ر

سلام.من در دوران دبستان و راهنمایی بچه ی شاد و شیطون...

سلام.من در دوران دبستان و راهنمایی بچه ی شاد و شیطون و باهوشی بودم. همیشه شاگرد ممتاز بودم و نگرانی بابت درس نداشتم.ولی دبیرستان که شروع شد هر سال بیشتر افت میکردم و تا حدی که این افت تحصیلی روی اعتماد به نفس و روابطم با دوستانم تاثیر گذاشت در حدی که سال سوم دبیرستان ، تنها دوست صمیمی م بعد از اینکه یه مدت با من بد رفتاری میکرد ، رسما به من گفت که دیگه نمیخواد با من دوست باشه ! منم هیچی نگفتم.آخرای سال بود و دیگه ما همو نیدیدم و منم مدرسمو عوض کردم.فکر میکردم اگه مدرسمو عوض کنم اوضاع تحصیلی م هم بهتر میشه ولی نشد.تو مدرسه ی جدید هم هیچ دوستی نداشتم. دو تا درس رو تجدید شدم پایان ترم و رتبه ی کنکورم نجومی بود !! البته الان دانشجو ی کارشناسی ام ولی به خاطر سه چار سال فشار روحی زیااااد ، اصلا زندگی عادی و رفتار عادی یادم رفته ! نمیدونم با مردم باید چه جوری رفتار کرد.یا بیش از حد متواضع میشم یا بیش از حد پررو.همش فکر میکنم الانه که همه منو پس بزنن.و میزنن. پ.ن: من دختر باهوشی هستم.به خاطر نوشته های ادبی م تا حالا برنده ی چند تا جایزه شدم.حتی گاهی فکر میکنم دلیل افت تحصیلی و ارتباط نداشتنم با دیگران ،فکر های فلسفی و احمق شمردن دیگرانه ! :| کمک کنید.
پنجشنبه، 12 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ر

سلام.من در دوران دبستان و راهنمایی بچه ی شاد و شیطون...

ر ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 19 ساله )

سلام.من در دوران دبستان و راهنمایی بچه ی شاد و شیطون و باهوشی بودم. همیشه شاگرد ممتاز بودم و نگرانی بابت درس نداشتم.ولی دبیرستان که شروع شد هر سال بیشتر افت میکردم و تا حدی که این افت تحصیلی روی اعتماد به نفس و روابطم با دوستانم تاثیر گذاشت در حدی که سال سوم دبیرستان ، تنها دوست صمیمی م بعد از اینکه یه مدت با من بد رفتاری میکرد ، رسما به من گفت که دیگه نمیخواد با من دوست باشه ! منم هیچی نگفتم.آخرای سال بود و دیگه ما همو نیدیدم و منم مدرسمو عوض کردم.فکر میکردم اگه مدرسمو عوض کنم اوضاع تحصیلی م هم بهتر میشه ولی نشد.تو مدرسه ی جدید هم هیچ دوستی نداشتم. دو تا درس رو تجدید شدم پایان ترم و رتبه ی کنکورم نجومی بود !! البته الان دانشجو ی کارشناسی ام ولی به خاطر سه چار سال فشار روحی زیااااد ، اصلا زندگی عادی و رفتار عادی یادم رفته ! نمیدونم با مردم باید چه جوری رفتار کرد.یا بیش از حد متواضع میشم یا بیش از حد پررو.همش فکر میکنم الانه که همه منو پس بزنن.و میزنن.

پ.ن: من دختر باهوشی هستم.به خاطر نوشته های ادبی م تا حالا برنده ی چند تا جایزه شدم.حتی گاهی فکر میکنم دلیل افت تحصیلی و ارتباط نداشتنم با دیگران ،فکر های فلسفی و احمق شمردن دیگرانه !
:| کمک کنید.


مشاور: خانم مریم مردانی

باسلام دوست عزیز اینگونه رفتارها در شما احتمالا به این دلیل است که شخصیت درونگرا و وابسته دارید. درنتیجه تعامل با دیگران برایتان دشوار بوده و همچنین نسبت به طرد شدن از سوی دیگران حساس هستید.بنابراین در گذشته هم با وجود رفتارهای نادرست دوستتان باز هم به دلیل وابستگی به او درصدد بودید هرطور که هست او را کنار خود نگه دارید و. پس از طرد از سوی او به شدت آشفته و ناراحت شده و به این ترتیب شرایط زندگیتان بدتر شده است. درونگرایی وو وابستگی ویژگی منفی نیست اما افراط در این زمینه یا وابستگی بیش از اندازه منجر به ایجاد مشکلاتی که بیان کردید می شود.برای تعدیل وابستگی در خود لازم است استقلال را در خود افزایش دهید و برای جلوگیری از افراط در درونگرایی لازم است در مواقع لازم برونگرایانه عمل کرده و روابط اجتماعی خود را در حد لازم حفظ کنید. در رابطه با افراد در حد اعتدال عمل کنید. نه بیش از اندازه به کسی نزدیک شوید نه. با رفتارهای خود منجر به دوری آنها شوید. سعی کنید بابرخورداری از مهارتهای اجتماعی،در حد اعتدال با دیگران رابطه برقرار کنید و با رعایت حریم ها. مانع از نزدیکی بیش اندازه خود به دیگران و دیگران به شما شوید و در نتیجه مانع از آسیب به خود در روابط اجتماعی شوید. به توانمندیهای خود اعتماد کنید و با اتکا به آنها به اجتماع وارد شده و با نشان دادن این توانمندیها به دیگران. زمینه نزدیک شدن دیگران را در حد اعتدال فراهم نکنید. به جای اینکه به دنبال دیگران باشید با توانمند ساختن خود و نشان دادن این توانمندی ها دیگران را به خود جذب کنید.با توجه به توانمندیتان در نویسندگی بدون شک قادر به جذب دیگران آنهم از طریق نوشته هایتان خواهید بود. پس این توانمندی را نادیده نگیرید و از تفکر سیاه و سفید و مطلق نگری خودداری کنید. دیگران در کنار ویژگی های مثبت،ویژگی.های منفی هم دارند. ویژگی های منفی آنها را بپذیرید و با ویژگیهای مثبتشان از زندگی.با آنها لذت برید. از رفتارهای نادرست دیگران با خود تا حد امکان بگذرید. این رفتارها را حتی در ذهنتان نیز فراموش کنید. هر کجا لازم بود قاطعانه در مقابل رفتارهای نادرست انها بیاستید و بدون دعوا و بحث و جدال ،مانع از سو استفاده دیگران از خود شوید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.