ناشناس

سلام.خانمی33ساله هستم که 5سال پیش عقد کردم.دوسال است...

سلام.خانمی33ساله هستم که 5سال پیش عقد کردم.دوسال است که به دلیل رفتارهای همسرم از ادامه زندگی دلسرد شده بودم و از آن زمان تاکنون اجازه دیدار، پاسخ به تلفنش ، جواب به اظهارنامه هایش را نداده ام.مهریه را اجرا گذاشتم و دادگاه اقساطیش کرد . دارد میدهد.باکره هستم و از حق حبس استفاده میکنم.نفقه معوقه ایام عقد (سه سال اول زندگی که با هم مشکلی نداشتیم)را هم مطالبه کردم.شد حدود8ملیون که در تاریخ آذرماه93 (11ماه پیش)دادنامه صادر و به ایشان ابلاغ شد.در تاریختیرماه94(یعنی 4ماه قبل و 7ماه بعد از قطعی شدن حکم مجکومیت به پرداخت نفقه) برای صدور اجرائیه اقدام کردم که ایشان پش از ابلاغ شدن اجرائیه درخواست اعسار و تقسط داده که جلسه دادگاه افتاده برای آذرماه.درخواست طلاقی داده ام و خواستار صدور گواهی عدم امکان سازش شده ام. الف)آیا با این تاریخ های ذکر شده در مورد نفقه ، میتوانم به دلیل عدم دادن نفقه طلاق بگیرم؟ایشان همیشه عنوان میکند که نیت دادن نفقه را دارد ولی به صورت قسطی ، 8ملیون 3ال را یکجا نمیتواند بدهد و عنوان میکند اگر سر زندگی مشترک برویم هم مشکلی بابت نفه دادن ندارد.اما بالاخره محکوم شد به دادن نفقه و با شرح فوق تاکنون ریالی نداده ولی باتوجه به زمان های ارائه شده فعلا درخواست اعسار و تقسیط داده. این شرایط برای طلاق گرفتنم محکمه پسند است؟ ب)در این دوسال چند اظهارنامه داده و جواب نداده ام . الزام به تمکینش هم بخاطر استفاده من از حق حبس رد شد. میتوانم به دلیل این که دوسال است بلاتکلیفم درخواست طلاق به دلیل عسر و حرج کنم؟ ج)بهترین پیشنهاد شما برای این که از ایشان جدا شوم چیست؟ ایشان میگوید علاقه به خانم وزندگی اش دارد!چگونه عسر و حرج خود را ثابت کنم در صورتی که هیچ شرطی که درضمن عقد برای طلاق گرفتن زن وجود دارد را ظاهرا ایشان ندارد
شنبه، 16 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام.خانمی33ساله هستم که 5سال پیش عقد کردم.دوسال است...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

سلام.خانمی33ساله هستم که 5سال پیش عقد کردم.دوسال است که به دلیل رفتارهای همسرم از ادامه زندگی دلسرد شده بودم و از آن زمان تاکنون اجازه دیدار، پاسخ به تلفنش ، جواب به اظهارنامه هایش را نداده ام.مهریه را اجرا گذاشتم و دادگاه اقساطیش کرد . دارد میدهد.باکره هستم و از حق حبس استفاده میکنم.نفقه معوقه ایام عقد (سه سال اول زندگی که با هم مشکلی نداشتیم)را هم مطالبه کردم.شد حدود8ملیون که در تاریخ آذرماه93 (11ماه پیش)دادنامه صادر و به ایشان ابلاغ شد.در تاریختیرماه94(یعنی 4ماه قبل و 7ماه بعد از قطعی شدن حکم مجکومیت به پرداخت نفقه) برای صدور اجرائیه اقدام کردم که ایشان پش از ابلاغ شدن اجرائیه درخواست اعسار و تقسط داده که جلسه دادگاه افتاده برای آذرماه.درخواست طلاقی داده ام و خواستار صدور گواهی عدم امکان سازش شده ام.
الف)آیا با این تاریخ های ذکر شده در مورد نفقه ، میتوانم به دلیل عدم دادن نفقه طلاق بگیرم؟ایشان همیشه عنوان میکند که نیت دادن نفقه را دارد ولی به صورت قسطی ، 8ملیون 3ال را یکجا نمیتواند بدهد و عنوان میکند اگر سر زندگی مشترک برویم هم مشکلی بابت نفه دادن ندارد.اما بالاخره محکوم شد به دادن نفقه و با شرح فوق تاکنون ریالی نداده ولی باتوجه به زمان های ارائه شده فعلا درخواست اعسار و تقسیط داده. این شرایط برای طلاق گرفتنم محکمه پسند است؟
ب)در این دوسال چند اظهارنامه داده و جواب نداده ام . الزام به تمکینش هم بخاطر استفاده من از حق حبس رد شد. میتوانم به دلیل این که دوسال است بلاتکلیفم درخواست طلاق به دلیل عسر و حرج کنم؟
ج)بهترین پیشنهاد شما برای این که از ایشان جدا شوم چیست؟ ایشان میگوید علاقه به خانم وزندگی اش دارد!چگونه عسر و حرج خود را ثابت کنم در صورتی که هیچ شرطی که درضمن عقد برای طلاق گرفتن زن وجود دارد را ظاهرا ایشان ندارد


مشاور: آقای سعید پور

با توجه به مواردي که در سئوال به آن‌ها اشاره شده بعضي از محاکم آن موارد را عسر وحرج تلقي و مبادرت به صدور حکم طلاق مي‌نمايند و بعضي از محاکم بر اين عقيده نمي‌باشند در اين خصوص چون بين محاکم اختلاف در ميزان و کيفيت عسروحرج وجود دارد نمي‌توان نظر قاضي را عنوان نمود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.