این رابطه به ازدواج ختم نمی‌شود!

در رابطه دختر و پسر، اگر پسری بخواهد رابطه‏ اش را به سمت ازدواج ببرد، معطل نمی‏ کند و این کار را به تاخیر نمی‏ اندازد. اما خیلی از پسرها در رابطه بی‏ تفاوت عمل می‏ کنند تا دختر خسته شود و خودش ماجرا را فیصله دهد.
شنبه، 19 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
این رابطه به ازدواج ختم نمی‌شود!
ممکن است فرصت هایی که دختر از دست می دهد، تکرار نشدنی باشند.
 
در رابطه دختر و پسر، اگر پسری بخواهد رابطه ‏اش را به سمت ازدواج ببرد، معطل نمی‏ کند و این کار را به تاخیر نمی ‏اندازد. اما خیلی از پسرها در رابطه بی‏ تفاوت عمل می‏ کنند تا دختر خسته شود و خودش ماجرا را فیصله دهد.

تعداد کلمات 1046 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

این رابطه به ازدواج ختم نمی شود

ازدواج با عشق

در حال حاضر دو شیوه برای ازدواج در جامعه ما وجود دارد: بعضی از نوجوانان و جوانان معتقدند که ازدواج باید با عشق شروع شود و معتقدند اگر همسر آینده را از قبل دوست نداشته باشی و عاشقش نباشی نمی توانی با او زندگی خوبی داشته باشی. این گروه مثل آشپزی که با یک قاشق به قابلمه های غذا سرک می کشد تا ببیند از طعم کدام یک خوشش می آید، می کوشند ببینند که از کدام انسان از جنس مخالف می تواند خوششان بیاید و عاشقش شوند.
 

سرچشمه‏ های عشق

غافل از آن که عشق، گاهی سرچشمه در نیروی جنسی دارد و در واقع ما تصور می کنیم عاشق شده ایم در حالی که نسبت به جنس مخالف برانگیخته شده ایم بدون آن که خودمان بدانیم.
 گاهی هم ریشه در میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن و ناشی از فرار از تنهایی و یافتن گوشه‏ایی برای شنیدن درد دل است و فرد می اندیشد که عاشق شده است. حتی اگر واقعا عاشق کسی شده ایم در واقع مبتلا به نوعی وابستگی روانی شده ایم که یکی از شکل های «اعتیاد» است. کسی که با یک نگاه «نه یک دل که صد دل عاشق می شود رابطه سالمی را از نظر روانشناختی برقرار نکرده است.
 

عشق بعد از سال‏ها زندگی

 تقریبا همه مردم عاشق والدین خودشان یا حتی برادر و خواهرشان هستند. ولی آیا همه ما ابتدا عاشق آنها شده ایم و بعد به عنوان والدین یا برادر و خواهر انتخابشان کرده ایم؟ رابطه عاشقانه ما با والدین، نه ناشی از اثر ژنها و توارث که ناشی از سالها با هم زندگی کردن و داشتن تجربه های خوشایند و گاه ناخوشایند در کنار یکدیگر است. عشق نوعی عاطفه شدید است که فاقد دلیل منطقی است. در حالی که دوست داشتن یک عاطفه تحت کنترل خرد است که مانع از ایجاد مشکل در رابطه فرد با خودش و دیگران می شود.
گروهی دیگر می اندیشند که بهترین ازدواج وقتی اتفاق می افتد که خانواده به خواستگاری می روند و کسی را با صلاح دید خودشان برای ما برمی گزینند.
 

رابطه عاطفی بدون ازدواج

گاهی اوقات ممکن است درگیر یک رابطه عاطفی باشید که مدت زیادی به طول انجامیده است بدون آن که در آن حرفی از ازدواج به میان آید یا اقدامی جدی صورت بگیرد. در این صورت شما مدام منتظرید تا همه چیز به خوبی پیش برود و ماجرا سمت و سوی جدی تری بگیرد. بنابراین به موقعیت های ازدواج دیگرتان فکر نمی کنید، فرصت ها را از دست می دهید و همچنان منتظر پیشنهاد ازدواج طرف مقابل تان می مانید. اگر درگیر چنین رابطه ای هستید، باید بگوییم بیشتر مراقب خودتان باشید.
 

