حسین

سلام. خسته نباشین.ما منزلی همکف داریم که به مدت یکسال...

سلام. خسته نباشین. ما منزلی همکف داریم که به مدت یکسال به صورت دربست به شخصی اجاره دادیم که 4ماه از اون میگذره. اخیرا از قسمت حمام این خونه اجاره داده شده، نم و خیسی نسبتا زیادی به خانه همسایه راه پیدا کرده که نیاز فوری به تعمیرات وجود داره. اما علیرغم یک ماه پیگیری ما، این مستاجر به ما که صاحبخانه هستیم اجازه تعمیر حمام رو نمیده. خصوصا اینکه میتونه خطرناک باشه و باعث خسارت به ساختمان ما و خسارت به ساختمان همسایه بشه. ظاهرا آدم بسیار خونسردی هست که حتی اجاره بهای خانه رو هم به سختی به ما میده و بجای دادن ماهانه اجاره بها، دو ماه یکبار اجاره میده. با این تفاصیل آیا از لحاظ قانونی ما میتونیم حکم تخلیه بگیریم؟؟ چون واقعا احتمال خسارت شدید به ساختمان وجود داره و این مستاجر اصلا اجازه بازدید از محل نم رو نمیده چه برسه به تعمیر اون. ضمنا آیا اصلا قانونی هست که از ما که موجر هستیم حمایت کنه؟؟ این قضیه به مشکل بزرگی برای ما تبدیل شده. ممنون میشم مثل همیشه کامل راهنمایی کنین.
يکشنبه، 12 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

حسین

سلام. خسته نباشین.ما منزلی همکف داریم که به مدت یکسال...

حسین ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام. خسته نباشین.
ما منزلی همکف داریم که به مدت یکسال به صورت دربست به شخصی اجاره دادیم که 4ماه از اون میگذره. اخیرا از قسمت حمام این خونه اجاره داده شده، نم و خیسی نسبتا زیادی به خانه همسایه راه پیدا کرده که نیاز فوری به تعمیرات وجود داره. اما علیرغم یک ماه پیگیری ما، این مستاجر به ما که صاحبخانه هستیم اجازه تعمیر حمام رو نمیده. خصوصا اینکه میتونه خطرناک باشه و باعث خسارت به ساختمان ما و خسارت به ساختمان همسایه بشه. ظاهرا آدم بسیار خونسردی هست که حتی اجاره بهای خانه رو هم به سختی به ما میده و بجای دادن ماهانه اجاره بها، دو ماه یکبار اجاره میده.
با این تفاصیل آیا از لحاظ قانونی ما میتونیم حکم تخلیه بگیریم؟؟ چون واقعا احتمال خسارت شدید به ساختمان وجود داره و این مستاجر اصلا اجازه بازدید از محل نم رو نمیده چه برسه به تعمیر اون.
ضمنا آیا اصلا قانونی هست که از ما که موجر هستیم حمایت کنه؟؟
این قضیه به مشکل بزرگی برای ما تبدیل شده. ممنون میشم مثل همیشه کامل راهنمایی کنین.


مشاور: آقای سعید پور

مستند به ماده 485 قانون مدني مستأجر نمي تواند مانع تعميرات شود در غير اين صورت براي موجر حق فسخ قرارداد پيش مي آيد پس موجر مي بايست در ابتدا با ارسال يک اظهار نامه به مستأجر فرصت دهد ظرف يک هفته رفع مانع نمايد در غير اين صورت موجر براي فسخ قرارداد به مراجع قضايي رجوع مي نمايد اما در خصوص پرداخت اجاره بها اگر در قرارداد شرط شده باشد در صورتي که مستأجر اجاره بها را به موقع پرداخت ننمود مي تواند اجاره را فسخ نمايد موجر مي تواند اقدام به فسخ آن نمايد در غير اين صورت تنها مي تواند مطالبه اجور معوقه را از دادگاه بخواهد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.