ناشناس

مشکل باهمسرم دارم چکار کنم؟

همسرم واسه اینکه رابطمون بهترشه کاری نمیکنه منتظرفقط من مشکلاتوحل کنم وهمیشه مشکل از طرف من بایک مشکل همه چیو خراب میکنه به من زیاد توجه نمیکنه توخونه سرش توگوشی باز با اینکه بهش میگم نیاز دارم به توحه تو ولی کارخودشو میکنه به خاطرپدر مادرش باهم بدرفتاری میکنه حرفای بامحبت نمیزنه
جمعه، 24 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشکل باهمسرم دارم چکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

همسرم واسه اینکه رابطمون بهترشه کاری نمیکنه منتظرفقط من مشکلاتوحل کنم وهمیشه مشکل از طرف من بایک مشکل همه چیو خراب میکنه به من زیاد توجه نمیکنه توخونه سرش توگوشی باز با اینکه بهش میگم نیاز دارم به توحه تو ولی کارخودشو میکنه به خاطرپدر مادرش باهم بدرفتاری میکنه حرفای بامحبت نمیزنه


مشاور: آقای احسان فدایی

از اینکه راسخون را در حل مشکلات زندگیتان همراه خود دانسته اید صمیمانه سپاسگذاریم. امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب و مفید بتوانیم گره ای از مشکلات شما جوانان گرامی باز نماییم.

ای کاش زودتر و قبل از اینکه روابطتان به این مرحله برسد با ما مکاتبه می کردید و یا تلاش می نمودید تا سطح آگاهیهایتان را از روابط بین زن و شوهر بیشتر نمایید. اما از آنجا که به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است، هنوز هم برای اقدام به بهبود روابط دیر نشده است و اگر همسرتان را دوست دارید و مایلید که دوباره در بهشت روزها و ماههای اول روابطتان زندگی کنید با توکل به خدا سعی کنید دیدتان و نوع رفتارهایتان را با روشهای درست و با توجه به نکات و توصیه های مطرح شده سازماندهی کرده و با فراموش کردن خاطرات بد و منفی گذشته روابط درست و عاشقانه ی جدیدی را پایه گذاری کنید .قبل از هر اقدامی باید به آغاز روابطی جدید فکر کنید مسلما می دانید که زندگی زناشویی همیشه مسالمت آمیز نیست و گاه سوء تفاهمات و مشاجرات هر روز و هر ساعت می آیند و می روند به گونه ای که تمام فرصت های یک زندگی مطلوب و ایده آل را بلعیده و از بین می برد. اما باید توجه داشت اگر یکی از طرفین ازدواج، رفتار سازنده ای از خود نشان دهد، نه تنها به بهبود رابطه اش با همسرش کمک خواهد کرد؛ بلکه احتمال دارد در رفتار همسرش نیز تغییرات مثبتی ایجاد شود.

خواهر ارجمند احتمالا شما هم قبول دارید که در مقابل رفتارهای شوهرتان، هنوز راه های زیادی است که نتوانسته اید طی نمایید؛ زیرا کم نبوده و یا نیستند همسرانی که توانستند به نوعی این گونه مسائل را در زندگی خود حل نمایند و با عشق در کنار هم بمانند. زمانی که انسان به اشتباه خود پی می برد، با تمام وجود خواهان آن است که طرف مقابل با بزرگواری از او گذشت کند؛ حال اگر او چنین کاری را انجام ندهد؛ علاوه بر بار گناهی که فرد به دلیل اشتباه خود احساس می کند، عدم گذشت طرف مقابل هم می تواند فشار روانی او را دو چندان کند. در تمام این لحظات سخت یک چیز به انسان امید می دهد، درست زمانی که انسان از همه چیز ناامید می شود ناگهان به صورت معجزه آسایی تمام امور حل می شود؛ پس ناامید نباشید و با تمام وجود برای متقاعد کردن همسرتان تلاش کنید.

حتما خودتان هم می‌دانید که شما در میدان اصلاح کردن روابط حاکم بین شما و همسرتان تنها هستید. شاید او انگیزه‌ای برای تغییر دادن شرایط ندارد. در این صورت کار شما دو چندان مشکل می‌شود. شما مانند شناگری هستید که قصد شنا کردن در خلاف جریان آب را دارد، این شناگر نیاز به انرژی دو برابر دارد. شما برای اینکه در مسیر بهبود وضعیت زندگی مشترک خود موفق باشید باید انرژی لازم را کسب کنید. بهترین چیزی که می‌تواند به شما انرژی بدهد داشتن معنویت در زندگی است، پس قبل از هر اقدامی ارتباط خود با خداوند را بیش از پیش کنید تا بتوانید در برابر رفتارهای نادرست همسرتان صبور باشید و در راستای تغییر او تلاش کنید.

