کنار آمدن با استرس در محل کار

برنامه‌ای از کارهایی که هرروز باید انجام دهید تهیه کنید و پروژه‌های بزرگ‌تر را به پروژه‌ها و اهداف کوچک‌تر و قابل‌دستیابی تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود تمام‌روز استرس انجام دادن یک کار حجیم و سنگین را نداشته باشید و بر روی کارهای کوچک‌تری که باید انجام دهید متمرکز ‌شوید.
شنبه، 31 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
کنار آمدن با استرس در محل کار
برای کاهش استرس خود، طبق برنامه­ ریزی و زمان­ بندی دقیق، وظایف کاری خود را انجام دهید.
 
چکیده:  برنامه‌ای از کارهایی که هرروز باید انجام دهید تهیه کنید و پروژه‌های بزرگ‌تر را به پروژه‌ها و اهداف کوچک‌تر و قابل‌دستیابی تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود تمام‌روز استرس انجام دادن یک کار حجیم و سنگین را نداشته باشید و بر روی کارهای کوچک‌تری که باید انجام دهید متمرکز ‌شوید.

تعداد کلمات 637 /  تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

کنار آمدن با استرس در محل کار

با استرس خود در محل کار اینگونه کنار بیایید

قدم اول، اهداف واقع‌گرایانه داشته باشید. داشتن اهداف بزرگ خوب است، به شرطی که بتوان آن‌ها را تبدیل به اهداف کوچک‌تر و قابل‌دستیابی کرد. اهداف تان را به قدم‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید به‌راحتی کارهایتان را پیش ببرید.
_مثلاً فرض کنید که باید در نود روز یک گزارش حرفه‌ای بنویسید. نوشتن این گزارش را به کارهایی مشخص که باید روزانه، یا هفتگی انجامشان دهید، تقسیم کنید. این‌گونه هرروز متوجه می‌شوید چه‌کارهایی کرده‌اید و چه میزان پیشرفت داشته‌اید و این خیلی مهم‌تر از این است که بدانید چقدر کار برای انجام دادن باقی‌مانده است.
_اشتباه در این نوع برنامه‌ریزی بسیار مرسوم است، پس اگر لازم شد در آن تغییراتی ایجاد کنید، هیچ ایرادی ندارد. ضمن اینکه تجربه‌تان هم زیادتر می‌شود.

قدم دوم، فهرستی از کارهایی که باید در محل کارتان انجام دهید، تهیه کنید. و برای پایان پروژه‌های تان تاریخی را معین کنید. برای این کار می‌توانید از تقویم یا دفترچه استفاده کنید، هرکدام که برای برنامه‌ریزی کردن با آن راحت‌تر هستید.
_همه برنامه‌هایتان را یک جای مشخص بنویسید، اگر دفترچه یا تقویم مشخصی نداشته باشید، گیج و مضطرب خواهید شد.

قدم سوم، با برنامه‌ریزی حواس‌پرتی‌های روزانه‌تان را کم کنید. تماس‌ها، ایمیل‌ها و درخواست‌های ملاقات ممکن است آن‌قدر پشت سر هم باشند که متوجه نشوید چه‌کار باید بکنید. چند کار را باهم انجام ندهید، این کار باعث ایجاد تشویش و اضطراب در شما خواهد شد. یک ساعت بعد از ناهار را به جواب دادن به تلفن‌ها و یک ساعت آخر کارتان را به جوابگویی به ایمیل‌ها اختصاص دهید.
_این کار باعث کاهش اضطراب شما می‌شود، ضمن اینکه تمرکز شمارا افزایش داده و پرثمرتر خواهید بود.
_می‌توانید برای جوابگویی به ایمیل‌ها سیستم پاسخگویی خودکار تعریف کنید، مثلاً، پاسخی با این مضمون (ممنون به خاطر پیام شما تا بیست‌وچهار ساعت آینده پاسخ شمارا خواهیم داد.) با این روش شخصی که برای شما ایمیل فرستاده، متوجه می‌شود که شما ایمیلش را خوانده‌اید و می‌داند تا چه زمانی باید منتظر جواب باشد.
_بعضی از تماس‌ها، ایمیل‌ها یا تقاضاهای ملاقات ممکن است بسیار فوری باشند، اما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید در اسرع وقت به همه آن‌ها پاسخ دهید و به خاطر آن‌ها مضطرب نشوید.

قدم چهارم، تقسیم وظایف کنید. اگر مسئولیت‌های زیادی بر عهده شماست، لازم نیست همه آن‌ها را به‌تنهایی انجام دهید و دائم نگران حجم زیاد کارها باشید. اگر مدیریت یک گروه بر عهده شماست، یا شما مسئولیت هماهنگی بین اعضای گروه را بر عهده‌دارید، می‌توانید از دیگران کمک بگیرید.
_اگر نگران این هستید که دیگران چطور کارها را پیش می‌برند، روزانه یا هفتگی با آن‌ها جلسه برگزار کنید و از روند کارها باخبر شوید؛ اما حواستان باشد به‌هیچ‌وجه در ریز جزییات کارها مداخله نکنید، چون این کار خودش عامل اضطراب خواهد شد.

قدم پنجم، از غیبت و شکایت بپرهیزید. غیبت و بدگویی راجع به مسائل شخصی همکاران تان انرژی منفی و اضطراب در محیط کار ایجاد می‌کند، اگر کسانی در محل کارتان هستند که چنین رفتارهایی از خود نشان می‌دهند، از آنان دوری‌کنید.
_ به‌جای بدگویی‌های بیهوده می‌توانید راجع به مشکلات مهم‌تر در محل کارتان پیگیری کنید. مثلاً با بالادستی‌تان راجع به اهداف غیرمعقول شرکت، طفره رفتن افراد گروه از کار، مشکلات حقوق کارمندان و چنین مواردی صحبت کنید. قطعاً این‌گونه صحبت‌ها از بدگویی و غیبت و شکایت کردن اهمیت بیشتری دارد و باعث می‌شود حواس افراد گروه یا شرکت به مسائل مهم‌تری معطوف شود.
 
منبع: https://www.wikihow.com/Beat-Workplace-Stress 
مترجم: سارا اشرفی

بیشتر بخوانید :
اضطراب شغلی
استرس محیط کار
کنترل استرس در محل کار
مبارزه با استرس در محل کار و زندگی
نگاهی به عوامل کاهنده استرس های شغلی 
با مدیریت زمان، استرس شغلی خود را کاهش دهید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.