار می‌رود تا هویّت و اهداف واقعی خویش را پنهان کنند. یهودیان همواره در عملکردهای خویش، دارای دو طرح و نقشه‌اند: یکی آن چه برای دیگران اظهار می‌کنند، و دیگر آن چه تنها برای هم‌کیشان خود بیان می‌دارند و غیر یهود را بر آن دستی نیست»(15) (صفحات 95- 104 با تلخیص، تحت عنوان ملیّت یا دیانت؟).
«چنان که از سیاق متن پروتکل حکمای صهیون بر می‌آید، آن را عده‌ای از افراد آنارشیست و هرج و مرج‌طلب به رشته‌ی تحریر درآورده‌ند؛ اما در عین حال دیده می‌شود که برنامه‌های ارائه شده در آن به طور منظم و مستمر طی سالیان دراز، گام به گام از سوی صهیونیست‌ها به مورد اجرا گذارده شده و هم اینک نیز اجرای آن در سراسر جهان ادامه دارد» (ص 133- 134).
«هنگامی که این پروتکل‌ها(16) را مورد توجه قرار می‌دهیم، می‌بینیم نقشه‌ها و برنامه‌هایی که در آن توصیه شده است، مطالب تازه و بدیعی نیست، بلکه عیناً آرا و عقایدی است که از دیرباز در میان یهودیان رایج بوده و لحن و آهنگ آن منطبق بر آهنگ سخنان دیرین و سنّتی این طایفه است که از نسل‌های پیشین یهودیان به نسل جدیدشان منتقل شده است» (ص 143).
«محتوای پروتکل‌ها حاکی است که آوارگی یهودیان و پراکندگی‌ ایشان به عنوان اقلیّت، در بسیاری از کشورهای جهان، نه تنها مصیبتی برای آنان به شمار نمی‌آید، بلکه یک مشیّت الهی و آسمانی است که موجب شده است آن‌ها بتوانند به راحتی برنامه‌ها و نقشه‌های گسترده‌ی خود را برای سیطره بر جهان به اجرا گذارند. بخش نخست پروتکل یازدهم چنین می گوید: خداوند برای ما ملت برگزیده، نعمت تفرقه و پراکندگی را مقرّر داشته است، و این پراکندگی، که مردم آن را یکی از علل ضعف ما می‌پندارند، در حقیقت علّت اصلی توانمندی ماست، و این همان چیزی است که سیادت ما را بر جهان تضمین می‌کند» (ص 158).
«یهودیان به صرف برخورداری از آزادی کامل و بی‌حدّ و حصر در انجام شعایر دینی، آن هم در نهایت امنیّت و آرامش و در کشوری پهناور و ثروتمند (مانند آمریکا) قانع نیستند و با آن که کسی به خود جرئت نمی‌دهد آنان را نسبت به چیزی مورد تهدید قرار دهد، اما همواره با ایجاد جار و جنجال و هیاهو و از طریق وسایل گسترده‌ی تبلیغاتی خویش، هر پدیده و صدای برخاسته از سوی مسیحیت را تهدیدی برای امنیت روحی و اعتقادی خود قلمداد می‌کنند. برای همین، همه‌ی امکانات را برای مقابله با آن به کار می‌گیرند... و این البته همه‌ی ماجرا نیست، اقدام بعدی عبارت است از:
تعریف و تمجید از یهود به عنوان یک نظام معتبر و رسمی که برخوردار از امتیازات ویژه است...
بدین ترتیب، اهمّ برنامه‌های یهود را در سراسر جهان می‌توان در سه مرحله‌ی زیر خلاصه کرد:
1. گسترش و تثبیت نفوذ خویش در تمام مجاری و عرصه‌های حیات بشری.
2. تخریب و متلاشی کردن همه‌ی آن چه غیر یهودی است و از میان برداشتن همه‌ی مخالفان و دشمنان یهود.
3. ستایش و تمجید از یهودیت به عنوان یک آیین بر حق و تأکید بر بطلان دیگر ادیان» (ص 200- 201).
