ناشناس

سلاماز سالها پیش که دبیرستان را تمام کردم متاسفانه...

سلام از سالها پیش که دبیرستان را تمام کردم متاسفانه درگیر غریزه جنسی هستم. سالهاست تلاش میکنم که بر این مشکلم فائق بیام اما متاسفانه اراده ای برای این کار ندارم. بارها تلاش کردم ازدواج کنم اما موفق نشدم و متاسفانه شکل گیری یکی دو ارتباز قبل از ازدواج باعث افزایش طغیان میل جنسی ام شده است بطوری که حتی شنیدن بعضی حرفا و یا حتی فکر و خیالهای ساده هم باعث تحریکم می شود و این باعث آزرده خاطری و بیزاری از خودم و عدم اعتماد به نفس و برخورد بد با ازرافیانم می شود. علاقه شدیدی به مذهبی بودن دارم و گاهی که شدیدا تحت تاثیر میل جنسی قرار می گیرم و برای تسکین به دیدن تصاویر اقدام میکنم متاسفانه دچار عذاب وجدان می شوم و حتی دوره ای از خداوند شرم میکنم که نماز بخوانم. اشاره کنم که ارتباط مستقیمی با جنس مخالف ندارم و تمام سعی ام بر این است که گرفتار گناهان کبیره نشم. بهرحال میل جنسی و شرایط ویژه ای که در آن قرار گرفته ام هر روز بیشتر آزارم میدهد و راه حلی هم سراغ ندارم. لطفا راهنمایی ام کنید.
پنجشنبه، 13 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلاماز سالها پیش که دبیرستان را تمام کردم متاسفانه...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، ۲۸ ساله )

سلام
از سالها پیش که دبیرستان را تمام کردم متاسفانه درگیر غریزه جنسی هستم. سالهاست تلاش میکنم که بر این مشکلم فائق بیام اما متاسفانه اراده ای برای این کار ندارم. بارها تلاش کردم ازدواج کنم اما موفق نشدم و متاسفانه شکل گیری یکی دو ارتباز قبل از ازدواج باعث افزایش طغیان میل جنسی ام شده است بطوری که حتی شنیدن بعضی حرفا و یا حتی فکر و خیالهای ساده هم باعث تحریکم می شود و این باعث آزرده خاطری و بیزاری از خودم و عدم اعتماد به نفس و برخورد بد با ازرافیانم می شود. علاقه شدیدی به مذهبی بودن دارم و گاهی که شدیدا تحت تاثیر میل جنسی قرار می گیرم و برای تسکین به دیدن تصاویر اقدام میکنم متاسفانه دچار عذاب وجدان می شوم و حتی دوره ای از خداوند شرم میکنم که نماز بخوانم. اشاره کنم که ارتباط مستقیمی با جنس مخالف ندارم و تمام سعی ام بر این است که گرفتار گناهان کبیره نشم. بهرحال میل جنسی و شرایط ویژه ای که در آن قرار گرفته ام هر روز بیشتر آزارم میدهد و راه حلی هم سراغ ندارم. لطفا راهنمایی ام کنید.


مشاور: مشاوره راسخون

با سلام قبل از بیان راهکارهاى عملى جهت کنترل افکار مزاحم در مورد غریزه جنسی توجهتان را به چند نکته جلب مى‏کنیم: اولاً، کنترل افکار جنسی نیازمند تلاش مستمر و مداوم شماست و وبه زمان نیاز دارد. باید با صبر و حوصله کافی و از طریق مشاوره حضوری و یا مکاتبات متعدد، راهکارهای ارائه شده را پی گیری نمایید تا ان شاءالله به نتیجه برسید. ثانیاً، خطور این گونه افکار در ذهن که بدون اختیار به انسان هجوم مى‏آورند، تا زمانی که عملی نشوند‌گناه محسوب نمى‏شود؛ بنابراین از این جهت نگران نباشید. اما جهت مقابله با این مورد مى‏توانید از راهکار های زیر بهره‏گیرید. امیدواریم به تدریج موفق به این کار شوید: 1ـ معمولاً این افکار به هنگام بیکارى به سراغ فرد مى‏آیند، سعى کنید با یک برنامه‏ریزى دقیق و حساب شده تمام اوقات شبانه ‏روزى خود را پر کنید و هیچ گاه بیکار نباشید. برای این کار می توانید جدولی تهیه نموده و کارها و فعالیت های شبانه روزی خود را در آن یادداشت کنید و بکوشید در برنامه، زمان خالی نداشته باشید.البته این برنامه باید متناسب با توانایی جسمی و روانی شما باشد و از هر گونه افراط و تفریط خودداری شود. اوقات فراغت را نیز با نوعی فعالیت ورزشی، نظافت اتاق، مطالعه روزنامه، انجام فعالیت های هنری و هر کار مورد علاقه دیگری، پر کنید. 2- از آنجا که معمولاً افکار مزاحم در تنهایی به ذهن افراد وارد می شود، تا حد امکان از قرار گرفتن در مکان های خلوت به مدت زیاد بپرهیزید. حتی سعی کنید مطالعات خود را در کتابخانه و سالن مطالعه انجام دهید. در اتاق، تنها نخوابید؛ هنگام غذا خوردن تنها نباشید و خلاصه این که از تنهایی فرار کنید. 3- روی صفحه ای کاغذ، موضوعات مختلف علمی و غیر علمی را یادداشت کنید تا در صورت هجوم افکار جنسی مزاحم، از آنها (به عنوان جایگزین) استفاده کنید. یعنی همیشه موضوع جایگزین برای فکر کردن داشته باشید. 4- اگر در عمل نتواستید، موضوعات جایگزین را به جای افکار مزاحم خود قرار دهید، کش نازکی را دور دست خود ببندید و هرگاه بدون اختیار آن افکار به سراغتان آمد، آن را بکشید و رها کنید تا با احساس درد، از آن فضای روانی بیرون آیید و موضوع ذهنی تان عوض شود. 5- غالبا افکار مشوش و آلوده، از بازى‏هاى شیطان و وسوسه‏هاى نفس است که هدف آن سرگرم کردن انسان و باز داشتن او از توجه به عبادت خدا و انجام اعمال نیک است. با پرکردن فضاى قلب و سینه از یاد خداوند و ذکر او و تفکر در شگفتى‏هاى خلقت، جایى خالى براى شیطنت شیطان در قلب خود باقى نگذارید. راهکارهای فوق را حدود یک ماه به کار گیرید و بعد نتیجه را گزارش کنید. امیدواریم که این نکات کارساز باشد. البته باید توجه داشته باشید که وجود این افکار جنسی در ذهن شما، علامت یک نیاز است که باید به آن توجه کنید. شما نیاز جنسی دارید و ارضای صحیح این نیاز از طریق ازدواج امکان پذیر است. پس حتماً به فکر ازدواج باشید و اگر می توانید مقدمات آن را فراهم نمایید. اگر ازدواج کنید بسیاری از این مشکلات خود به خود حل خواهد شد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.