چهارشنبه، 7 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چگونه عشق به حضرت فاطمه را آنطور كه شايسته ايشان است در دل جاي دهيم؟


پاسخ :
حالت شوق و اميدواري كه در شما به وجود آمده بسيار ارزنده است البته اين مقدمه است و در پي آن بايد همت كنيد كه به آرمان هاي مقدس خود برسيد.
در اين راستا توسل و توجه به اهل بيت - عليهم السلام- و نماز و عبادات هم صفا بخش دل است و هم موجب عنايت و دستگيري آنان. حكم بن غيبه مي‏گويد: خدمت امام باقر عليه‏السلام بودم منزل حضرت پر از جمعيت بود.مردي عصا به دست وارد شد و جلو درب فرياد زد: ((السلام عليك يابن رسول الله و رحمه‏الله و بركاته)) امام باقر(ع) و ديگر اهل مجلس جوابش را دادند. آن گاه گفت: به خدا قسم من شما را دوست دارم و هر كس شما را دوست دارد نيز دوست دارم و اين علاقه به خاطر طمع در امور دنيايي نيست. دشمنان شما رادشمن دارم و از آنان بيزاري و برائت مي‏جويم و اين دشمني به خاطر امور
شخصي نيست. قسم به خدا هرچه را شما حلال مي‏دانيد من هم بر خود حلال
مي‏دانم و هر آنچه را شما حرام مي‏دانيدمن نيز حرام مي‏دانم و منتظر فرج و پيروزي شما(شايد فرج امام زمان(ع) را مطرح‏كرده بود ) هستم فدايتان شوم آيااميد موفقيت و خشنودي خدا در كارهاي من هست؟ امام باقر(ع) پس از نقل داستاني فرمود: هر كس دوست دارد به مردي از مردان بهشت نگاه كند اين مرد را ببيند.(1) از اين روايت 5 معيار براي دوستي واقعي اهل بيت(ع) به دست مي‏آيد: 1. تولي يا پيوند قلبي با اهل بيت(ع). 2. تبري (دشمني و بيزاري با تمام وجود نسبت به دشمنان‏آنان) . 3. حلال دانستن آنچه حلال شمرده‏اند. (هماهنگي عملي و پيروي همه جانبه از آنان) 4. حرام شمردن آنچه حرام شمرده اند. 5. انتظار فرج و آمادگي نسبت به آن.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.