جمعه، 19 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

آیا بعد از رابطه نامشروع ازدواج به صلاح است؟

پرسش :

با خواستکارم که به مدت یکسال در آشنایی بودم، رابطه جنسی برقرار کردم و پرده خود را از دست دادم، آدم خوبی است، وبه اصرار او رابطه برقرار کردم، علتش این بود که من در این رابطه مردد بودم میخواست خیالش راحت شود که باهم ازدواج کنیم، از ابتدای آشنایی سر مسایلی که باهم اختلاف نظر داشتیم بسیار روی موضع خودمان اصرار می کردیم، الانم داریم بیشتر اوقات سر این اختلاف نظرها دعوا میکنیم، من مجبور شدم که رابطه جنسی برقرار کردم بی تجربه بودم آدم معتقدی هم هستم خیلی از این بابت ناراحتم، خانواده اش از دوستان خانواده ما بودن، بخاطر یک سری انتظاراتی که من داشتم و خانواده ایشان ابراز مخالفتشان را بیان کردند، علت این رابطه و این اختلاف نظرها را این میدانم که میخواهد حرف حرف خودش باشد، الان صبر کردم رابطم بهتر شود بعد مشکلاتمان را باهم حل کنیم، بعد ازدواج کنیم. بعد از اینکه این موضوع را فهمیدم بسیار بهم ریختم؛ اکنون نمیدانم باید ازدواج کنم با نه؟


پاسخ :
موضوع از دو منظر قابل بررسی است. در سطح اخلاقی و شرعی لازم است با توبه و استغفار رابطه با خدای متعال اصلاح شود.

در خصوص ازدواج یا عدم ازدواج با این فرد نیز لازم است به شرایط خود نگاه کنید. از آنجا که متاسفانه سرمایه دوشیزگی خود را تباه کرده اید، به نحوی نیز امکان و فرصت ازدواج با فرد دیگری را نیز از دست داده یا دست کم دشوار ساخته اید!

مگر اینکه مطمئن شوید که خواستگاران دیگر متوجه این وضعیت نخواهند شد. بنابراین با شرایط خاصی که دارید اینگونه به نظر می رسد که ازدواج شما با ایشان حتی اگر منجر به طلاق هم بشود بهتر است چون بعد از طلاق دیگر متهم به بدکاره بودن نیستید و می توانید مجددا ازدواج کنید. البته مطلوب این نیست که به قصد طلاق با این فرد ازدواج کنید بلکه تلاش کنید با سازگاری از میزان اختلافات کم کنید و با کمک خدای متعال زندگی با دوامی را تشکیل دهید. به این منظور لازم است پیش از ازدواج (و حتی در ادامه و همزمان با ازدواج) با مشاوره با متخصصین میزان اختلافات را کاهش دهید تا زندگی مشترک شما کمتر اسیب ببیند.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.