پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

راه صحیح برای مدیریت غریزه جنسی

پرسش :

راه صحیح برای مدیریت غریزه جنسی چیست؟


شرح پرسش :
من دختری ۱۷ ساله هستم حدود ۲ سال هست که خودارضایی رو ترک کردم یا بهتره بگم به خودم تحمیل کردم که این کار ممنوعه ترک کردم تا درسام بهتر بشه و چون تو تیزهوشان درس می خونم همیشه سر این موضوع عذاب وجدان می گرفتم همیشه به خاطر خودارضایی احساس گناه میکردم واسه همین حتی نگاه کردن به پسر ها رو هم برای خودم ممنوع اعلام کردم ولی الان احساس می کنم افسرده شدم حتی درس هامم افت کرده حالا می فهمم شاگرد های تنبل چه احساسی داشتن الان حس میکنم به خودم ظلم کردم هیچ حسی به زندگی ندارم و جایی که باید خوشحال باشم نمی تونم مثل اینکه مُردم مثل اینکه روحم رو گم کردم به خاطر همین تصمیم دارم با اراده خودم دوباره شروعش کنم چون افسردگی برام گرون تر از خودارضایی نموم شد شما بهم بگین کدوم راه بهتره ؟ خودارضایی یا نابود شدن خودم؟
پاسخ :
به جرات می توان گفت که غریزه جنسی در انسان قوی ترین غریزه می باشد. به نحوی که حتی بوده اند اندیشمندانی در غرب که ادعا کرده اند که همه رفتارهای انسان در زندگی به نحوی برخاسته از این غریزه می باشد.

در صورت نداشتن شرایط ازدواج انسان باید غریزه جنسی را کنترل کند. قرآن کریم در این زمینه می فرماید: ولیستعفف الذین لایجدون نکاحا حتی یغنهم ‏الله من فضله (سوره مبارکه نور، آیه شریفه ۳۳)، خداوند در این آیه، صریحاً دستور به عفاف و خود نگهداری می‏دهد و این بهترین شیوه و روشی است که با به کار بستن آن روح ایمان و تقوا در انسان پرورش می‏یابد و سبب تقویت اراده و تسلط بر نفس می‏شود و روحیه عفّت در انسان زنده می‏گردد.

البته که کنترل غریزه جنسی راهکارهایی دارد ولکن کنترل کردن شهوت به معنی خاموش شدن آن نیست بلکه نیاز جنسی همیشه وجود دارد و کنترل کردن تنها میزان آن را کاهش می دهد. شما نمی توانید غریزه جنسی را سرکوب کنید و یا انکار کنید و اصلا این به صلاح هم نیست. بلکه باید کنترل کرد یعنی با علم به اینکه این غریزه وجود دارد و بد هم نیست ولی شرایط ارضا وجود ندارد آن را کاهش بدهید.

همچنین کنترل غریزه جنسی مشکلی ایجاد نمی کند اگرچه ترجیح این است که هر چه زودتر ازدواج کنید تا این فشار را تحمل نکنید و البته این مستلزم تلاش و کوشش برای فراهم کردن شرایط ازدواج از ناحیه شماست. به هر حال تحمل فشار های جنسی آسیب هایی نیز دارد و شما باید به حداقل ها اکتفا کنید.

قوی شدن نفس به معنی حذف شدن نیاز جنسی نیست و این نیاز هست و فشار خود را می آورد. البته که کنترل نیاز جنسی بهتر از حذف و اعتنا نکردن و انکار آن است. کنترل کردن به معنی ایجاد شرایطی است که شدت آن را کم کند ولی حذف کردن به معنی انکار کردن آن است و انکار کردن شما واقعیت آن را نفی نمی کند.

ولکن گاهی نیز انسان ممکن است نیاز جنسی را سرکوب کند. فشار اطرافیان یا ترس خود فرد از تکانه های جنسی ممکن است باعث انکار این نیاز از ناحیه فرد شود، و فرد این نیاز را احساس نکند. ولکن این نیاز واقعا وجود دارد و در ناهشیار کاملا فعال است وقتی شما این نیاز را بصورت ناهشیار سرکوب کنید و از آن خبر نداشته باشید این نیاز ساکت نمی نشیند و به دنبال فعال شدن و نشان دادن خود است ولی ناهشیار شما اجازه بروز به او نمی دهد در نتیجه او خود را تحریف کرده و به شکل دیگری در روان شما ظاهر می شود ممکن است شما درد های جسمی را تجربه کنید، ممکن است تیک بگیرید یا ترس ها و اضطراب های خاص دامن گیر شما شود و این یعنی سرکوب غریزه جنسی که صدمات مختلفی می تواند به دنبال داشته باشد.

بنابراین مسیر درست کنترل نیاز جنسی است نه سرکوب و انکار آن.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.