«همگان به خوبی می‌دانند که یهودیان در شناخت و استفاده از شیوه‌های مؤثر در مبارزات انتخاباتی بسیار زبردست و خبره‌اند. آنان در جریان این مبارزات، پنهان‌ترین مسائل کاندیدای خود و نیز اسرار پوشیده رقیب او را به خوبی می‌شناسند، و البته وای بر حال نامزدی که پیروز شود و انتظارات و امتیازات یهودیان را نادیده گرفته و در تحقّق خواسته‌های آنان اقدام به عمل نیاورد! در این صورت، زمینه‌ی افشای رسوایی‌های او، پیشاپیش از سوی یهودیان آماده و مهیّا شده است...
صرف‌نظر از شیوه های حیرت‌زایی که یهودیان در عرصه‌ی سیاست به کار می‌گیرند، آن چه بیش از هر چیز موجب شگفتی است، استعداد و آمادگی آمریکاییان برای رقصیدن به آهنگ موردنظر یهودیان و همراهی با ایشان در تحقّق خواسته‌ها و آرمان‌های آنان است» (ص 212).
«یهودیان از خدمات خویش به آمریکا و آن چه به سود این کشور حاصل کرده‌اند، به فراوانی سخن می‌گویند؛ ولی از آن چه آمریکا برای آنان فراهم آورده است، حرفی نمی‌زنند. آنان این کشور را به منزله‌ی توده‌ی عظیمی از خمیر می‌دانند که تنها ایشان می‌توانند آن را به شکلی که مایلند درآورند.
زنگویل (Zangwill، 1864- 1926/م) نویسنده‌ی یهودی، در توصیف آمریکا، تعبیر گویایی به عمل آورده و می‌گوید: آمریکا مانند کوره‌ی گداخته‌ای است که همه چیز را در خود ذوب می‌کند. اما این تشبیه چندان رسا و دقیق نیست؛ زیرا در داخل این کوره موادی وجود دارد که هرگز ذوب نمی‌شود و آن یهودیانند. حتی باید گفت: یهودیان درصددند که خود کوره را نیز ذوب کرده و بر اساس خواسته‌ها و اهداف خویش قالب‌ریزی کنند» (ص 223).
«امروزه صهیونیسم اهتمام جهانی را به خود معطوف داشته است؛ زیرا شرایطی را پدید آورده است که بسیاری از مردم برآنند که این شرایط منجر به بروز جنگ جهانی دوم خواهد شد» متن فوق، عنوان مقاله‌ای است که در روزنامه‌ی دیربورن ایندپندنت (Dear Born Independent) در تاریخ 26 می سال 1921/م منتشر شد. در این مقاله پیش بینی شده بود که مشکلات و دسیسه‌هایی که یهودیان پدید آورده‌اند، جنگ جهانی دوم را دامن خواهد زد، و چنان که دیدیم در کم‌تر از بیست سال این حادثه به وقوع پیوست» (ص 231).
«پس از اوج‌گیری مهاجرت یهودیان به فلسطین و گسترش سلطه و نفوذ صهیونیست‌ها در این سرزمین، از مسیحیان خواستند تا نسبت به مدارسی که در اختیار داشته و آن‌ها را اداره می‌کردند، از خود خلع ید نموده و در اختیار صهیونیست‌ها اقدام به چاپ و انتشار اطلاعیه‌هایی در روزنامه‌ها کردند(17) و در آن کسانی را که فرزندان خود را به جای اعزام به مدارس جدید یهودی، روانه‌ی این مدارس می‌ساختند، به شدت مورد تهدید قرار داده و مجازات‌های سختی برای آنان پیش‌بینی کردند» (ص 245).
«شاید بارزترین ویژگی ملت یهود که آن را از دیگر ملت‌ها متمایز می‌سازد، آن است که این قوم در ایجاد بحران‌های اخلاقی در میان غیر یهودیان استعداد خاص و فراوانی دارند. یک یهودی از به کار بستن جدیت و پشت ‌کار در انجام کارهای پول‌ساز و سود‌آور، هرگز روی نمی گرداند، هر چند این کارها در نهایت انحطاط اخلاقی باشد. آنان برای سیطره بر عرصه‌ی فعالیت‌های ضدّ اخلاقی، ید طولایی دارند» (ص 255).
