فلج اطفال و مهمانی چای

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جنوب شرق آسیا عاری از فلج اطفال است و به همین مناسبت مهمانی چای برگزار می‌کند
چهارشنبه، 9 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلج اطفال و مهمانی چای
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جنوب شرق آسیا عاری از فلج اطفال است و به همین مناسبت مهمانی چای برگزار می‌کند

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 

نقطه عطفی در ریشه کنی فلج اطفال

سازمان جهانی بهداشت رسماً اعلام کرد که منطقه‌ی جنوب شرق آسیا که 11 کشور را شامل می‌شود عاری از فلج اطفال است. این بدان معنا است که ویروس فلج اطفال ـ که قادر است نوزادان مبتلا را فلج نموده یا بکشد ـ دیگر در این منطقه یک ویروس بومی محسوب نمی‌شود. با این حال، آن دسته از شهروندان ساکن جنوب شرق آسیا که واکسن فلح اطفال را دریافت نکرده‌اند ممکن است هنوز هم به بیماری فلج اطفال که از دیگر کشورها به این منطقه منتقل شده است مبتلا گردند.
سازمان جهانی بهداشت به همین مناسبت مهمانی چای برگزار می‌کند. زمان بندی مربوط به روز برگزاری مراسم را می‌توانید در وب‌سایت دفتر منطقه‌ای این سازمان مشاهده کنید. هم چنین می‌توانید مراسم اعلان خبر ریشه کنی فلج اطفال در هند را به صورت زنده تماشا نمائید. این برنامه در ساعت 9 بامداد شرقی یا 2 عصر بعد از ظهر به وقت هند آغاز می‌شود.
همان طور که نشریه‌ی «پاپیولار ساینس» در ماه ژانویه گزارش داد، تا همین چند سال پیش ریشه کنی فلج اطفال در هند تقریباً امری غیر ممکن محسوب می‌شد. هند آخرین کشور در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود که توانسته است فلج اطفال را ریشه کن سازد.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جنوب شرق آسیا عاری از فلج اطفال است و به همین مناسبت مهمانی چای برگزار می‌کند
یک بهداشت ‌یار واکسن فلج اطفال را به کودکی می‌خوراند. شمال هند، 2000
اکنون چالش اصلی در منطقه‌ی خاور میانه قرار دارد. در عراق و سوریه، خشونت و آوارگی مردم باعث شده است که تلاش‌ها جهت واکسیناسیون نتوانند با قدرت به پیش رفته و همه‌ی کودکان را پوشش دهند.
به گزارش وب ‌سایت خبری IRIN، مقامات بین‌ المللی تائید کردند که یک مورد ابتلا به فلج اطفال در عراق مشاهده گردیده است که اولین مورد در 14 سال گذشته به شمار می‌رود. سوریه نیز با شیوع بیماری فلج اطفال مواجه گردیده است، زیرا وقوع جنگ در این کشور فعالیت‌های واکسیناسیون را متوقف ساخته است. به گزارش شبکه‌ی تلویزیونی NBC، قبل از وقوع جنگ 99 درصد کودکان سوری در مقابل فلج اطفال واکسینه شده بودند. در سال 2012، تنها 52 درصد کودکان واجد شرایط واکسن دریافت کردند. مقامات به ویژه اظهار نگرانی کرده‌اند که پناه‌ جویان سوری موارد بیشتری از ابتلا به فلج اطفال را به عراق بیاورند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.