شنبه، 26 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه نوگو تایلندی را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم برای 4 نفر :
میگو پاک کرده --------------------- 10 – 15 عدد
زنجبیل رنده شده ------------------ 1 – 2 قاشق غذا خوری ( بسته به ذائقه شخصی )
هویچ ------------------------------- 1 عدد
قارچ تایلندی ( یا معمولی ) -------- 7 – 8 عدد
تره و جعفری ----------------------- به مقدار لازم
ماکارونی چینی -------------------- 1 بسته
فلفل دلمه ای ---------------------- 1 عدد
جوانه ماش ------------------------- 100 گرم
پیاز نگینی خرد شده --------------- 1 عدد
سس تند ---------------------------- به مقدار لازم
نمک و فلفل -------------------------- به مقدار لازم

طرز تهیه :
ابتدا در تابه ای یک الی دو قاشق روغن بریزید و پیاز را داخل روغن تفت دهید تا کمی سبک شود .
بعد میگو را به پیاز اضافه کنید و به محض تغییر رنگ میگو ( حدود 2 دقیقه بعد ) زنجیل رنده شده ، فلفل دلمه ای خرد شده ، قارچ و هویچ ( خرد شده به شکل ژولین یا کبریتی ) را اضافه کنید .
( حرارت زیر تابه نسبتا زیاد باشد )
حدود 2 دقیقه تمام مواد را با هم تفت دهید . مواد را اندازه ای تفت دهید که فلفل دلمه ای سفت بماند.
بعد نمک ، فلفل و سس تند را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید . بعد از مخلوط شدن مواد زیر تابه را خاموش کنید و کنار بگذارید .
در قابلمه جاداری متناسب با حجم ماکارونی ، تا نصف آب و نمک و کمی روغن بریزید و صبر کنید تا آب بجوشد . بعد از به جوش آمدن آب ، ماکارونی را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به هم نچسبند .

نکته :
اگر از ماکارونی چینی استفاده کنیم برای این محصول زمان کمتری نیاز داریم تا رشته ها نرم شود . اگر از ماکارونی معمولی استفاده میکنید بسته به نوع ماکارونی ، وقتی ماکارونی اندازه ای نرم شد که مزه خامی ندهد ، ماکارونی را آبکش کنید . دقت کنید که در این غذا ، ماکارونی در یک مرحله پخته میشود یعنی دم نمیکشد در نتیجه زمانی ماکارونی را آبکش کنید که بتوانید به راحتی میل کنید.
بعد از آبکش کردن ماکارونی ، مواد از قبل آماده شده را با ماکارونی آبکش شده مخلوط کنید و به تابه برگردانید . جوانه ماش را به مواد اضافه کنید و زیر تابه را روشن کنید ( حرارت ملایم باشد ) تمام مواد را به آرامی ، طوری که له نشوند ، مخلوط کنید و چند دقیقه تفت دهید تا مزه مواد با هم یکی و ظاهر غذا نسبتا یکدست شود .
در آخر کار جعفری و تره ( ساطوری درشت خرد شده ) را اضافه کنید ، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و غذا را در ظرف مناسب سرو کنید . ( یا با تابه ببرید سر میز ! )
اضافه کردن تره و جعفری در آخر کار به دلیل حفظ عطر و طعم سبزیجات است .
یکی از بارز ترین ویژگی های آشپزی در آسیای شرقی به خصوص تایلند ، زنده بودن مواد و زمان کم طبخ آنهاست . مزه نهایی این نوع غذاها با توجه به این ویژگی ، برای ذائقه ایرانی زیاد معمول نیست . ولی این روش باعث میشود کلیه خواص ، ویتامین و پروتین داخل غذا حفظ شود و طعم اصلی مواد را تجربه کنید . یاد آوری این نکته صرفا به این دلیل بود که قبل از اقدام به طبخ این غذا ، اطلاع داشته باشید که قرار است طعم جدیدی را تجربه کنید .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.