اما اکنون چه باید کرد؟

الف- قبل از هر چیز لازم است به این نکته توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های برجسته مردها این است که اقتدار گرا هستند و دوست دارند که همسرشان هیبت و اقتدار آنان را حفظ کند و شخصیت آنان را تکریم نماید و مدیریت او را بپذیرد و اگر این اتفاق بیفتد با جان و دل برای خانواده تلاش می کنند. در مقابل اگر احساس کند در خانواده نقشی ندارد و اعتباری ندارد، بازی در می آورد و بدخلقی میکند و بی تفاوت می شود. توصیه ما این است که اقتدار مردتان را حفظ کنید و هرگز تحقیرش نسازید و با او جر و بحث نکنید و مرتب بگویید تو بهترین مرد و بهترین پدر هستی.

ب- سعی کنید مسأْله را عیب یابی کنید. ممکن است بداخلاقیهای شوهرتان به گونه ای به رفتار خودتان برگردد. مثلا ممکن است او از شما انتظاری دارد و شما آن را برآورده نمی کنید و او به خاطر اینکه نمی تواند به صورت مستقیم به شما بگوید، غیرمستقیم در رفتارش آن را نشان می دهد. پس کمی در رفتارهای خود دقت کنید و انتظارات او از خودتان را در نظر بگیرید؛ ببینید عیب کار کجاست. لطفا نگویید که من همه کار برای او کرده ام و اینها بهانه است و... . شاید در کنار این همه کار، یک کار نکرده و یک عیب ندیده هم وجود داشته باشد. شاید به نظر شما توقع او انتظار بی جایی باشد؛ حرفی نیست؛ اما تأمین همین توقع بی جا، اگر باعث سر و سامان دادن به زندگیتان شود، کار بزرگی است و استفاده ارزشمندی از آن می توان نمود. حتی می توانید در این زمینه با خود او صحبت کنید و از او بخواهید تا انتظاراتش را از شما برایتان بگوید. در یک شرایط عادی و با زیرکی و زمینه سازی می توانید این مطلب را از زیر زبان او بیرون بکشید.

ج- صحبت کردن با او؛ در یک موقعیت مناسب از او بخواهید در مورد مشکلات زندگی کمی با هم صحبت کنید و البته بگویید نمی خواهید همین گفتگو نیز به دعوا کشیده شود. حتی می توانید محل مناسب و آرامی مانند رستوران، پارک و مانند اینها برای گفتگو انتخاب کنید. به او بگویید که زندگیتان دچار مشکلاتی شده است و نمی خواهید این مشکلات ادامه پیدا کنند. از او تعریف کنید و بگویید که به او علاقه دارید. از خودتان و اشتباهات خودتان هم بگویید و در پایان اشاره کنید این زندگی، خوب نیست اینگونه پیش برود. بنابراین بهتر است با هم بنشینیم و مشکلات را حل کنیم. از او بخواهید نظرش را بگوید و انتظاراتش را مطرح کند. بعد شما نیز انتظاراتتان را البته با سطح توقعی پایینتر، مطرح کنید و با هم قول و قرارهایی بگذارید. خود همین مطرح کردن مشکلات، تأثیر زیادی در کم شدن تنش، در زندگی شما دارد. چون حداقل با این کار هر دوی شما تخلیه می شوید و دیگر مشکلات و اختلافات را با درگیری مطرح نمی کنید.

د- بى تردید هر شخصى از نقطه پذیرشی که در عرف مردم به آن رگ خواب مى‏گویند، برخوردار است. شوهر شما نیز از این قانون مستثنا نیست. شما براى وارد شدن به فضاى ذهن او و تأثیر گذاردن بر روى رفتارش باید از این نقطه پذیرش وارد شوید و نقطه ضعف او را پیدا کنید. لذا ابتدا لازم است این نقطه را بشناسید. مثلاً مى‏گویند فلانى با محبّت دیدن سر به راه مى‏شود و یا با دادن یک هدیه به فلانى مى‏توان او را مطیع ساخت و... . پس ابتدا نقطه و راهى که مى‏توان از آن طریق با وى ارتباط برقرار نمود و او تحت تأثیر قرار داد، به دست آورید. البته شاید نتوان به سادگى به این راه پى برد. در این صورت باید از دیگران کمک گرفت و یا به صورت غیر مستقیم از خود او سؤال نمود. شما پس از مدتی زندگی با او احتمالا فهمیده اید که شوهرتان با چه چیزی تشویق می شود و تحریک می شود و در مقابل چه چیزی برعکس، مقاومت نشان می دهد و مخالفت می کند. اگر با تعریف کردن از او می توانید او را به راه بیاورید چه اشکال دارد؟! مدام او را تحویل بگیرید و از او تعریف کنید و به او افتخار کنید که شوهری به این خوبی دارید. اگر با چیز دیگری تحت تأثیر قرار می گیرد، از آن راه استفاده کنید. شما باید رگ خواب او را تا حالا پیدا کرده باشید. از این رگ خواب، استفاده های خوبی می توانید بکنید.

ه- قهر کردن نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه کار را خرابتر می نماید و لذا سعی کنید احترام و جایگاه شوهر را ولو در ظاهر نگهدارید و با او جر و بحث نکنید و بگویید ما زیر سایه تو زندگی می کنیم و کسی به جز تو نداریم.

در پایان برایتان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم بتوانید انشاء الله شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.