«سرمایه‌داران یهود در آمریکا و نمایندگانشان، تنها کسانی اند که بر بیش‌تر مراکز بزرگ تجاری سیطره داشته و آن را در انحصار خویش گرفته‌اند. آنان بیش‌ترین بانک‌ها و تجارت مواد اولیه و اهمّ محصولات کشاورزی، به ویژه توتون، پنبه و شکر را در اختیار دارند. از سوی دیگر تعداد زیادی از یهودیان وارد عرصه‌ی مطبوعات شده‌اند، به گونه‌ای که بیش‌تر روزنامه‌نگاران کشور ما یهودی‌اند. هم چنین شرکت‌های یهودی، تعداد بی‌شماری از مراکز بزرگ تجاری در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرها را در اختیار خود دارند. البته مراکز تجاری مزبور، انواع مختلف اجناس و کالاهای بازرگانی را با نام‌های غیریهودی عرضه می‌کنند. یهودیان بیش از هر گروه دیگری، مالک اماکن مسکونی و بازرگانی در سراسر ایالات متحده‌اند. هیچ گروه و دسته‌ای قادر نیست با آنان در اداره‌ی مراکز رفاهی و تفریحی به رقابت برخیزد. ایشان توزیع و نشر مجلّه‌ها و کتاب ها و همه‌ی انواع مطبوعات را در سراسر کشور در اختیار دارند.
شایان یادآوری است که یهودیان در امر تبلیغات سرآمد همگانند، که البته اگر بر ابزار و امکانات لازم دسترسی نمی‌داشتند، قادر نبودند با تعداد اندک خود، بر دیگران فایق آیند» (ص 287- 288).
«جان فاستر فریزر (John Foster Fraser) در کتاب قطوری که با نام یهودی پیروز(18) از سوی انتشارات فونک و واگنالز (Funk & Wagnalls) منتشر ساخته است، می‌‌گوید: یهودیان تجارت ویسکی را در ایالات متحده‌ی آمریکا، در انحصار خویش گرفته اند و 80% اعضای اتّحادیه‌ی تولیدکنندگان مشروبات الکلی را آنان تشکیل می‌دهند. اصولاً 60% صنعت تصفیه ویسکی و تجارت همه‌ی انواع مشروب در دست یهودیان بوده و دلّالان تولید آبجو در کالیفرنیا به شمار می‌آیند... در دائرة المعارف یهودی نیز آمده است: انحصار فروش مشروبات الکلی از سوی دولت روسیه در سال 1896/م هزاران خانواده‌ی یهودی را از درآمد زندگی و معاش محروم ساخت... اما در ایالات متحده‌ی آمریکا، از سده‌ی نوزدهم ویسکی به عنوان یک کالای یهودی به حساب می‌آمد» (ص 291).
«چنان‌چه یک غیر یهودی در ایالات متحده آمریکا و یا دیگر نقاط جهان، مقاله‌ای در بررسی مسئله‌ی یهود منتشر کند، باید خود را آماد‌ه‌ی اتّهام یهودیان سازد که وی یهود ستیز(19) و مزاحم و آزار دهنده‌ی یهودیان(20) است. او باید بپذیرد که هیچ سیاستمدار و حتی شخص عادی و هیچ کدام از روزنامه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی از او حمایت نخواهند کرد، که گویی گناهی نابخشودنی مرتکب گردیده است. اندیشمندان و قلم به دستانی که به این امر توجه دارند، ترجیح می‌دهند که سکونت کنند و چیزی درباره‌ی یهود نگویند و ننویسند...» (ص 305).
