گام‏ های پیشرفت در زندگی

همه ما منتظر اتفاق افتادن وقایع خوب در زندگی‌مان هستیم،‌ و آن جهش رو به بالا را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تجربه کنیم، اما اگر می‌خواهید آن موفقیت عظیم را به دست بیاورید نباید بیکار بنشینید.
چهارشنبه، 29 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
گام‏ های پیشرفت در زندگی
قبل از هر حرکتی باید بدانید چه رفتارهایی انجام دهید و چه رفتارهایی را ترک کنید.
 
چکیده : همه ما منتظر اتفاق افتادن وقایع خوب در زندگی‌مان هستیم،‌ و آن جهش رو به بالا را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تجربه کنیم، اما اگر می‌خواهید آن موفقیت عظیم را به دست بیاورید نباید بیکار بنشینید.

تعداد کلمات 1112 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه 

 گام‏ های پیشرفت در زندگی

وقتی به مانع برخورد کردید، نایستید، راه‌های دیگر را امتحان کنید

اگر دیدید هیچ‌کس به شما کمک نمی‌کند و هیچ اتفاقی مطابق میل شما رخ نمی‌دهد آن وقت این سوال را از خودتان بکنید: آیا راه دیگری برای رسیدن به هدف وجود دارد؟
آماندا هکینگ این راه را امتحان کرده است. او کتاب‌هایی را که نوشته بود برای بیش از یکصد شرکت انتشاراتی فرستاد: «وقتی همه پیشنهاد چاپ کتاب‌های من را رد کردند از خودم پرسیدم آیا راه دیگری برای رسیدن به آرزوهایم وجود دارد؟ آن موقع بود که به این نتیجه رسیدم که اگر آرزویی دارم نباید اجازه بدهم دیگران به آرزوی من بگویند؛ نه. برای همین تصمیم گرفتم هر کاری می‌توانم بکنم تا کتاب‌هایم چاپ شوند.» آماندا پس‌انداز خودش، بخشی از پس‌انداز مادرش و وامی را که از شرکتش گرفته بود هزینه کرد تا کتابش را به صورت الکترونیکی چاپ کند و آن را برای فروش در سایت آمازون گذاشت. در روز اول او فقط 5 نسخه را فروخت، در روز دوم هم همین‌طور، با این‌که قیمت کتاب‌های او بسیار ارزان بود (یک دلار). کتاب اولش تنها چند صد نسخه به فروش رفت اما آماندا ناامید نشد و به کارش ادامه داد. حالا او نویسنده‌ای است که قرارداد انتشار 4 کتاب آخرش را به مبلغ 2میلیون دلار واگذار کرده و کتاب‌هایش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این روزها هستند.
 

از دیگران کمک بگیرید

شما می‌توانید از هر کسی کمک بگیرید. مطمئن باشید هر آدمی در هر شغل و هر جایگاهی می‌تواند به شما کمک کند. در بسیاری از موارد زنان خانه‌دار بهترین راهنمایی‌ها را به دختران شاغل خود می‌کنند و باعث جهش آن‌ها می‌شوند. البته طبیعی است که بهترین مشاوره‌ها را می‌‌توانید از افرادی بگیرید که در آن حیطه شغلی تجربه و موفقیت دارند. مطالعه هم می‌تواند یکی از راه‌های کمک‌کننده به شما باشد. شما به راحتی می‌توانید درباره مسائل و مشکلاتی که دارید و همین‌طور حیطه‌هایی که دوست دارید در آن‌ها وارد شوید، اطلاعاتی کسب کنید. از طریق اینترنت هم به راحتی می‌توانید افرادی را پیدا کنید که می‌توانند به شما کمک کنند. اگر دوست دارید فعالیت در یک شغل جدید را امتحان کرده یا در رشته جدیدی تحصیل کنید، بهترین کار این است که نظرات کسانی را که در آن شغل یا رشته مشغول فعالیت و تحصیل هستند را بپرسید. هر نظری می‌تواند یک برگ برنده به نفع شما باشد.
 

به خاطر شکست‌های گذشته شرمنده نباش

گاهی شکست می‌خوریم و این امری کاملاً طبیعی است. هر چه زودتر این اصل را بپذیری زودتر به موفقیت‌های بعدی می‌رسی. گذشته، آینه آینده نیست. شکست دیروز، امروز، لحظه پیش، شش ماه گذشته، شانزده ماه قبل … اثری روی لحظه حاضر نخواهد داشت. مهم اینست که از این لحظه چگونه استفاده کنی.
 

