ا

سلام.من دانش آموز سال اول دبیرستان هستم.یک یا دو سالی...

سلام.من دانش آموز سال اول دبیرستان هستم.یک یا دو سالی هست که این مشکل مرا اذیت میکند. مشکل اینجاست من در طول دوران راهنمایی و دبیرستان هیچ دوست صمیمی ندارم و این ناراحتی هنگامی زیاد شد که همه ی تلاش هایم بی نتیجه ماند و چند ماهی هست که شنیدم که به من میگویند جلبک ( یعنی زیاد آویزون دیگران میشوم ) درحالی که من تنها میخواهم مانند بقیه دوستی صمیمی داشته باشم. لطفاً درمورد راه های دوست یابی مرا راهنمایی کنید. این مسئله حتی روی درس خواندن من هم تاثیر گذاشته است.
شنبه، 14 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ا

سلام.من دانش آموز سال اول دبیرستان هستم.یک یا دو سالی...

ا ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

سلام.من دانش آموز سال اول دبیرستان هستم.یک یا دو سالی هست که این مشکل مرا اذیت میکند. مشکل اینجاست من در طول دوران راهنمایی و دبیرستان هیچ دوست صمیمی ندارم و این ناراحتی هنگامی زیاد شد که همه ی تلاش هایم بی نتیجه ماند و چند ماهی هست که شنیدم که به من میگویند جلبک ( یعنی زیاد آویزون دیگران میشوم ) درحالی که من تنها میخواهم مانند بقیه دوستی صمیمی داشته باشم. لطفاً درمورد راه های دوست یابی مرا راهنمایی کنید.
این مسئله حتی روی درس خواندن من هم تاثیر گذاشته است.


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام دوست عزیز پیش از هرچیز خوشحالم که از هم اکنون برای حل مشکلات خود از مشاوره استفاده می کنید و مشکلات را بدون راه حل رها نمی کنید یا آنها را با سختیهای همراهش تحمل نمی کنید. اما درمورد مشکلی که بیان کردید شما گامهای ابتدایی یعنی تلاش برای نزدیک شدن به دیگران را برداشته اید اما احتمالا به این دلیل که از مهارتهای ارتباطی لازم برخوردار نیستید در ادامه مسیر دچار مشکل گشته اید. پس لازم است در این زمینه مطالعه و تمرین.کنید. پیش از هرچیز به انتخاب افراد مورد نظر تان برای دوستی بپردازید و در تلاش باشید افراد هدف، افرادی سالم و موفق باشند. سپس به گذشته و روابط شکست خورده گذشته در حدی که به شما کمک می کند فکر کنید و دقیقا برای خود یادداشت کنید که چه برخوردها یا رفتارهایی از سوی شما موجب آزار و ناراحتی دیگران شده است. آن رفتارها را حذف کرده و رفتارهایی را اضافه کنید که ضمن مطالعه کتابهایی که در زمینه شیوه های ارتباط مؤثر نوشته شده به آنها پی برده اید. البته فکر کردن به تجربیات تلخ گذشته را محدود به استفاده از انها کرده و از فکر کردن بیشتر به این گذشته خودداری کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.