تشخیص رابطه ‏های حقیقی از دروغ

عده ای وانمود می کنند در عمل انجام شده قرار گرفته اند و خانواده شان آنها را مجبور به ازدواج با دختر دیگری کرده است و در نهایت برخی هم می گویند من لیاقت تو را ندارم و تو خواستگاران بهتر از من داری. چه طور چنین رابطه ای را تشخیص دهیم؟
پسری که قصد واقعی ازدواج دارد و نمی خواهد شما را معطل خود کند، 3 ویژگی یا 3 پیش شرط را داراست.
 

اولین شرط: شرایط ازدواج را داشته باشد

اولین شرط برای این که یک پسر خواستگار واقعی شما باشد این است که شرایط سنی و اجتماعی مناسب ازدواج را داشته باشد. پسر زیر بیست سال، عموما آمادگی ازدواج را ندارد. چون 4 نوع بلوغ کامل در او شکل نگرفته، هنوز در مرحله بحران هویتی سیر میکنه!
پسری که شاغل نیست و هیچ برنامه ریزی شغلی برای خود ندارد هم همین طور.
بنابراین مهم ترین ویژگی کسی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهد، داشتن شرایط خواستگاری است که اگر این طور نبود، باید روی صلاحیت او و به جا بودن درخواستش شک کنید.
 

شرط دوم: هدف مشخص باشد

وقتی با کسی وارد رابطه عاطفی می شوید، باید از ابتدا هدف این رابطه مشخص باشد. پسرانی که نیت ازدواج دارند، با پیشنهاد ازدواج جلو می آیند و از شما می خواهند که تا مدتی همدیگر را با  اطلاع خانواده ها بشناسید. اما اگر رابطه با پیشنهاد ازدواج شروع نشد، شما باید تا حداکثر یک ماه بعد از شروع رابطه از او بپرسید که برای آینده اش چه برنامه ای دارد. فکر می کند آینده رابطه شما به کجا می رسد و اگر پاسخ چیزی جز ازدواج بود، بدانید که این رابطه نافرجام است.
 

فریب پاسخ دو پهلوی او را نخورید

اما ممکن است طرف مقابل شما، پاسخی دوپهلو بدهد و تصمیم گیری را برای شما دشوار کند. مثلا بگوید دوست دارم با تو ازدواج کنم اما شرایطش را ندارم. در این صورت، باید بپرسید چه شرایطی نیاز دارد و فکر می کند این شرایط فراهم شدنی است یا نه. یا بگویید برای محقق شدن این شرایط چه کارهایی کرده یا می کند؟ اگر برنامه روشنی نداشت باز هم باید بدانید که این رابطه سرانجامی ندارد.
 

قاطع باشید

قبل از آن که وابسته همدیگر شوید،  به او بگویید که تا زمان فراهم شدن شرایط، بهتر است از همدیگر جدا شوید و در این گفته و تصمیم خود قاطع باشید. در این صورت پسر، یا به فکر می افتد و اگر واقعا خواهان ازدواج با شما باشد، تلاشش را برای حفظ شما و مهیا کردن شرایط می کند و در غیر این صورت، همچنان رویه سابقش را ادامه می دهد. پس می بینید که صرفا مطرح کردن پیشنهاد ازدواج، به معنی واقعی بودن قصد یک پسر در ازدواج با شما نیست.
 

شرط سوم: اطلاع خانواده

او شما را به خانواده اش معرفی می کند، درباره شما به آنها اطلاع می دهد و می گوید که در حال شناخت شما برای ازدواج است. اگر دو سه ماه از رابطه تان گذشت اما او درباره شما به خانواده اش چیزی نگفت، بدانید که قصد ازدواج با شما را ندارد.
 
 
منبع : کتاب مهارت های زناشویی، دکتر علیرضا آقا یوسفی

بیشتر بخوانید :
در چه مواردی و با چه کسی نباید ازدواج کرد
عشق و انتخاب همسر
آسیب‌های قبل از ازدواج
عشق چیست و عشق واقعی کدام است؟!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.