چگونه محبوب دیگران باشیم؟

همه ما انسان ها به دنبال این هستیم که محبوب دیگران باشیم. محبوب بودن مانند هر پدیده ی دیگری مستلزم مقدمات و شرایطی است که باید تأمین گردند. در این نوشتار به برخی از ویژگی ها و شرایط یک شخصیت جذاب اشاره می کنیم.
جمعه، 18 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
چگونه محبوب دیگران باشیم؟
برای اینکه محبوب دیگران باشید باید برخی نکات را دانسته و به کار بندید. 
 
چکیده: همه ما انسان ها به دنبال این هستیم که محبوب دیگران باشیم. محبوب بودن مانند هر پدیده ی دیگری مستلزم مقدمات و شرایطی است که باید تأمین گردند. در این نوشتار به برخی از ویژگی ها و شرایط یک شخصیت جذاب اشاره می کنیم.

تعداد کلمات 1110 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه محبوب دیگران باشیم؟
جذاب بودن بیشتر به نوع شخصیت شما وابسته است تا ظاهرتان و بنابراین داشتن شخصیتی جذاب کلید داشتن دوستی های زیاد و روابط پایدار خواهد بود. برای اینکه شخصیتی جذاب داشته باشید، سعی کنید توانایی های ارتباطی خود را ارتقاء بخشید، شوخ طبعی را در خود پرورش دهید و مطمئن رفتار کنید. این ویژگی ها، دیگران را محذوب شما کرده و موجب می شوند افراد به برقراری ارتباط با شما ترغیب گردند.

 

1. افزایش توانایی های ارتباطی

 
الف. خوب گوش دهید. خوب گوش دادن یکی از ویژگی هایی است که در جامعه امروزه معمولاً از آن غفلت می شود. به جای پاسخ دادن به یک پیام متنی، چک کردن ایمیل و یا فکر کردن درباره وعده غذای بعد، سعی کنید به آنچه طرف مقابلتان می گوید به دقت گوش دهید. با نظر دادن درباره صحبت های دیگران و پرسیدن سؤالاتی پیرامون آنچه که برایتان تعریف می کنند، نشان دهید که با دقت در حال گوش دادن هستید.
 
ب. صمیمی، خالصانه و صادقانه صحبت کنید. هیچ کس از اینکه احساس کند فریب خورده و با او صادقانه برخورد نشده است، خوشحال نخواهد شد. اگر نمی توانید به آنچه می گویید متعهد بمانید پس بهتر است در مورد آن مسأله به طرف مقابلتان قول ندهید. بهتر است صادق باشید و تنها آنچه که قادر به انجامش هستید را به زبان آورید. از سوی دیگر زمانی که دیگران از شما درباره موضوعی نظرخواهی می کنند باید صادق بوده و حقیقت را بگویید.
  • خوب است بدانید که صادق بودن و بی ادب بودن کاملاً با یکدیگر متفاوتند. مثلاً اگر دوستتان در مورد رنگ لباسش از شما نظر خواست و در واقع شما از رنگش خوشتان نمی آمد، می توانید با احترام پاسخ دهید: "به نظرم رنگ آبی خیلی بیشتر به بهت می آد." نه اینکه بگویید: "پیراهنت خیلی بدرنگ و زشته، من از رنگ سبز متنفرم."
 
ج. به جای "چه گفتن" "چگونه گفتن" را تمرین کنید. چگونه گفتن به مراتب مهم تر از چه گفتن است. اگر سعی کنید با کلامتان از شخصی واقعاً تعریف دهید ولی او گمان کند که شما در حقیقت دارید به او نیش و کنایه می زنید، پس به هدف خود نرسیده و در واقع از او تعریف نداده اید! در مورد نحوه صحبت کردن خود  بیشتر دقت کنید. اکر می بینید دیگران منظور شما را آنگونه که واقعاً هست درک نمی کنند، پس باید در مورد نحوه صحبت کردن خود تجدید نظر کنید. در  این مورد می توانید از یکی از دوستان خود نظر خواهی کنید.
 
د. به دیگران کمک کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. می توانید گروهی از افراد را دور هم جمع کرده تا اوقات خوشی را کنار هم سپری کنند. این کار می تواند به سادگی و تنها در پارک و یا در قالب یک مهمانی مفصل انجام شود. در هر حال این قبیل کارها به دیگران نشان می دهد که برای گسترش روابط دوستانه اهمیت زیادی قائل هستید.
 
 

2. شوخ طبع باشید.