«حساسیت فوق‌العاده‌ی یهودیان، درباره‌ی بررسی‌هایی که نسبت به مسئله‌ی یهود صورت می‌گیرد، از آن جا ناشی می‌شود که آن‌ها به شدت نگرانند که مبادا در نتیجه‌ی این مطالعات و بررسی‌ها، رذالت‌ها و خیانت‌های فراوان و مستمر آنان برملا شده و مردم به حقیقت چهره‌ی زشت آنان آگاه شوند. و البته اگر مردم، خطر یهود را چنان که هست، بشناسند، دیگر اقلیّت یهود قادر به ادامه‌ی زندگی بر روی زمین نخواهند بود. به همین دلیل حتی نمی‌توان تصوّر کرد که در سراسر آمریکا روزنامه و یا مجله‌ای یافت شود که جرئت سخن گفتن درباره‌ی مسئله یهود را داشته باشد. بلکه به عکس، روزنامه‌ها و مجله‌هایی می‌یابیم که سراسر آن مشحون از مدح و ثنای یهودیان است. این در حالی است که جراید منتشر شده از سوی یهودیان پُر از نقد و بررسی اوضاع غیر یهودیان است؛ یعنی یهودیان مجازند که نسبت به دیگران انتقاد کنند؛ ولی غیر یهود حق ندارد کلمه‌ای در نقد یهودیان بر زبان یا قلم جاری کند.
البته اندیشه‌ای در مغز یهودیان نهفته است که هر پژوهش و انتقاد مربوط به خویشتن را حمل بر یهودستیزی (21) می‌کنند... هر نوشته‌ای که از یک غیر یهودی درباره‌ی این قوم منتشر شود، بلافاصله یهودیان آن را به تحقیر و دروغ‌پردازی و افترا و تحریک مردم بر ضدّ خودشان که نجیب، تیره‌بخت، زحمت‌کش، فعّال، تولید کننده مفید برای جامعه و بی‌تکبّرند، متهم می‌نمایند! امثال این تعبیرات یاوه به وفور در ادّعاهای یهودیان قابل ملاحظه است» (ص 306- 307).

پی نوشت ها :

1- Ford Motor Company.
2- این کتاب را علی الجوهری با نام الیهودی العالمی، ترجمه کرده و هشام عواض آن را حاشیه زده و به وسیله‌ی انتظارات دار الفضیلة در قاهره به سال 2001/م در 373 صفحه منتشر شده است.
3- در آن زمان، به دلیل کمیاب شدن کتاب مزبور در بازار، هر نسخه‌ی آن در ایالات متحده به هشت صد دلار به فروش می‌رسید!
4- We Never Called Him Henry.
5- پروتکل (Porotocol) به معنای صورت مجلس جلسات سیاسی که برای بررسی و تحقیق و مذاکره در امری منعقد گردد. (فرهنگ معین)
پروتکل‌های حکمای صهیون عبارت است از: اساس‌نامه‌ی سیاسی سران صهیونیسم که در سال 1897/م در 24 قسمت و هر قسمت در چندین بند، تنظیم وتدوین گردید. در این پروتکل‌ها، خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و اهداف نژادپرستانه و سلطه‌جویانه‌ی صهیونیسم، با تکیه بر روش‌های ماکیاولیستی، با صراحت تمام تشریح شده است. انتشار این اسناد، سر و صدای زیادی بر پا کرد و چهره‌ی زشت و دهشتناک پیروان تلمود را چنان آشکار ساخت و طبل رسوایی آنان را بنواخت که صهیونیست‌ها چون خویشتن را در چنبره‌ی ننگ و فضیحت آن غافل‌گیر دیدند، انتساب آن را به خود نفی کرده و آن را جعلی خواندند؛ اما دلایل و اسناد مکشوفه، اصالت و صحّت انتساب آن را به صهیونیست‌ها اثبات نموده است.
عجاج نُویهض، پژوهشگر نامدار فلسطینی، در کتاب پر ارج بروتو کولات حکماء صهیون که با نام‌های پروتکل‌های دانشوران صهیون به فارسی ترجمه شده است، می‌نویسد: برای نخستین بار نسخه‌ای از این کتاب به دست یکی از پژوهش‌گران روسی به نام سرگئی نیلوس افتاد که آن را در سال 1905/م در روسیه منتشر کرد؛ اما بلافاصله رژیم کرنسکی، این کتاب را ممنوع ساخته و برای دارندگان آن کیفر اعدام مقرّر نمود و تمام نسخه‌های آن را با دقّت جمع‌آوری کرده و از میان برد؛ نسخه‌ای از متن روسی کتاب، در دهم اوت 1906/م، به موزه‌ی لندن انتقال یافت، تا این که ویکتور مارسدن، خبرنگار روزنامه‌ی انگلیسی مورنینگ پُست، که مدت‌ها به عنوان نماینده‌ی این روزنامه در روسیه اقامت داشت و به زبان روسی نیز کاملاً مسلط بود، در سال‌های 1920/م، آن را از روسی به انگلیسی ترجمه و منتشر ساخت.
