ناشناس

چگونه خودم را دوست داشته باشم؟

سلام ۱_چگونه آزاد باشم؟ ۲_ چگونه خودم را دوست داشته باشم؟ ۳_بدنم را به هنگام خواب نمی توانم شل کنم!!!وبخوابم!!!چرا!!یعنی سفت میکنم عضلاتم را و دست هایم را مشت میکنم؟ کمکم کنید. ممنون.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه خودم را دوست داشته باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام
۱_چگونه آزاد باشم؟
۲_ چگونه خودم را دوست داشته باشم؟
۳_بدنم را به هنگام خواب نمی توانم شل کنم!!!وبخوابم!!!چرا!!یعنی سفت میکنم عضلاتم را و دست هایم را مشت میکنم؟ کمکم کنید. ممنون.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم! و تشکر از ارتباط شما با «راسخون» همراه همیشگی تان، امیدواریم راهنمای خوبی برایتان باشیم.
در پاسخ به سؤال اولتان در نظام اسلامى آزادى تا آنجا که مخل به ضوابط و ارزش‏هاى دینى و مصالح اجتماعى و حقوق دیگران نباشد وجود دارد و مورد حمایت دولت مى ‏باشد. از این ‏رو آزادى‏ هاى اساسى و دیگر اقسام آزادى در گسترده‏ ترین شکل آن در نظام جمهورى اسلامى ایران به رسمیت شناخته شده است. البته مقصود شما از اینکه فرمودید: چگونه آزاد باشم؟ معلوم نیست و نمی دانیم چه نوع از آزادی را مد نظر دارید؟! لطفا در این رابطه بیشتر توضیح دهید تا دقیق تر پاسخگوی شما باشیم. در پاسخ به سؤال دومتان باید عرض نماییم که از نظر روان‌ شناسی عزت نفس، عبارت است از احساس ارزشمندبودن، این احساس از مجموع افکار، احساس‌ها، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می‌شود. ما می‌ اندیشیم که فردی باهوش یا کودن هستیم، احساس می‌کنیم که شخصی منفور یا دوست داشتنی هستیم، خود را دوست داریم یا نه، مجموعة هزاران برداشت ارزیابی و تجربه‌ای که از خویش داریم، باعث می‌شود که نسبت به خود احساس خوشایندی و ارزشمند بودن و یا برعکس احساس ناخوشایند و بی کفایتی داشته باشیم، عزت نفس واقعاً به همه سطوح زندگی اثر می‌گذارد. در حقیقت بررسی‌های گوناگون روان‌شناسی حاکی از آن است که چنان‌ چه نیاز به عزت نفس ارضا نشود، نیازهای گسترده‌ تر نظیر نیاز به آفریدن، پیشرفت و یا درک استعداد بالقوه محدود می‌ماند. در ادامه توصیه هایی برای افزایش عزت نفس یادآور می شویم.
1. افکار تحقیر کننده را از خود دور کنید. و خود را دست کم نگیرید.
2. تمرین کنید که در برابر دیگران احساس ضعف نکنید و به خود ارزش قائل باشید.
3. باید سعی کنید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید که این کار با توجه به توانمندی ها و قابلیت ها و کوچک شمردن نقاط ضعف و عدم توجه به آنها امکان پذیر است.
4. سعی کنید ارزش های وجودی تان را بشناسید و آنها را تقویت کنید.
5. جدولی تهیه کنید و نقاط قوت خود را در آن بنویسید. این امر به بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس شما کمک شایانی می کند.
6. از جمله‌های با فاعل «من» بهره بگیرید: این مهارت، به اشخاص می‌ آموزد که خود انگیختگی بیشتری داشته باشند و احساساتشان را با راحتی بیشتری بیان کنند. همچنین به اشخاص امکان می دهد که احساسات خود را سرکوب نکنند. بهره‌ گیری از فاعل «من» در جمله‌ها، اشخاص را تشویق می‌ کند تا صاحب اندیشه، احساسات، عقاید، ادراکات و باورهای خود باشند.
7. با افراد فعال و پر تحرکى که احساس خجالت نمى‏ کنند، بیش‏تر مأنوس باشید و از خجالتى‏ ها فاصله بگیرید.
8. دوستانی انتخاب کنید که شما را تایید کنند نه تحقیر تا عزت نفس تان بالا رود.
9. رفتار قاطعانه را تمرین کنید: نیاز به قاطعیت آن‌گاه مطرح می‌شود که مسئله تماس با دیگران در کار است. اشخاص در روابط خود با دیگران، از روش‌ های رفتاری گوناگونی چون رفتار انفعالی، رفتار با قاطعیت و رفتار پرخاشگرانه، بهره می‌گیرند بهترین سبک رفتار، رفتار قاطعانه است که در آن، شخص، عقاید و احساسات خود را با رعایت اصل احترام به دیگران و ملاحظه حقوق آنها ابراز کرده و از حق و حقوق خود دفاع می نماید. البته افراد با سبک برخورد قاطعانه همان طوری که برای باورها و احساسات خود ارزش قایلند شکیبا بوده و به احساسات دیگران نیز بها می‌ دهند.
10. موفقیت های خود در این زمینه را تشویق نمایید. خود را تحسین کنید و به خود جایزه دهید این جایزه می تواند دیدن یک فیلم یا یک گردش و تفریح باشد. در پاسخ به سؤال سومتان نیز باید عرض نماییم که شل شدن عضلات قبل از خواب از طریق نرمش و نوشیدن شیر محقق است. لذا سعی کنید برای داشتن خواب آرام قبل از خواب کمی نرمش کنید و علاوه بر نخوردن غذای سنگین و پر نکردن معده حتما کمی نرمش نمایید.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.