جمعه، 28 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

عدم شرکت در انتخابات به دلیل وجود تبعیض در جامعه

پرسش :

بعضی افراد به دلیل اینکه تبعیض در جامعه وجود دارد، تصمیم دارند در انتخابات شرکت نکنند، چگونه می توان این افراد را توجیه کرد؟


پاسخ :
در مواجهه با این قبیل افراد ابتدا باید سعی کرد تا وظیفه ملی و شرعی بودن شرکت در انتخابات برای آنها تبیین شود. ثانیا مزایا و کارکردهای حضور حداکثری در انتخابات و ثالثا تبعات و خسارتهای عدم مشارکت در انتخابات.

واقعیت آن است که هرگز ضعف ها و نارسایی های موجود نمی تواند سبب غفلت از پرداختن به مصالح و منافع کلان و عامه شود. براین اساس، درست است که در جامعه تبعیض هایی وجود دارد، اما این نارسایی نباید موجب غفلت از حضور در انتخابات شود.
 
اتفاقا می توان در انتخابات با مطالبه ی مبارزه با تبعیض از کاندیداها، امیدوار بود که گامهایی برای رفع این نقیصه برداشته شود، اما با عدم حضور در انتخابات و نرساندن مطالبهی خود به گوش مسئولان نمی توان امیدوار بود که برای تحقق مطالبات ما قدمی برداشته شود.
 
علاوه بر این، باتوجه به نقشی که انتخابات می تواند در افزایش پرستیژ بین المللی نظام داشته باشد، باید مزایا و خسارت های عدم شرکت در انتخابات برای این قبیل افراد تبیین شود. از جمله اینکه عدم شرکت در انتخابات ممکن است باعث تنگ تر شدن حلقه ی تحریم های ضد ایرانی شود.

منبع: شبکه روشنگران فرهنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.