با سلام و تقدیر و تشکر از مشوره های خوبتان.چند سؤال به شرح ذیل داشتم ،با تشکر 1- نمازو روزه های ادا...

با سلام و تقدیر و تشکر از مشوره های خوبتان.چند سؤال به شرح ذیل داشتم ،با تشکر 1- نمازو روزه های ادا نشده ی پدرو مادر که نمی دانیم چقدر می باشد.برای انجام آنها ملاک و معیار چه طوری بوده و اگر احیانا زیاد باشد تکلیف چیست؟و نیز راههای ادای آنها. 2- نیز نماز و روزه های خودمان که نمی دانیم چقدر بجا نیاورده داریم تکلیف چیست(لطفا راهنمایی کامل و جامع باشد.) 3- همچنین چون کشاورزی (گندم)هم داریم و زکات متعلقه به چنانچه احیانا درست و بعضی مواقع پرداخت نشده باشد.ملاک و معیار پرداخت آن و مقدار آن در طی سالهای گذشته چگونه می باشد. 4- برای تعیین و قراردادن سال مالی با وجود شغل کارمندی و کشاورزی چکار باید بکنیم؟به طور کلی سال مالی طریقه محسبه و موارد محاسبه آن چگونه می باشد؟(با توجه به اینکه در زندگی خود از انواع و اقسام تسهیلات و وامهای بانکهای دولتی استفاده می بریم و متاسفانه تاکنون چه به صورت سالیانه و چه ماهیانه مشغول پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی بودیم)با توجه به شرایط مذکور (مسکن قسطی و خودروی قسطی و کلا زندگی قسطی)چگونه سال مالی تعیین کنیم که از این نظر انشاءاله دینی نداشته باشیم.(در صورت امکان توضیحات کامل باشد) 4-آیا با توجه به موارد مذکور چنانچه دینی داشته باشیم طزیق پرداخت آنها و موارد مصرف و شرایط پرداخت تدریجی آنها چگونه می باشد؟ با تشکر مجدد
شنبه، 20 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام و تقدیر و تشکر از مشوره های خوبتان.چند سؤال به شرح ذیل داشتم ،با تشکر 1- نمازو روزه های ادا...

( تحصیلات : لیسانس ، 38 ساله )

با سلام و تقدیر و تشکر از مشوره های خوبتان.چند سؤال به شرح ذیل داشتم ،با تشکر
1- نمازو روزه های ادا نشده ی پدرو مادر که نمی دانیم چقدر می باشد.برای انجام آنها ملاک و معیار چه طوری بوده و اگر احیانا زیاد باشد تکلیف چیست؟و نیز راههای ادای آنها.
2- نیز نماز و روزه های خودمان که نمی دانیم چقدر بجا نیاورده داریم تکلیف چیست(لطفا راهنمایی کامل و جامع باشد.)
3- همچنین چون کشاورزی (گندم)هم داریم و زکات متعلقه به چنانچه احیانا درست و بعضی مواقع پرداخت نشده باشد.ملاک و معیار پرداخت آن و مقدار آن در طی سالهای گذشته چگونه می باشد.
4- برای تعیین و قراردادن سال مالی با وجود شغل کارمندی و کشاورزی چکار باید بکنیم؟به طور کلی سال مالی طریقه محسبه و موارد محاسبه آن چگونه می باشد؟(با توجه به اینکه در زندگی خود از انواع و اقسام تسهیلات و وامهای بانکهای دولتی استفاده می بریم و متاسفانه تاکنون چه به صورت سالیانه و چه ماهیانه مشغول پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی بودیم)با توجه به شرایط مذکور (مسکن قسطی و خودروی قسطی و کلا زندگی قسطی)چگونه سال مالی تعیین کنیم که از این نظر انشاءاله دینی نداشته باشیم.(در صورت امکان توضیحات کامل باشد)
4-آیا با توجه به موارد مذکور چنانچه دینی داشته باشیم طزیق پرداخت آنها و موارد مصرف و شرایط پرداخت تدریجی آنها چگونه می باشد؟
با تشکر مجدد


مشاور: hassan najafi

1- بر پسر بزرگتر واجب است نمازها و روزه هايي که والدين بر اثر عذر شرعي ترک کرده و موفّق بر قضاي آن نشده اند را بجا آورد، و نسبت به غير آن وظيفه اي ندارد. مگر اينکه وصيّتي کرده باشند که مطابق آن بايد عمل کرد. هر چند در صورت امکان شايسته است فرزندان نسبت به آنچه بر آنها واجب نيست نيز اقدام کنند. 2- قضاي نمازها و روزه هايي که مقدار آن معلوم نيست: آن مقدار که يقين دارد قضا شده بجا مي آورد، و نسبت به مقدار مشکوک وظيفه اي ندارد. 3- به نرخ روز محاسبه مي گردد 4- براي تعيين سال خمسي و ساير محاسبات شرعي و همچنين نحوه پرداخت آن بايد به دفتر مرجع تقليد خود مراجعه نماييد تا به شما توضيح كامل داده شود . موفق باشيد .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.