ناشناس

اگر از روی عصبانیت آبروی کسی را ببریم برای بخشش آن گناه چه باید بکنیم؟

با سلام و احترام.موضوعی پیش آمد و من از روی عصبانیت کاری که از کسی می دانستم را به زبان آوردم.این راهم بگویم که شخصی که من کارش را گفتم در فضای مجازی که عمومی هست آن کار را انجام داده بود و قابل دیدن برای همه...ولی دونفری که من به آنها گفته بودم شاهد آن کار نبودند و ضمنا آن شخص از اعضای خانواده ما هست با نسبتی نزدیک. آیا این کار بردن آبروی آن شخص است؟ اگر جرات نکنم از آن شخص حلالیت بگیرم باید چه کنم تا این گناه بخشیده شود؟ باتشکر
چهارشنبه، 18 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدحسین خاتمی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

اگر از روی عصبانیت آبروی کسی را ببریم برای بخشش آن گناه چه باید بکنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

با سلام و احترام.موضوعی پیش آمد و من از روی عصبانیت کاری که از کسی می دانستم را به زبان آوردم.این راهم بگویم که شخصی که من کارش را گفتم در فضای مجازی که عمومی هست آن کار را انجام داده بود و قابل دیدن برای همه...ولی دونفری که من به آنها گفته بودم شاهد آن کار نبودند و ضمنا آن شخص از اعضای خانواده ما هست با نسبتی نزدیک.
آیا این کار بردن آبروی آن شخص است؟
اگر جرات نکنم از آن شخص حلالیت بگیرم باید چه کنم تا این گناه بخشیده شود؟
باتشکر


مشاور: سیدحسین خاتمی

سلام علیکم.
افشا کردن اسرار دیگران حتی اگر در فضای مجازی وجود داشته باشد اخلاق مذمومی است. زیرا ذات این کار قبیح است و برای محکوم کردن طرف مقابل به کار می رود و از طرفی باعث عادت بر این کار می شود . برای حلالیت طلبیدن اگر امکانش نیست می توانید غیر مستقیم آن را مطرح کنید و حلالیت بگیرید و می توانید با جبران این کار به انحاء مختلف اقدام کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.