جمعه، 19 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چرا عشق و دوستی قبل از ازدواج را نهی می کنید؟

پرسش :

چرا عشق و دوستی قبل از ازدواج را نهی می کنید؟ آیا بهتر نیست با عشق به ازدواج برسیم؟ بزارید دختر پسر از همون بچگی باهم باشن. عاشق بشن زندگی کنن. مگه میشه بخاطر رفع نیاز جنسی بری ازدواج کنی؟ نیاز جنسی وقتی رفع شد تازه مخت باز میشه میفهمی باید چیکار کنی. الان کشور ۸۰ میلیون جمعیت داره. به جرات میگم ۹۰ درصد جوونای مجرد بالای ۲۵ سال اعتیاد جنسی دارن. هرکی هم میگه نه داره پنهون میکنه.... من بارها خواستم ازدواج کنم نتونستم. ورزشکارم هستم. ازدواج بالای ۵۰ میلیون خرج داره. بعدشم کلی مسئولیت و ترس از مهریه و... خب نیاز جنسی مثه تشنگیه. اگه به موقع رفع نشه کله سیستم بدن و روح آدم رو میریزه به هم. کشورهایی که آزادیشون بیشتره افکارشون مثه ما ایرانی ها نیستن... شهوت نباشه زندگی نیس! ولی اگه عاشق باشی از همه چیز بهتره.


پاسخ :
این یک واقعیت است که نیاز جنسی یکی از مهم ترین غرایز در انسان است و یکی از نظریه پردازان روان شناسی آن را ریشه تمام رفتارهای انسان می داند. انسان با رسیدن به نوجوانی این نیاز را به شدت در خود احساس می کند و کسی ادعا نکرده است که با کنترل شهوت با روش هایی که گفتید شهوت خاموش می شود بلکه صحبت از کنترل و کاهش است. شکی نیست که وقتی انسان دائما به امور تحریک کننده فکر کند، دائما این امور را ببیند یا در مورد آن بشنود این غریزه تحریک می شود. در واقع این ترشح هورمون های جنسی است که در بدن شدت می گیرد و بصورت منطقی وقتی اینها حذف شود شهوت جنسی کاهش می یابد.

تنها مسیر مطمن برای داشتن یک عشق پایدار و ارضای مناسب جنسی و سلامت روح و جسم ازدواج است. البته شرایط مالی و برخی مسائل فرهنگی ازدواج را سخت کرده است ولکن دوستی با جنس مخالف، ازدواج موقت و مسائلی از این دست نیز مشکل را حل نمی کند و ما هر روزه با اسیب هایی در این رابطه و افراد آسیب دیده سرو کار داریم.

برخلاف متاسفانه بسیار از مردان که چشم چرانی می کنند و وقتی دختر و زنی از خیابان رد می شود به بدن و اندام او خیره می شوند و او را تحلیل می کنند می شود چشم چرانی نکرد، می شود زنان غریبه را در خیابان تحلیل نکرد و شهوت نیز کاهش یابد.

اگر قرار بودن بودن دختر و پسر در کنار هم از بچگی مشکل را حل کند، که البته در غرب نیز حساسیت هایی در مورد ارتباط دختر و پسر قبل از دبیرستان وجود دارد، الان در غرب نباید هیچ مشکلی وجود داشت. نباید تجاوز جنسی وجود داشت. نباید طلاق آمار بالایی می داشت، نباید چشم چرانی وجود داشت و نباید هایی زیادی که وقتی به آمار های جهانی نگاه کنیم می بینیم که بسیار بیشتر از کشور ما و کشورهای اسلامی است.

در حال حاضر در برخی کشورهای غربی پرسیدن نام پدر توهین به فرد محسوب می شود چون آمار تولد بچه های ولدالزنا و مجهول الهویه زیاد است. آیا آمار سقط جنین در کشورهای غربی چیز خوبی است؟ آیا اینها آسیب نیست که البته خود آنها اینها را آسیب می دانند.

آیا وقتی آنها آزاد هستند روابط جنسی فساد آمیز داشته باشند، فکرشان خوب کار می کند و با عشق ازدواج می کنند؟ پسر چرا آمار طلاق شان زیاد است.

ازدواج تنها برای ارضای جنسی نیست بلکه اهداف زیادی دارد. انسان باید دقت کند همه ملاک هایش را در نظر بگیرد، زیبایی، اخلاق، دینداری، فرهنگ، سن، جنسیت، تحصیل و ملاک های بسیار زیاد دیگر.

نمی دانیم منظورتان از اعتیاد جنسی چیست و آیا واقعا نود درصد جمعیت کشورمان دچار مشکل هستند یا خیر و باید در مورد این آمار و دقت آن بحث شود.
ولی سوال ما این است که بر فرض اینکه چنین چیزی وجود دارد و با این حجم، علت این مشکل جنسی چیست؟ آیا مشکل چشم چرانی و روابط آزاد دختر و پسر است یا کنترل نیاز جنسی؟ آیا در گذشته که روابط دختر و پسر کمتر بود مشکل جنسی کمتر بود یا بیشتر؟

بله ازدواج سخت شده ولی آرامش در پرتو یک رابطه عاطفی مطمئن و پایدار و توام با مسئولیت پذیری که نام آن ازدواج است، معنی پیدا می کند.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.