به

ارتباط کلامی با همسر

سلام، وقتتون بخیر مشکل من حرف نزدن، نه تنها با همسرم بلکه با همه اطرافیانم، بعد از سلام و احوالپرسی تا سوالی ازم نپرسن حرفی برای گفتن ندارم، انگار که ذهنم قفل میکنه، الان 6 ساله ازدواج کردم یه بچه هم داریم، این شده یه مشکل جدی تو زندگیمون، هر بار که خانومم ناراحت میشه دوست داره باهاش حرف بزنم ولی اصلا نمیتونم با حرف زدن ارومش کنم، الانم گفته که دیگه نمیتونه ادامه بده، باید از هم جداشیم، خواهش میکنم کمکم کنین.
دوشنبه، 20 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

به

ارتباط کلامی با همسر

به ( تحصیلات : لیسانس ، 34 ساله )

سلام، وقتتون بخیر
مشکل من حرف نزدن، نه تنها با همسرم بلکه با همه اطرافیانم، بعد از سلام و احوالپرسی تا سوالی ازم نپرسن حرفی برای گفتن ندارم، انگار که ذهنم قفل میکنه، الان 6 ساله ازدواج کردم یه بچه هم داریم، این شده یه مشکل جدی تو زندگیمون، هر بار که خانومم ناراحت میشه دوست داره باهاش حرف بزنم ولی اصلا نمیتونم با حرف زدن ارومش کنم، الانم گفته که دیگه نمیتونه ادامه بده، باید از هم جداشیم، خواهش میکنم کمکم کنین.


مشاور: خانم مولوی زاده

با سلام خدمت شما برادر گرامی؛ حرف نزدن شما می تواند دلایل مختلفی داشته که البته علت اصلی آن به احتمال زیاد به دوران کودکی شما و نوع تربیت شما باز می گردد. درونگرایی شما از علل دیگر این مسئله می باشد. از طرفی ممکن است شما فردی کمرو و خجالتی بوده و به دلیل این کمرویی حرف زدن برای شما دشوار بوده و این مسئله به صورت یک عادت رفتاری بر شما عارض گردیده است. در هر صورت علت هر آنچه که هست تغییر آن با اراده و خواست شما محقق می گردد. شما با مراجعه به روانشناس بالینی به صورت حضوری، می توانید به تغییر این عادت رفتاری در خود کمک نموده و در طول زمان با همت و تلاش خود آن را برطرف نمایید. روانشناس بالینی با تشخیص علت آن با ارائه راهکارهای متناسب درمانی شما را در حل این مشکل یاری رسانده و به نگرانی حاضر شما خاتمه خواهد داد. همچنین از آنجایی که توجه به نیازهای همسر شما نیز که شامل برقراری رابطه عاطفی کلامی می باشد از حقوق مسلم وی به شمار آمده، چرا که زن ها شنیداری بوده و از راه گوش و شنیدن کلمات و جملات محبت آمیز از همسر خود دچار شادمانی گردیده و نیازهای روحی و روانی آنها پاسخ داده می شود، با وجود این عادت گفتاری و رفتاری شما برادر گرامی، فشار روانی زیادی بر همسرتان متوجه گردیده که همت در تغییر این شیوه بر شما امری لازم و ضروری می باشد. با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.