تصمیم بگیر، اراده کن و با شور و شوق انجام بده

هرگز نمی‌توانی جایی که هستی را، به قصد رسیدن به موقعیتی که می‌خواهی، ترک کنی، مگر اینکه تصمیم بگیری و اراده کنی. باید به سمت و سویی بروی که موجب اشتیاق و هیجانت شود. نادیده گرفتن شور و هیجان موجب می‌شود هیچ وقت با خلاقیتت جریان نیابی. هیجان یعنی انرژی مضاعف. نبودن شور و شوق موجب کاهش انرژی و بی حاصل ماندن آن می‌شود. برای رسیدن به موفقیت میزان انرژی حرف اول را می‌زند. برای کارهایی که می‌خواهی انجام دهی تصمیم بگیر، برنامه ریزی کن و آن را با اشتیاق دنبال کن.
 

از امروز شروع کن

دو انتخاب اصلی در زندگی هر کسی وجود دارد:
۱- پذیرش شرایط همان گونه که هست!
۲- پذیرش مسئولیت تغییر این شرایط!
شم و احساس درونیت را دنبال کن. هرگز از انجام آن چه عامل پیشرفت توست باز نایست. وقتی در زندگی عشق و الهام باشد راه را اشتباه نمی‌روی. همین الآن هر کاری را می‌خواهی انجام دهی شروع کن. فرداهای بسیاری وجود دارد که در همه آن‌ها حسرت امروز را خواهی خورد.
 

برای پیشرفت دیگران، به آنها کمک کن

فقط می‌توانی درباره چگونه زیستنت تصمیم بگیری. هر روز یک فرصت جدید است. چشم اندازت را تغییر بده. مثبت باش! چراغی فرا راهت برافروز و از ظلمت ناامنی و تردید بیرون بیا. کاری را انجام بده که به خاطرش از خودت ممنون باشی. به دنبال بهترین ها در دیگران باش و بهترین های خودت را در راه پیشرفت دیگران ارائه کن. خوب زندگی کن! از همین الآن…
 

به دنبال انجام کار درست و صحیح باش

اگر فقط در حرف به دنبال درست و بجا بودن باشی، آخرالامر در عمل از جاده خارج می‌شوی. به دنبال موفقیت باش اما هرگز خطا و تقصیر را جایگزین خوبی و درستی نکن. چون در این صورت توانایی یادگیری‌ات را از دست می‌دهی و نمی‌توانی با زندگی پیش بروی و پیشرفت کنی.
 

از مشکلات فرار نکن و مسائل را حل کن

همیشه زندگی را سخت‌تر از آن چه هست می‌کنیم. مشکلات زمانی آغاز می‌شوند که جای گفتگو را یادداشت‌ها می‌گیرند! احساسات نادیده گرفته می‌شوند. از عشق‌بازی ها تنها بازی‌اش می‌ماند، عشق از متن زندگی خارج می‌شود اعتماد و صداقت رنگ می‌بازد، ناامنی شیوه زندگی می‌شود، حسادت عادت می‌شود و آزردگی بخشی از زندگی! و تنها راه حل فرار! فرار نکن، با این شرایط رو در رو شو. مسائل را حل کن. ارتباط برقرار کن. تحسین کن، ببخش و به کسانی که شایسته‌اش هستند عشق بورز.
 

به جای عذر خواهی کردن برنامه ریزی کن!

زندگی یک تمرین مداوم برای حل خلاقانه مشکلات است. اشتباه‌ها زمانی تبدیل به شکست می‌شوند که از تصحیح آن‌ها سرباز بزنی. همیشه شکست‌های بزرگ نصیب کسانی می‌شود که به جای برنامه ریزی و اراده کردن معذرت خواهی می‌کنند.
 

داشته ‏های مثبت زندگی‌ات را نادیده نگیر

آن چه می‌بینیم همان چیزی است که به دنبالش هستیم. آنچه از دستت بر می‌آید را انجام بده و بقیه را رها کن! وقتی همواره به این فکر کنی که چه چیزهایی می‌توانستی داشته باشی لذت آن چه داری را نیز از دست می‌دهی. اگر قدردان چیزهایی که داری نباشی، حتی اگر در زندگی ات پیشرفت کنی و شاد باشی روزهای خوبی نخواهی داشت.
 

قدر لحظاتت را بدان

ما روزها را به خاطر نمی‌آوریم بلکه لحظه‌ها را از پیش چشممان می‌گذرانیم. همیشه می‌خواهیم حوادث و خاطرات بزرگ را بر روی هم انباشته کنیم و از آن زندگی بسازیم در حالی که فراموش کرده‌ایم زندگی از ذرات و لحظات ساخته شده است. با صداقت و درستی زندگی کن و هر لحظه باشکوه این سفر مبارک را قدر بدان. زیرا پایان هر سفر و رسیدن به هر مقصد شروعی دیگر خواهد بود.
 
 
منبع:
سایت برترین ها
سایت دگرش

بیشتر بخوانید :
چگونه در زندگی به موفقیت برسیم؟
اگر خواهان پیشرفت در زندگی فردی هستید...
رشد و پیشرفت فردی
10 راهکار اصولی برای متحول کردن زندگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.