ناشناس

با سلام . پسری 24 ساله هستم 7 سال اعتیاد به شیشه داشتم...

با سلام . پسری 24 ساله هستم 7 سال اعتیاد به شیشه داشتم . در حال حاضر 7 ماه پاک هستم . اعتماد به نفس ندارم . مدام فکر میکنم در هیکل و صورتم ایراد هست حتی بخاطر این افکار یکبار بینی ام را عمل کردم . میشه بگید چیکار کنم؟
دوشنبه، 16 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام . پسری 24 ساله هستم 7 سال اعتیاد به شیشه داشتم...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 24 ساله )

با سلام . پسری 24 ساله هستم 7 سال اعتیاد به شیشه داشتم . در حال حاضر 7 ماه پاک هستم . اعتماد به نفس ندارم . مدام فکر میکنم در هیکل و صورتم ایراد هست حتی بخاطر این افکار یکبار بینی ام را عمل کردم . میشه بگید چیکار کنم؟


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام دوست عزیز پیش از هر چیز به خاطر اراده قوی که برای ترک شیشه داشته اید به شما تبریک می گویم. بدون شک مسیر سختی را پشت سر گذاشته اید که بسیاری از مصرف کنندگان شیشه و سایر مواد نمی توانند حتی اولین قدم را در این مسیر بگذارند. به جرأت می توانم بگویم کاری به دشواری و بزرگی ترک مواد نیست و فردی که بتواند این کار را انجام دهید , آنقدر توانمند است که می تواند به موفقیتهای بزرگی در ابعاد گوناگون زندگی برسد که برای بسیاری غیر قابل تصور است. کمبود اعتماد بنفس در شما می تواند پیامد و نتیجه شکست های شما در گذشته و به خصوص در مدت مصرف شیشه باشد. پس با ایجاد شرایطی که بتوانید در آنها موفقیت را تجربه کنید به تدریج زمینه افزایش اعتماد بنفس در شما ایجاد خواهد شد. با ترک شیشه هفت ماه است که زندگی جدیدی را شروع کرده اید پس لازم است برای این زندگی از اکنون برنامه ریزی کنید. مشخص کنید که در زندگی به دنبال رسیدن به چه هستید . در این مسیر چه اهدافی دارید. اهداف خود را در حد توانمندی ها و امکاناتتان قرار دهید تا امکان دست یابی به آنها و موفقیت در آنها وجود داشته باشد. به واسطه موفقیتهای پی در پی و تجربه خوشایند، به تدریج اعتماد به نفس نیز در شما افزایش خواهد یافت . ضمنا خود شناسی، شناسایی توانمندی ها و مهارتها، شناخت نقاط قوت و ضعف و ... می تواند در بهبود اعتماد به نفستان کمک کند. دوست عزیز این افکار مربوط به ظاهرتان می تواند بازمانده هذیان هایی باشد که به دنبال مصرف شیشه ایجاد می شود و اکنون با وجود ترک آن همچنان باقی مانده است. با توجه به اینکه 7 ماه است شیشه را کنار گذاشته اید هنوز در دوره نقاهت به سر می برید و بهتر است به خود فرصت دهید تا بهبودی در شما کامل شود. پس بیش از اندازه نگران این افکار و وضعیت خود نباشید. زندگی خود را در گیر اهدافتان کند . برای هر روز خود برنامه ای مملو از فعالیتهای متنوع و متعدد قرار دهید تا ذهنتان فرصت درگیری با این گونه افکار را نداشته باشد. لازم است خلأ ناشی از نبود شیشه به گونه ای پر شود. پس پیش از آنکه این خلأ با افسردگی بی فعالیتی یا با فعالیتهای نا صحیح پر شود افسار فکر خود را به دست گیرید و زندگی را آنگونه که می خواهید رقم زنید. به جای اینکه منفعلانه بییننده گذر زمان و زندگی خود باشید فعالانه آن را در مسیری که می خواهید هدایت کنید. در حد معقول و مناسب به ظاهر خود برسید و در راستای ارتقای ابعاد غیر ظاهری و بهبود توانمندی های خود ،سایر اوقات روز را با انجام فعالیتهای گوناگون و کسب مهارتهای مختلف بگذرانید. دیگران را شیفته باطن خود کنید نه ظاهر.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.