جمعه، 24 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علل و عوامل جیغ زدن بچه

پرسش :

با این‌که فضای خانه ما بسیار آرام است و رابطه‌ی من و همسرم هم خیلی خوب است، ولی فرزند من که تک فرزند است، همیشه سعی می‌کند خواسته‌های خود را با جیغ زدن پیش ببرد؛ هر چقدر هم با او صحبت می‌کنم فایده‌ای ندارد. لطفاً راهنمایی بفرمایید.


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون (کارشناس و مشاور تربیت کودک و نوجوان):

علل و عوامل جیغ زدن:

الف. تغذیه
یکی از دلایل جیغ زدن بچّه ها ممکن است تغذیه‌ی آن‌ها باشد. بچّه‌هایی که در تغذیه ضعیف هستند و تغذیه‌ی مناسبی ندارند، آستانه‌ی تحمّل آن‌ها پایین است و لذا جیغ زدن آن‌ها بیشتر است.

ب. کم حوصله بودن والدین
وقتی بچّه‌ها ببینند که با جیغ زدن به خواسته‌های خود می‌رسند، از آن برای رسیدن به مقاصدشان استفاده می‌کنند؛ مثلاً وقتی بچّه چیزی را از پدر و مادر درخواست می کند و با ممانعت آن‌ها مواجه می‌شود، جیغ می‌زند. در نهایت این یک رَویه می‌شود که از آن برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می‌کند.

ج. ضعف جسمانی
بچّه‌هایی که از لحاظ قد، وزن در یک روال طبیعی رشد نکرده‌اند و بُنیه‌ی آن‌ها ضعیف‌تر است، نسبت به مشکلات، طاقت کمتری دارند. لذا والدین باید برای حلّ این مشکل آن‌ها را تحت درمان قرار دهند.
ضعف جسمانی مشکلی است که در انسان‌های بزرگ‌ نیز وجود دارد؛ مثلاً خانم‌هایی که کم‌خونی دارند، بیشتر عصبانی می‌شوند و فریاد می‌زنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.