مضامین ضدّ انسانی و دهشتناک این پروتکل‌ها چنان حیرت‌ و شگفتی غربیان را برانگیخت که تا سال 1958/م بیش از یک میلیون نسخه از ترجمه انگلیسی آن به فروش رسید.
از آن جا که متن پروتکل‌ها از سبک و سیاق واحد و یکسانی برخوردار است، پژوهشگران غربی، به دنبال تحقیقات دامنه‌داری که انجام داده و قراین و شواهد فراوانی که به دست آورده‌‌اند، به این نتیجه‌ی قطعی رسیده‌اند که پروتکل‌ها نمی‌تواند محصول کار افراد متعدّد باشد، بلکه صرفاً توسط یکی از سران یهود فراهم آمده است که او هم کسی جز آشر گینزبرگ با نام مستعار احدها آم نیست. وی که کاملترین جلوه‌ی تعالیم تلمود محسوب می‌شد، استاد و مراد حاییم وایزمن بود و وایزمن در خاطرات خویش، با رعایت والاترین مراتب اجلال و احترام، او را استاد خود خوانده است.
این پروتکل‌ها در نخستین کنفراس صهیونیستی که در سال 1897/م در شهر بال سوئیس برگزار شد. طی چند روز در حضور سران جنبش صهیونیسم قرائت گردید و در نهایت مورد تأیید قرار گرفته و به امضای آنان رسید. (ر.ک: عجاج نویهض، پروتکل‌های دانشوران صهیون، ترجمه‌ی حمید رضا شیخی).
6- یادآوری می‌شود که کتاب مورد بحث، طی سال‌های 1922- 1929/م نگارش یافته است.
7- شماره صفحات یاد شده، ناظر بر ترجمه‌ی عربی کتاب است.
8- Wars are The Jews Harveste .
9- در فاصله‌ی سال‌های 1773-1783/م، سیزده ایالت آمریکا بر ضدّ سلطه‌ی دولت انگلیس به مبارزه برخاستند و سرانجام با شکست قوای بریتانیا، در سپتامبر 1783/م استقلال ایالات متحده رسماً اعلام شد.
10- Religious Persecution
11- یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های یهودی که در سال 1843/م در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. شعار آن شبیه شعار فراماسونری‌ها مبتنی بر رفتار نیکو و دوستی برادرانه و هم‌دلی میان یهودیان بود. شعبات آن به تدریج در 45 کشور جهان با پانصد هزار نفر عضو، گسترش یافت. از سال 1881/م هدایت و اسکان یهودیان مهاجر به آمریکا را به عهده گرفت و در زمینه‌ی مبارزه با مخالفان یهود و هر گونه تمایلات دینی به فعالیت پرداخت و نقش عمده‌ای در مهاجرت و استقرار یهودیان در فلسطین ایفا کرد. هم اینک انجمن مزبور، عامل فشار بر سران آمریکا به منظور حمایت از اسرائیل است.
12- A Jew Belongs his Race.
13- Zionism The National Jewish Movement.
14- Studies in Jewish Nationalism.
15- در پروتکل هفتم حکمای صهیون آمده است: اما در ارتباط با امور آشکار رسمی، باید سخن ما چرب و نرم و پوشیده به نقاب امانت و حسن معامله و دل‌جویی و مهربانی و پذیرش باشد... با این روش، ملت‌ها و دولت‌ها از ما خشنود شده و باور می‌دارند که ما جز صلاح و نجات افراد بشر را خواهان نیستیم.
