شنبه، 25 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چگونه کشیدگی عضله خیاطه در کشاله ران بدنبال ورزش را درمان کنم؟

پرسش :

حدود ۹ ماه پیش عضله خیاطه ران من در هنگام ورزش رزمی دچار کشیدگی شده و الان حالت سفتی به خود گرفته است M.R.I هم از رانم گرفتم دکتر هم نظرش بر کشیدگی بود و گفت باید عضلات چهار سر ران را تقویت کتم . آیا با تقویت عضلات سفتی بر طرف میشه؟ برای نرم شدن عضله چکار باید بکنم؟ چه مدت زمان استراحت لازمه تا دوباره بتونم به تمرینات ورزشی مشغول شوم؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
وقتی یک عضله قدرت کافی نداشته باشد، خسته شده باشد و یا فاقد قابلیت انعطاف و کششی لازم باشد ممکن در هنگام ورزش ها و یا فعالیت های شدید بدنی دچار کشیدگی شود. این کشیدگی میتواند بصورت پارگی و خونریزی های خفیف میکروسکوپی در توده عضله بوده و یا بصورت پارگی باشد که حتی در ظاهر عضله هم دیده شود. با گذشت زمان در محل پارگی، بافتی جانشین عضله میشود که بصورت یک سفتی موضعی در عضله لمس میشود.

این سفتی معمولا بتدریج و در عرض چند ماه از بین میرود. البته ممکن است مقداری از سفتی برای همیشه باقی بماند. با انجام نرمش های کششی میتوان تا حدی به مشکل سفتی عضله غلبه کرد. نرمش های کششی ران بخصوص آنهائیکه عضله خیاطه یا سارتریوس را تحت کشش قرار میدهند را میتوان بتدریج شروع کرد و شدت و مدت آنها را بتدریج افزایش داد. انجام این نرمش ها میتواند به نرم شدن عضله کمک کند.

وقتی قدرت انعطاف عضله و مفاصل اطراف آن و همچنین قدرت عضله به حد طبیعی رسید میتوان فعالیت ها و تمرینات ورزشی را شروع کرد.

با انجام ام آر آی مجدد پش از سه ماه میتوان وضعیت عضله را پیگیری کرد.

​​​​​​​​​​​​​​منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.