آوا

سلام مشکل من این است که هر گاه مرتکب خطایی می شوم...

سلام مشکل من این است که هر گاه مرتکب خطایی می شوم به شدت دچار عذاب وجدان می شود ولی چون شوهرم از اشتباهم به راحتی می گذرد این عذاب وجدان ادامه می یابد. گاهی دوست دارم همسرم مرا تنبیه می کرد تا عذاب وجدانم از بین برود اما او هرگز این کار را نمی کند.به نظر شما این که دوست دارم تنبیه شوم تا از عذاب وجدان خلاصی یابم درست است؟
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آوا

سلام مشکل من این است که هر گاه مرتکب خطایی می شوم...

آوا ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 28 ساله )

سلام
مشکل من این است که هر گاه مرتکب خطایی می شوم به شدت دچار عذاب وجدان می شود ولی چون شوهرم از اشتباهم به راحتی می گذرد این عذاب وجدان ادامه می یابد. گاهی دوست دارم همسرم مرا تنبیه می کرد تا عذاب وجدانم از بین برود اما او هرگز این کار را نمی کند.به نظر شما این که دوست دارم تنبیه شوم تا از عذاب وجدان خلاصی یابم درست است؟


مشاور: حجةالاسلام منتظمی

از نظر محققان احساس عذاب وجدان در زنان بیش از حد نیست، بلکه در مردان کمتر از حد است.طبق نتایج یک تحقیق علمی، احساس عذاب وجدان و شدت آن، ارتباطی تنگاتنگ با جنسیت و سن انسان دارد. زنان بیشتر و سریعتر از مردان دچار عذاب وجدان می شوند. محققین دلیل آن را تربیت متفاوت زن و مرد می*دانند.به همین دلیل مردان، به ویژه در سنین پایین، بسیار کمتر از زنان دچار عذاب وجدان می شوند. تازه در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی مردان در این مورد به زنان نزدیک می شوند. شما کاربر محترم باید قبل از ایجاد احساس گناه و عذاب وجدان، عامل آن را پیدا و مانع از شروع آن شوید.به دلیل اینکه بیشتر علل این حالت به خاطر عدم انجام وظایف ،یا مرتکب خطایی شدن ، می باشد ، قبل از قبول و تعهد برای انجام کار، یا قبل از ارتکااب خطا باید کاملا" به خود واقف باشید تا مطمئن شوید که اگر از عهده ی انجام صحیح آن بر می آیید، و دیگر خطا نمی کنید آن را انجام دهید در ضمن احترام و حرمتی که شما برای شوهرتان دارید او را وادار میکند که که به شما چیزی نگویید و چه بسا ناراحتی را در خودش می ریزد تا شما را ناراحت نکند پس وجدان را قاضی خود قرار دهید که همسر این گونه ایی که بخشش او زیاد است کمتر پیدا می شود و این نکته یادتان نرود که سکوت ایشان خودش تنبیه است اگر کمی دقت کنید وخدا را ناظر اعمال خودت ببینی. پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: خیر النّساء الّتی تسرّه إذا نظر و تطیعه إذا أمر و لا تخالفه فی نفسها و لا مالها بما یکره؛ بهترین زنان آن است که وقتى مرد بدو نگرد، مسرور شود و وقتى بدو فرمان دهد، اطاعت کند و با تن و مال خود بر خلاف رضاى شوهر کارى نکند. نهج الفصاحه



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.