پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فیزیوتراپی برای شکستگی سر استخوان های ساعد

پرسش :

اینجانب در حدود یک ماه پیش بعلت پرت شدن از ارتفاعی سر استخوانهای رادیوس و اولنا جدا شده و در مفصل گیر کرده و فی الحال در حال انجام فیزیوتراپی های مربوطه می باشم. تشخیص دکتر به عمل منتهی نشد و جواب قطعی در مورد عمل و در آوردن استخوانها به فیزیوتراپی کشید. بنده می خواستم بدانم اگر فیزیوتراپی جواب داد و دست من به طور کامل باز شد در آینده باز به مشکل می خورم و یا نه اگر فیزیوتراپی جواب نداد چه باید بکنم؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
گیر کردن استخوان ها در مفصل موجب کاهش شدید در دامنه حرکتی آنها شده و در غالب موارد نیاز به عمل جراحی دارند مگر در مواقعی که شدت شکستگی و خرد شدگی به حدی زیاد باشد که عمل جراحی نتواند آنها را جااندازی کرده و یک مفصل هموار را بدست بدهد.

شکستگی سر استخوان رادیوس در صورتی که جابجایی زیادی نداشته باشد ممکن است بدون توسل به عمل جراحی درمان شود ولی در جابجایی های زیاد عمل جراحی ضروری است.

یکی از مشکلاتی که یک شکستگی میتواند برای آینده فرد ایجاد کند محدودیت حرکتی است. یک فیزیوتراپی خوب با بهره گیری از حرکات نرمشی مناسب میتواند تا حدودی در بدست آوردن دامنه حرکتی مناسب در مفصل کمک کند. مشکلات احتمالی دیگری هم وجود دارند. بد جوش خوردن شکستگی و یا جوش نخوردن قطعات شکسته شده میتوانند موجب بروز آرتروز در مفصل شوند و این آرتروز میتواند مفصل را دردناک کند.

بنابراین همیشه باید اولین درمان بهترین درمان باشد. پزشک معالج سعی میکند در اولین کوشش برای درمان بیمار خود مناسب ترین اقدامات را انجام دهد چون احتمال موفقیت در درمان های بعدی کمتر میشود. در مواردی که درمان خرد شدگی سر استخوان های ساعد منتهی به نتیجه مناسبی نشود ممکن است بتوان در آینده با انجام اعمال جراحی بازسازی به حرکت بدون درد آرنج و ساعد کمک کرد.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.