ناشناس

با سلام و وقت به خیر به شما مشاور گرامیدختری 23...

با سلام و وقت به خیر به شما مشاور گرامی دختری 23 ساله از تهران هستم. در زمینه تحصیلی و شغلی به مشکل بر خوردم. الان ترم 4 کارشناسی ناپیوسته(ترم9 پیوسته) رشته مهندسی نرم افزار در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی تهران ام و یک ترم دیگه تا فارق التحصیلی باقی مانده. رشته ام را از اول دوست نداشتم اما جرئت رشته عوض کردن هم نداشتم خیلی سعی کردم وقت بذارم تا یه زبان برنامه نویسی را خوب یاد بگیرم ما چون علاقه و انگیزه ای نداشتم در نیمه راه سرد شدم و ادامه ندادم. توی دبیرستان چون درسم خوب بود گفتن رشته ریاضی را انتخاب کنم الان خیلی پشیمونم. خیلی بی انگیزه ام اکثر کلاس هامو شرکت نمی کنم با بی علاقگی به دانشگاه میرم. به خاطر خانواده ام که تا به حال خرج تحصیل منو پرداختن خجالت میکشم بگم دوس ندارم کار برنامه نویسی رو و میخوام شغل دیگه ای داشته باشم. خانواده ام خیلی فشار میارن که درسم را زودتر تمام کنم و به دنبال شغل باشم.اما من واقعا از محیط درس و دانشگاه خسته شدم. مرا راهنمایی کنید چی کار کنم دوست دارم رشته ام را عوض کنم کلاس گویندگی دوست دارم برم دوست دارم معلم باشم یا یه روان شناس یا جامعه شناس. اما همه اینها باز هزینه میخواد . دلم میخواد شغلی داشته باشم در ارتباط با ادم ها باشه اما این رشته خیلی خشک و سرده.. سردرگمی من برای اینده خیلی اذیتم میکنه لطفا راهنماییم نمایید .. با تشکر
دوشنبه، 18 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام و وقت به خیر به شما مشاور گرامیدختری 23...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با سلام و وقت به خیر به شما مشاور گرامی
دختری 23 ساله از تهران هستم. در زمینه تحصیلی و شغلی به مشکل بر خوردم. الان ترم 4 کارشناسی ناپیوسته(ترم9 پیوسته) رشته مهندسی نرم افزار در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی تهران ام و یک ترم دیگه تا فارق التحصیلی باقی مانده.
رشته ام را از اول دوست نداشتم اما جرئت رشته عوض کردن هم نداشتم خیلی سعی کردم وقت بذارم تا یه زبان برنامه نویسی را خوب یاد بگیرم ما چون علاقه و انگیزه ای نداشتم در نیمه راه سرد شدم و ادامه ندادم. توی دبیرستان چون درسم خوب بود گفتن رشته ریاضی را انتخاب کنم الان خیلی پشیمونم.
خیلی بی انگیزه ام اکثر کلاس هامو شرکت نمی کنم با بی علاقگی به دانشگاه میرم. به خاطر خانواده ام که تا به حال خرج تحصیل منو پرداختن خجالت میکشم بگم دوس ندارم کار برنامه نویسی رو و میخوام شغل دیگه ای داشته باشم. خانواده ام خیلی فشار میارن که درسم را زودتر تمام کنم و به دنبال شغل باشم.اما من واقعا از محیط درس و دانشگاه خسته شدم.
مرا راهنمایی کنید چی کار کنم دوست دارم رشته ام را عوض کنم کلاس گویندگی دوست دارم برم دوست دارم معلم باشم یا یه روان شناس یا جامعه شناس. اما همه اینها باز هزینه میخواد . دلم میخواد شغلی داشته باشم در ارتباط با ادم ها باشه اما این رشته خیلی خشک و سرده.. سردرگمی من برای اینده خیلی اذیتم میکنه لطفا راهنماییم نمایید .. با تشکر


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام دوست عزیز، پیش از هر انتخاب یا تغییر گزینه ای، بهتر است علاقه خود را به خوبی شناخته و رشته خاصی را با توجه به شرایطی که دارید و نیز علایقتان انتخاب کنید.مثلا یکی از شرایطی که در آن قرار دارید انتظار خانواده نسبت به اشتغال شماست. پس اگر به دنبال علاقه خود هستید بهتر است رشته ای را انتخاب کنیدکه در عین حال که با مردم سروکار دارد ، زمینه شغلی خوبی هم برای آن فراهم باشد. پس اگر قرار است تغییر رشته ای صورت گیرد لازم است این تغییر به رشته ای صورت گیرد که در عین پاسخگویی به علایق شما، آینده شغلی بهتری از رشته کامپیوتر داشته باشد.مثلا منظور شما از معلمی ، انتخاب چه رشته ای است و باتوجه به شرایط حال حاضر آموزش و پرورش آیا زمینه اشتغال در این سازمان وجود دارد؟ مسئله دیگر تأمین هزینه های شما در مدت تحصیل است.اگر خانواده تان از این نظر مشکلی ندارند میتوانید به تغییر رشته به راحتی بپردازید. اما درصورتی که تأمین این هزینه دشوار است، دو انتخاب پیش رو دارید: اگر تاکنون در دانشگاه های دولتی تحصیل نکرده اید هنوز فرصت تحصیل در آن را دارید و از این نظر برای تأمین هزینه ها مشکل کمتری خواهید داشت. اما اگر امکان تحصیل در دانشگاههای دولتی برایتان وجود ندارد برای تحصیل در دانشگاههای غیر دولتی نیاز دارید همزمان مشغول به کار باشید. با توجه به شرایز حاضر پیشنهاد میکنم از هم اکنون به دنبال کاری مرتبط با رشته تان و تا حد امکان در ارتباط با مردم و به صورت پاره وقت انتخاب کنید. اشتغال میتواند شما را به رشته تان ، هر چند اندک علاقمند کند و در نتیجه می توانید مدرک لیسانس را در این رشته گرفته و آن را ناتمام رها نکنید. در عین حال اشتغال و داشتن درآمد می تواند دامنه انتخابهای شما را برای آینده گسترش داده و شما را از حالت رکود در آورد. در این شرایط ممکن است با اشتغال به کاری که به آن علاقمند باشید دیگر نیازتان به تغییر رشته کمتر شود و تحصیل در رشته دیگر را به زمان مناسبتری موکول کنید. در عین حال می توانید با درامد خودو در صورت اطمینان به نیازتان برای تغییر رشته، در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.