هک کردن کامپیوتر چیست؟

هک کردن کامپیوتر یک کار هنری شگفت انگیز است که افراد با تجربه‌ی رشته‌ی کامپیوتر در رشته‌ی تخصصی خود این شگفتی را می‌آفرینند. برای کسب حقایق بیش‌تر در این مورد، متن زیر را بخوانید.
پنجشنبه، 24 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هک کردن کامپیوتر چیست؟
هک کردن کامپیوتر چیست؟

 

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
هک کردن کامپیوتر یک کار هنری شگفت انگیز است که افراد با تجربه‌ی رشته‌ی کامپیوتر در رشته‌ی تخصصی خود این شگفتی را می‌آفرینند. برای کسب حقایق بیش‌تر در این مورد، متن زیر را بخوانید.
هک کردن کامپیوتر چیست؟
سفری به دنیای هک کامپیوترها، اعم از اخلاقی یا غیر اخلاقی، می‌تواند تجربه‌ای شگفت انگیز برای هر فردی باشد. این اصطلاح اغلب به صورت فریبنده معنی شده و افراد در مورد آن همیشه به نیمه‌ی خالی لیوان نگاه کرده‌اند. هک کامپیوتر، اساساً تغییری در سخت افزار و یا نرم افزار، به منظور به انجام رساندن هدفی است که خارج از هدف اصلی خالق باشد. یک ماشین مستقل، در مقایسه با ماشینی که در یک شبکه‌ی خصوصی یا عمومی قرار دارد، کم‌تر در مقابل هک آسیب پذیر است. در مورد ماشین‌های مستقل، دست رسی داشتن به ماشین ضروری است، در حالی که، در مورد ماشین‌هایی که در یک شبکه قرار گرفته‌اند، دست رسی غیر مجاز بدون دست رسی داشتن به خود ماشین نیز امکان پذیر است.

هنر هک کردن

هک کردن کامپیوتر، تلفیقی از هنر و علم است، برای افرادی که سعی در نفوذ به شبکه‌های محافظت شده یا محافظت نشده دارند. دلیل استفاده از واژه‌ی هنر این است که هک، شامل خلاقیت است، همانند خلق نقاشی‌ای از یک چشم انداز زیبا، و جنبه‌های فنی نیز دلیل استفاده از واژه‌ی علم است. افرادی که درصدد یاد گیری هک غیر اخلاقی هستند، عمدتاً تمایل به سرقت اطلاعات شخصی افراد، تغییر و دست کاری در داده‌های مالی یک شرکت، شکستن کدهای امنیتی برای دست یابی به شبکه‌های غیر مجاز، یا انجام دیگر فعالیت‌های مخرب، دارند. دو دسته از افراد وجود دارند که به هک کردن تمایل نشان می‌دهند، افرادی که از روی علاقه و کنج کاوی، ایده‌ای ساده و عقلانی را توسعه می‌دهند، و عده‌ی دیگر که انگیزه‌های برجسته‌ی کم‌تری در ایده‌های‌شان وجود دارد. با این حال صفت مشترکی که در میان همه‌ی هکرها وجود دارد این است که آن‌ها درک فنی بالایی دارند، مایل به ریسک کردن هستند و علاقه مند به زبان‌های برنامه نویسی مختلف می‌باشند.
هک کامپیوتر همواره شامل تجاوز به حریم خصوصی دیگران، نقص امنیت شبکه، و در نتیجه سبب آسیب به فایل‌های محرمانه، صفحات وب و نرم افزارها می‌شود. آن هم چنین می‌تواند شامل دانلود، و یا تغییر فایل از طریق دست رسی غیر مجاز باشد، و تأثیر ناشی از این گونه فعالیت‌ها از یک کنج کاوی ساده تا یک فعالیت غیر مجاز، متغیر خواهد بود. با این حال، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، اغلب یک تیم از هکرها را به منظور بررسی نقاط ضعف سیستم خود، استخدام می‌کنند. این افراد از مهارت‌های خود جهت پیدا کردن نقص در سیستم امنیتی آن شرکت، جهت جلو گیری از کشف این نقص‌ها توسط هکرهای قانون شکن دیگر، استفاده می‌کنند. در اغلب موارد، هک قانونی در راستای جلو گیری از سرقت هویت و سایر جرائم کمک قابل توجهی می‌کند.

انواع هکرها

هکرها با توجه به دامنه‌ی کاری‌شان به سه دسته تقسیم می‌شوند. هکر کلاه سفید، هکری است که حریم‌ها و حفاظت‌ها را جهت رسیدن به اهداف غیر مخرب می‌شکند. این اهداف ممکن است محدوده‌ای از تست سیستم امنیتی، جهت پیدا کردن نقاط ضعف عمده‌ی سیستم باشد. چنین افرادی معمولاً به دنبال راه‌های قانونی و کار در حوزه‌ی قوانین اینترنتی هستند. دسته‌ی دوم شامل هکرهای کلاه سیاه می‌باشند، که به طور کلی امنیت کامپیوتر را بدون مجوز، با استفاده از ویروس‌ها و ابزارهای مختلف هک، تخریب می‌کنند. این هکرها از تکنولوژی، جهت خراب کاری، کلاه برداری‌های مربوط به کارت‌های اعتباری و سرقت هویت، استفاده می‌کنند. دسته سوم شامل هکرهای کلاه خاکستری هستند و دامنه‌ی کاری‌شان چیزی مابین هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه می‌باشد. آن‌ها اخلاق دو پهلویی دارند و در مرز قانونی فعالیت می‌کنند.

مهارت‌های مورد نیاز

بهترین راه برای یاد گیری هک، استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مرجع هم چون پایتون، c/c++ ، جاوا، پرل، و LISP است، چرا که این زبان‌های برنامه نویسی مخصوص آموزش هستند و یک روی کرد بسیار متفاوت نسبت به حل مساله و الگوریتم دارند. این به نوبه‌ی خود قدرت بیش‌تری را بر روی دستگاه و اجزای آن فراهم می‌کند. با این حال، رسیدن به سطح مهارت یک هکر ممکن نیست، مگر یاد گیری و کسب مهارت در چندین زبان برنامه نویسی. به طور کلی یاد گیری الگوریتم‌ها و کار کردن با کامپیوتر، در این زمینه مهم است. هم چنین کسب اطلاعاتی در زمینه‌ی سیستم عامل و فایل‌های مختلف مهمی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضروری می‌باشد.
هک، راهی جالب جهت کشف جنبه‌های بی شمار و پنهان دنیای کامپیوترها می‌باشد. در مورد یاد گیری آن بیش‌تر سعی کنید، و در مورد حوزه‌های مختلفی که می‌‌تواند در رابطه با آن مورد بررسی قرار گیرد، کنج کاو باشید. با این حال، سعی کنید قبل از این که وارد دنیای هک شوید، قوانین سایبری را یاد بگیرید و از آن‌ها پی روی کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.