سه‌شنبه، 23 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سرمایه گذاری روانی و عاطفی و انصراف خواستگار

پرسش :

مدتی پیش آقایی همراه خانواده برای خواستگاری آمده بودند و من و ایشان نزدیک ۲ ساعت با هم صحبت کردیم. و در این زمان هیچ موردی از تضاد و عدم تفاهم وجود نداشت. ایشان فردی مومن و مقید بودند و اعتقاد به ساده زیستی و ... که در تمام موارد با هم موافق بودیم. من هم دختری هستم که مقید بودن فرد از ملاک های اصلی در ذهنم هست و تا حال از مواردی که برایم پیش آمده بود چون از نظر اعتقادی با من تناسب نداشتند، صرف نظر می کردم. ولی ایشان کاملا با ملاک های من جور بودند. ولی نمی دانم چرا فردای روز خواستگاری منصرف شدند، بدون اینکه دلیلی داشته باشند. این مسئله از نظر روحی خیلی روی من اثر کرده و خیلی مشتاقم دلیلش را بفهمم. و نمی توانم به خانواده ام بگویم باید با این آقا حرف بزنم. بنظر شما چیکار کنم ؟ آنقدر هم سنم پائین نیست که بشود گفت بچه است و احساساتی شده چند روز بعد فراموش می کند. من به ایشان بعد از اینکه با هم صحبت کردیم علاقه پیدا کردم؟ تحصیلات من فوق لیسانس هست و تحصیلات ایشان لیسانس، با خودم گفتم شاید به خاطر این مسئله است که من حتی این فرصت رو ندارم که به ایشان بگویم من می توانم از تحصیلاتم صرف نظر کنم. الانم در فصل امتحانات خیلی ذهنم مشغول شده و صبح با یک چرا از خواب بیدار میشوم و شب با همان چرا به خواب میروم. چرایی که جوابی ندارد! لطفا راهنماییم کنید.


پاسخ :
برای اینکه به پاسخ مناسب خودتان دست پیدا کنید به توضیحات زیر دقت فرمایید؛

بهتر بود شما قبل از اینکه کاملاَ مطمئن نشده اید که ایشان همسر شما خواهند بود سرمایه گذاری روانی و عاطفی نمی کردید. زیرا در بعضی مواقع ممکن است همه شرایط همخوانی داشته باشد ولی به دلایل مختلف این ازدواج صورت نگیرد.

نکته دیگر اینکه شما نباید عدم ادامه مراحل بعدی خواستگاری را برداشت شخصی کنید. زیرا ممکن است تردید ها و دودلی های ایشان باعث عدم ادامه شده باشد پس باید با افکار منفی و سرزنش آمیز علیه خودتان پرهیز کنید چرا که باعث افزایش افسردگی شما خواهد شد و موقعیت های بعدی ازدواج را از دست خواهید داد.

مطلب دیگر اینکه شما چه بخواهید و چه نخواهید، موضوع تفاوت های تحصیلی شما و ایشان ممکن است مشکلاتی را در طرف مقابل در صورت زندگی مشترک ایجاد کند معمولا مشاهده شده است مردهایی که از نظر تحصیلات از همسرشان پایین ترند با اندک پیشنهاد و یا انتقاد همسرشان؛ احساس حقارت کرده و فکر می کنند که به دلیل تحصیلات بالایی که همسرشان دارند تسلط، قدرت و مدیریت مردانه شان که جز نیازهای ذاتی هر مردی به شمار می رود در حال از دست رفتن است و برای اثبات مرد بودن و تسلط داشتن شروع به تحقیر کردن؛ مسخره کردن و امر و نهی ها و محدودیت های نامناسب می کنند که باعث ناسازگاری های شدید خانوادگی می شود از طرفی اگر این مردان مقداری دهن بین هم باشند و اطرافیان هم اختلاف تحصیلاتی را به رخ ایشان بکشند به تدریج زده شده و از ادامه زندگی پشیمان می شوند.

پس به طور کلی از آنجا که همه خوشبختی های آسمان و زمین در ازدواج خلاصه نشده است و عدم تمایل به ادامه خواستگاری ممکن است هزار و یک دلیل داشته باشد و از طرفی به دلیل مشکلاتی که به دلیل تفاوت در سطح تحصیلات ممکن است در زندگی زناشویی رخ دهد شما در صورت اطمینان از عدم ادامه مراحل بعدی سعی کنید به تدریج با این مسأله کنار آمده و بعد از گذشت مدتی به موقعیت های بعدی فکر کنید ولی در موقعیت های بعدی تا زمانی که سر سفره عقد حضور نیافتید سرمایه گذاری عاطفی و روانی نداشته باشید و با خویشتن داری و خودکنترلی منتظر شوید.

​​​​​​​منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.