16- هشام عواض در پاورقی صفحه‌ی 141 (ترجمه‌ی عربی) کتاب یهودی جهانی، از قول انیس منصور، نویسنده و روزنامه‌نگار پرآوازه‌ی مصری، می‌گوید: پروتکل حکمای صهیون از کتاب‌های سرّی یهودیان است که تنها در نزد خودشان موجود است و در کتاب‌فروشی‌ها و کتاب خانه‌ها یافت نمی‌شود؛ زیرا این مجموعه حاوی برنامه‌ها و نقشه‌های واقعاً خباثت‌آمیزی است که برای سیطره بر تمام جهان طراحی شده است. زمانی که این کتاب را شروع به خواندن کردم، متوجه شدم همه‌ی کسانی که آن را به انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه کرده‌اند، ترور شده و به قتل رسیده اند و روزنامه‌هایی هم که آن را منتشر می‌ساخته‌اند تعطیل و متلاشی شده‌اند؛ زیرا یهودیان بر عدم افشای آن بسیار جدّی و مصرّند.
17- متن این اطلاعیه‌ خواندنی در صفحات 245- 246 کتاب هنری فورد آمده است.
18- The Conquering Jew.
19- Anti Semite.
20- Jew- Baiter.
21- Anti Semitism.

منبع :کریمیان، احمد، (1384)، یهود و صهیونیسم: تحلیل عناصر قومی، تاریخی و دینی یک فاجعه، قم: مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّة قم)، چاپ دوم.

 


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما
دفن امام حسین (ع) و سایر شهدای کربلا چگونه اتفاق افتاد؟
دفن امام حسین (ع) و سایر شهدای کربلا چگونه اتفاق افتاد؟
تیرآهن مناسب برای ساختمان یک، دو و سه طبقه
تیرآهن مناسب برای ساختمان یک، دو و سه طبقه
بهترین هتل های ۳ ستاره قشم؛ انتخابی مناسب برای هر سلیقه و بودجه ای
بهترین هتل های ۳ ستاره قشم؛ انتخابی مناسب برای هر سلیقه و بودجه ای
گلچینی از جملات حکیمانه شهید آیت الله دکتر بهشتی رحمه الله
گلچینی از جملات حکیمانه شهید آیت الله دکتر بهشتی رحمه الله
قوانین و برنامه های توسعه وقف و امور خیریه در ایالات متحده آمریکا
قوانین و برنامه های توسعه وقف و امور خیریه در ایالات متحده آمریکا
روند توسعه و وضعیت موجود وقف و امور خیریه در ایالات متحده آمریکا
روند توسعه و وضعیت موجود وقف و امور خیریه در ایالات متحده آمریکا
مفهوم وقف و امور خیریه در کشور ایالات متحده آمریکا
مفهوم وقف و امور خیریه در کشور ایالات متحده آمریکا
مداحی حاج ابوذر روحی برای غزه
play_arrow
مداحی حاج ابوذر روحی برای غزه
ماجرای بازداشت محمدرضا نوری رزمنده مدافع حرم
play_arrow
ماجرای بازداشت محمدرضا نوری رزمنده مدافع حرم
روایتی از دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب
play_arrow
روایتی از دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب
ماجرای بازداشت محمدرضا نوری رزمنده مدافع حرم
play_arrow
ماجرای بازداشت محمدرضا نوری رزمنده مدافع حرم
قیام عاشورایی به روایت شهید قاسم سلیمانی
play_arrow
قیام عاشورایی به روایت شهید قاسم سلیمانی
شکار یک نظامی اشغالگر توسط تک تیرانداز در محله شجاعیه غزه
play_arrow
شکار یک نظامی اشغالگر توسط تک تیرانداز در محله شجاعیه غزه
لحظه انهدام ادوات زرهی صهیونیست‌ها در رفح
play_arrow
لحظه انهدام ادوات زرهی صهیونیست‌ها در رفح
آماده‌سازی سایبان از نجف تا کربلا برای پیاده روی اربعین
play_arrow
آماده‌سازی سایبان از نجف تا کربلا برای پیاده روی اربعین