افراد موفق بعد از ساعت کاری چه می‌کنند؟

داشتن یک برنامه‌ی صبحگاهی فقط نیمی از موفقیت است. یک برنامه‌ی صبحگاهی قوی با یک برنامه‌ی شبانگاهی قوی شروع می‌شود، برنامه‌ی شبانگاهی سبب می‌شود تا روز بهتری را آغاز کنید...
چهارشنبه، 6 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افراد موفق بعد از ساعت کاری چه می‌کنند؟
افراد موفق بعد از ساعت کاری چه می‌کنند؟
اگر بهدنبال موفقیت هستید، بد نیست با کارهایی که شما را به موفقیت میرسانند آشنا شوید و برنامه روزانه افراد موفق را مطالعه کنید. درادامه تلاش خواهم کرد تا به برنامهی شبانگاهی افراد موفق نگاهی بیندازم.
اگر عبارت برنامهی صبحگاهی را در گوگل جستوجو کنید با ۲۰ میلیون نتیجه مواجه میشوید. برنامهی صبحگاهی باعث افزایش عملکرد و همچنین سطح رضایت افراد میشود. این نوع برنامه اجازه میدهد تا مادرهای گرفتار به اهداف خود برسند و مدیران نیز بتوانند خود را برای یک روز پر از جلسه آماده کنند. در ضمن هر دوی آنها میتوانند برای شام خانه باشند.
اما داشتن یک برنامهی صبحگاهی فقط نیمی از این معادله است. یک برنامهی صبحگاهی قوی با یک برنامهی شبانگاهی قوی شروع میشود.برنامهی شبانگاهی سبب میشود تا روز بهتری را آغاز کنید. شنیده شده که بنجامین فرانکلین هر شب از خود میپرسید: «امروز چه کار خوبی انجام دادهام؟ چه کار خوبی را امروز باید انجام میدادم؟»
با پرسیدن این ۲ پرسش از خود، او میتوانست دریابد که امروز چه روشهایی مفید بودند و چه روشهایی مفید نبودند. او میتوانست سپاسگزار دستاوردهایش باشد و با دیدن آنها خود را برای موفقیت در صبح روز بعد آماده کند.
برنامهی شبانگاهی صحیح به بررسی این دو جنبه میپردازد:
  • به روزی که داشتهاید نگاهی میاندازید.
  • و برای فردا دوباره برنامه ریزی میکنید.
یک برنامهی شبانگاهی به شما اجازه میدهد تا روی نتایج مثبت تمرکز کنید و همینطور به اشتباهات خود در طی روز فکر کنید. میتوانید در این زمان تمام دستگاههای الکترونیکی را خاموش کنید و ذهن خود را آرام کنید.
میفهمید که قرار است فردا روی چه چیزی تمرکز کنید و به ذهن خود اجازه میدهید درحالیکه خواب هستید، روی حل مسئله تمرکز کند.

برنامهی شبانگاهی افراد موفق
وقتی به برنامهی شبانگاهی افراد موفقی مثل بنجامین فرانکلین نگاهی میاندازیم متوجه میشویم که آنها زود به رختخواب میروند و صبح زود هم از خواب بیدار میشوند. آنها روی کسبوکارشان قبل از اینکه بقیه از خواب بیدار شوند، کار میکنند.
آنها ذهن خود را آزاد میکنند تا روی چیزی که اهمیت دارد تمرکز کند و میتوانند هر روز به سمت اهدافشان قدم بردارند. همین ثبات قدم در انجام برنامهی صبحگاهی و عصرگاهی آنهاست که سبب موفقیتشان میشود.
آریانا هافینگتن روزنامهنگار مشهور آمریکایی کمی چای مینوشد، دوش میگیرد و شبهنگام از هیچ وسیلهی الکترونیکی استفاده نمیکند. روش او کاملا علمی است و به او اجازه میدهد تا بدن خود را آرام کند و روی مسائل مهم تمرکز کند و بخوابد. بتهوون هم هر شب ساعت ۱۰ به خواب میرفت تا بتواند صبح زود از خواب برخیزد و روی هنرش تمرکز کند.

یک تغییر نامحسوس همراه با نتایجی شگفتانگیز
داشتن یک برنامه‌‌ی شبانگاهی باعث تغییر عادتها میشود. بهعنوان مثال بهجای اینکه ساعت ۱۱ بخوابید و درست قبل از خواب مواد غذایی مصرف کنید، بخواهید که ساعت ۹ شب بخوابید و بعد از ساعت ۷ شب چیزی نخورید، یک تغییر عادت بزرگ است. این تغییر یکشبه رخ نمیدهد. میتوانید با انجام یک تغییر کوچک بهمرور این تغییر را ایجاد کنید.
اغلب اوقات افراد تمایل دارند تا کارهایی بیشتر از توانشان را انجام بدهند و به همین دلیل به اهداف خود نمیرسند. میتوانید ابتدا با زودتر خوابیدن شروع کنید. لوازم الکترونیکی را خاموش کنید و شروع به کتابخواندن کنید. حتی میتوانید بعدازظهر دیگر کافئین مصرف نکنید.
انجام این تغییر سبب ایجاد تغییرات ساختاری در برنامهی روزانه شما میشود. این کار فرصت و شرایط زیادی را برای شما فراهم میکند که اجازه میدهد بهجای نظارهگربودن، دست به عمل بزنید.
هر زمانیکه وسوسه میشوید تا به عادت قبلی خود برگردید، میتوانید به منافع حاصل از برنامهی جدید فکر کنید. به افراد موفقی فکر کنید که با کمک این عادت خود را تغییر دادهاند و به موفقیت رسیدهاند.

با تغییرات کوچک و ساده شروع کنید
لزومی ندارد برنامهی شبانگاهی شما پیچیده و مشکل باشد. هر قدمی که در مسیر درست بردارید، شما را به هدفتان نزدیکتر میکند. اینکه شبزندهدار باشید مشکلی ندارد اما مطالعات نشان میدهد که افراد موفق زودتر میخوابند. البته همهچیز به زود خوابیدن ربط پیدا نمیکند، بلکه به اینکه شما قبل از خوابیدن چه میکنید، ارتباط دارد. بهعنوان مثال: خواندن کتاب و خاموشکردن وسایل الکترونیکی یا گذراندن زمان با خانواده.
اگر میخواهید به موفقیت برسید و برنامهی شبانگاهی خود را تغییر بدهید با این قدمها شروع کنید:
  • لوازم الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید و کتاب بخوانید یا با خانوادهی خود وقت بگذرانید.
  • به کارهایی که انجام دادهیا ندادهاید فکر کنید.
  • برنامهی فردا صبح خود را تنظیم کنید.
  • زود به رختخواب بروید و زود هم بیدار شوید. (این کار را در یک زمان مشخص انجام بدهید.(
  • و بخوابید.
این ۵ مرحله به شما اجازه میدهد راحتتر بخوابید و ذهن خود را برای خوابیدن آماده کنید. به ذهن ناخودآگاه خود اجازه میدهید تا روی برنامهی فردا صبح شما تمرکز کند، درحالیکه شما میتوانید بخوابید. برنامهی شبانگاهی، ساختاری را ایجاد میکند که میتوانید برای بهدستآوردن موفقیت عادتهای بهتری ایجاد کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.