الف. به خودتان بخندید! اگر کاری به نظر احمقانه انجام دادید و یا اصطلاحاً سوتی دادید، به جای اینکه احساس خجالت کنید، به خودتان بخندید. این کار نشان می دهد شما اصولاً آدم راحتی هستید. شوخ طبعی موجب می شود که برای دیگران جذاب تر و لذت بخش تر به نظر برسید.
  • به خاطر داشته باشید همیشه زمان هایی برای شوخی کردن وجود دارد. شوخی کردن می تواند به عنوان یک یخ شکن عالی و یا کاهنده استرس مورد استفاده قرار گیرد، اما با این حال توجه داشته باشید نباید یک مکالمه جدی را با جک ها و شوخی های نابجا و نامناسب خراب کنید.
ب. همیشه خود را با شور و نشاط نشان دهید. حتی اگر گاهی اوقات از چیزی ناراحت هستید، با شوخ طبعی و لبخندی بر لب به حال بد خود حمله کنید. قطعاً هر روزی که می آید روزی عالی برایتان نخواهد بود، اما بشاش بودن کمک می کند تا از پس همه مشکلاتتان بر آیید. اگر چنین روحیه ای را در خود پرورش دهید، دیگران نیز دوست دارند بیشتر اطرافتان بوده و ارتباطشان را با شما بیشتر کنند.
 
ج. خنیددن را جزء اولویت های خود قرار دهید. در بالا گفته شد که به خودتان و کارهایتان بخندید، اما باید بدایند اگر می خواهید جذاب ترین شخصیت ممکن را داشته باشید، لازم است علاوه بر این، کارهای دیگری را نیز انجام دهید. اگر خنداندن و شاد کردن دیگران برایتان ارزش تلقی شده و جزء اولویت هایتان باشد، خودتان نیز به فردی شادتر تبدیل خواهید شد.
  • یک روش عالی برای اینکه بیشتر بخندید و این خندیدن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید این است که در گوشی تلفن همراه خود همیشه جک های جدیدی داشته باشید. وقتی احساس می کنید انرژی تان تحلیل رفته، گوشی خود را برداشته و چند جک جدید بخوانید و اگر تنها نیستید، می توانید با صدای بلند خوانده تا همراه با دوستان و یا خانواده لحظات شادی را تجربه کنید.

3. مطمئن باشید

 
الف. با اعتماد صحبت کرده و عمل نمایید. شما باید همیشه فقط چیزی را بگویید که به آن یقین دارید. باید عادت کنید که در صورت اشتباه کردن، بدون اینکه برایتان مهم باشد دیگران در موردتان چه فکر می کنند، به اشتباه خود اعتراف کنید. چنین عملکردی به دیگران نشان می دهد که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردارید. داشتن اعتماد به نفس از شما شخصیتی جذاب ساخته و نشان می دهد که شما با خودتان راحت هستید و همین امر موجب می شود اطرافیان شما نیز با شما احساس راحتی کنند.
  • هر چه بیشتر بدانید با اطمینان بیشتری صحبت خواهید کرد. بنابراین هیچ گاه از پرسیدن سؤال برای افزایش آگاهی تان خجالت نکشید.
ب. به وضعیت بدنی خود اطمینان داشته باشید. نوع لباس پوشیدن و وضعیت بدنیتان در حال نشستن و یا ایستادن، می تواند حاکی از اعتماد شما باشد. برای اعتماد به نفس داشتن لازم نیست که حتماً هیکلی عالی داشته باشید. اگر خوب لباس بپوشید و به خودتان احترام بگذارید، دیگران نیز به سمت شما جذب خواهند شد.
  • سعی کنید وقتی در آینه نگاه می کنید بیشتر به اندام هایی از خودتان توجه کنید که به نظرتان بهتر می آید. این کار اعتماد به نفستان را افزایش خواهد داد.
 
ج. بین اعتماد به نفس و گستاخی تمایز قائل شوید. هر اندازه که اعتماد به نفس پسندیده است، به همان اندازه گستاخی ناخوشایند است. اگر شخصیت شما به نحوی باشد که تنها خود را در نظر بگیرید، دیگران از شما فاصله خواهند گرفت. یک راه عالی برای دور ماندن از چنین آفتی این است که سعی کنید همیشه از دیگران تعریف و تمجید نمایید. هر روز 5 نفر را پیدا کرده و آن ها را به خاطر رفتار و یا شخصیتشان تحسین کنید. این افراد می توانند غریبه، همکار و یا دوست باشند.
 

منبع: سایت wikihow



مترجم: سید مصطفی سید آقامیری

 

بیشتر بخوانید :
راه تبدیل شدن به شخصیت دلخواه
دیباچه ی شخصیت
ویژگی‌های شخصیت نرمال



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.