اهمیت زفاف در زندگی زناشویی (بخش دوم)

شب زفاف در فرهنگ اسلامی ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ از این رو توجه به نکاتی که در منابع اسلامی و عرف ایرانی در این خصوص ذکر شده است، ضروری به نظر می ­رسد. در ادامه بخش اول این مقاله ، به سایر نکاتی که آگاهی و رعایت آن برای زوجین لازم است، می پردازیم. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 23 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
اهمیت زفاف در زندگی زناشویی (بخش دوم)
 نکات بسیار مهم که دانستن آن، برای زوجینی که در آستانه عروسی قرار گرفته اند ، ضروری است.
 
چکیده: شب زفاف در فرهنگ اسلامی ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ از این رو توجه به نکاتی که در منابع اسلامی و عرف ایرانی در این خصوص ذکر شده است، ضروری به نظر می ­رسد. در ادامه بخش اول این مقاله ، به سایر نکاتی که آگاهی و رعایت آن برای زوجین لازم است، می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 740 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

اهمیت زفاف در زندگی زناشویی

زفاف و شیوه برقراری روابط جنسی

ـ دامادها باید دقت کنند که ناشی‌گری، عدم مهارت، عجله و نزدیکی خشن ممکن است باعث شود که همسرشان برای مدتی از عمل جنسی بیزار شود. افراد باید مراقب باشند که به توصیه‌ی اشتباه دوستان در شب عروسی از مواد مست‌کننده، ژل‌ها و قرص‌های تحریک‌کننده و یا قرص‌های روان‌گردان استفاده نکنند.
ـ ممکن است به دلایل مختلف در شب عروسی، نُعوظ صورت نگرفته و یا به سختی صورت بگیرد و یا انزال سریع اتفاق بیفتد؛ در این صورت دامادها سعی کنند هیجانات خود را کنترل کرده چند عدد خرما و یا چند قاشق عسل بخورند، سپس کمی استراحت کرده و با همکاری کامل عروس خانم دوباره مشغول عمل شوند.
_ عروس و داماد جوان باید بدانند که یک شب هزار شب می‌شود! پس طوری برنامه‌ریزی کنند که نه تنها نماز مغرب و عشا در این شب ترک نشود، بلکه به این دستور اسلامی عمل کرده و قبل از شروع عمل زفاف دو رکعت نماز شکر خوانده و برای خوشبختی خود و دیگران دعا کنند و از خداوند اولاد صالح بخواهند.[1] زیرا نماز و دعا در این شب از اضطراب عروس و داماد کم کرده و اعتماد آنها را به یکدیگر زیاد می‌کند، همین باعث می‌شود آنها فقط به دیده‌ی شهوت به یکدیگر نگاه نکنند. از سوی دیگر یکی از سفارشات اسلام به دامادها در مورد شب زفاف، این است که داماد قبل از هر عملی به عروس خانم هدیه دهد[2] و بعد از زفاف هفت شبانه روز نزد او باشد نه به کار بپردازد و نه به مسافرت برود.[3] همچنین بسیار نیکو و پسندیده است که روابط جنسی با وضو و بسم الله آغاز شود.[4]
ـ زوجین باید با مشورت پزشک متخصص روش جلوگیری مناسبی برای بارداری انتخاب کنند تا بر اثر بی‌تجربگی داماد در شب زفاف، بارداری ناخواسته صورت نگیرد. (تجربه ثابت کرده که قرص ضدبارداری که توسط عروس خانم از یک ماه قبل از عروسی، مصرف می‌شود بهترین راه جلوگیری از بارداری برای شب عروسی است.)
ـ زنان مسلمان ایرانی به علت تربیت اسلامی ـ اجتماعیشان شرم و حیا و ترس خاصی نسبت به عمل جنسی در شب زفاف دارند. لذا همسران آنان باید با بیان الفاظ عاشقانه و محبت‌آمیز صمیمیت و الفت خود را به آنان ابراز کنند تا زن آماده‌ی این عمل گردد. قبل از شروع عمل جنسی لازم است مرد به آرامی و با مهارت نقاط حساس بدن زن را تحریک نموده تا وی آماده‌ی این عمل گردد و زن نیز باید با آرامش کامل، خود را به مرد تسلیم نماید. طریقه‌ی قرار گرفتن (خوابیدن) عروس و داماد در موفقیت زفاف نقش بسزایی دارد پس قبلاً در این مورد با مشاوری امین مشورت کنید. ممکن است نزدیکی‌های نخست نه تنها برای عروس خانم هیچ لذتی نداشته باشد، بلکه دردناک هم باشد در چنین مواردی نباید ناامید شد چرا که به مرور زمان با کسب تجربه و مهارت این عمل برای او هم لذت‌بخش خواهد شد. عروس خانم­ها می‌توانند با یکی از دوستان امین و دانا و یا یکی از افراد فامیل که دانا و رازدار است، هماهنگی کرده تا اگر شب زفاف به مشکل جدی برخورد کردند با او تماس تلفنی برقرار کرده و راهنمایی بخواهند.

ادامه دارد...

تهیه و تنظیم: 
خانم حدیثه اسفندیار

منبع: اشرف السادات فتحی، مریم تیموری؛ (1394)، محرمانه با همسران، انتشارات حدیث عشق، چاپ دوازدهم

بیشتر بخوانید :
اهمیت زفاف در زندگی زناشویی (بخش اول)
اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی
مهارت های زندگی و سلامت ارتباط جنسی خانواده (بخش اول)
مهارت های زندگی و سلامت ارتباط جنسی خانواده (بخش دوم)

 
پی نوشت : 
[1] ـ فروع کافی، ج 5، ص 500.
[2] ـ امام صادق: چون مردی با زنی ازدواج کند، روا نیست که با او آمیزش کند تا این که چیزی به او هدیه دهد. از یک درهم به بالا، وسائل الشیعه، حر عاملی، ج 15، ص 12.
[3] ـ النکاح، شهید اول، ترجمه الهیان، ص 173
[4] ـ روضه المتقین، ج 8 ، ص 202


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.