سلام من یک سالی هست که ازطریق موبایل باپسرها درارتباطم وبدجوربه اینکار عادت کرده بودم ولی چند وقتی سیم...

سلام من یک سالی هست که ازطریق موبایل باپسرها درارتباطم وبدجوربه اینکار عادت کرده بودم ولی چند وقتی سیم کارتموشکستم ولی دارم دوباره وسوسه میشم که چت کردن رو شروع کنم ایا چت کردن هم گناهه؟؟؟
جمعه، 9 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلام من یک سالی هست که ازطریق موبایل باپسرها درارتباطم وبدجوربه اینکار عادت کرده بودم ولی چند وقتی سیم...

( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام من یک سالی هست که ازطریق موبایل باپسرها درارتباطم وبدجوربه اینکار عادت کرده بودم ولی چند وقتی سیم کارتموشکستم ولی دارم دوباره وسوسه میشم که چت کردن رو شروع کنم ایا چت کردن هم گناهه؟؟؟


مشاور: hasan najafi

دوست عزيز چت كردن و ارتباط با نامحرم فقط آرامش روحي شما را بر هم مي زند و باعث غليان ميل جنسي تان مي شود و هيچ ثمره اي برايتان نخواهد داشت. شرایط شما را درک می کنیم. متأسفانه فاصله ی رَسِش جنسی و دوران بلوغ تا ازدواج بسیار زیاد است و سرکشی و طغیان این میل نوجوانان و جوانان را تحت فشار قرار می دهد. به هرحال باید با این شرایط کنار آمد. چشم و هم چشمی ها، توقعات بیش از حد داشتن، دوری از احکام الهی و کنار گذاشتن ساده زیستی باعث شده که جوانان نتوانند به راحتی ازدواج کنند. البته ازدواج موقت یک امر مباح و حلالی است که باید با حفظ شرایط، سن و موقعیت فرد انجام شود که با توجه به سن شما این عمل را توصیه نمی کنیم. همانطور که می دانید غریزه جنسی یکی از موهبت های الهی است که در نوع انسان به ودیعه گذاشته شده است و برای بقای نسل بسیار ضروری است. تمایلات و هیجانات جنسی در سنین دوران بلوغ و جوانی بروز بیشتری پیدا می کند و گاهی اوقات فرد ناخواسته این تمایلات را به جای سوق دادن به سمت مثبت، به انحراف می کشاند و باعث به‌وجود آوردن مشکلاتی برای فرد می شود غریزه جنسی را می توان کنترل نمود تا زمانی که شرایط ازدواج و تشکیل خانواده فراهم شود. پس تا زمان مناسب برای ازدواج به نکات زیر توجه کنید: 1. سعی کنید از وضعیت های محیطی که در آن محرک های شهوت زا وجود دارد در حد مقدور دوری نمايید. 2. پرداختن بیشتر به عبادات دینی و توکل به خدا برای غلبه بر امیال جنسی بسیار کارساز است. 3. کنترل وضعیت تغذیه (مثلاً مصرف کم پیاز، زعفران، فلفل، موز، هویج) و پرداختن به فعالیت های جایگزین مثل ورزش و مطالعه مفید است. 4. سعی کنید هنگام هجوم افکار و تمایلات جنسی به‌سرعت به فعالیت دیگر ذهنی بپردازید تا به‌تدریج اثر این افکار کاهش پیدا کند مثلاً شمارش اعداد از یک تا بیست یا تغییر محیط در آن لحظه. 5. شرکت در فعالیت های مذهبی و اجتماعی. 6. انتخاب دوستان مؤمن و سالم. 7. حتی الامکان در جای گرم نخوابید. 8. به یاد خدا بودن در همه اوقات. 9. از مشاهده صحنه های مهیج و تحریک کننده دوری کنید. 10. سعی کنید هیچ‌گاه تنها نشوید. همانطور که خودتان خوب می دانید تنهايی مثل سمی مهلک برای شما مضر است پس از آن بگریزید. 11. با آب سرد در فصول مناسب استحمام کنید. 12. برنامه منظم مطالعاتی برای خود قرار دهید، فرصت های خود را با تفکر و مطالعه مناسب پر کنید. 14. به هیچ وجه به نامحرم یا صحنه های تحریک کننده نگاه نکنید دقت کنید کنترل نگاه بسیار موثر خواهد بود. 15. به هیچ وجه مطالب عشقی و مهیج نخوانید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.