راهکارهایی برای افزایش انرژی بدن

انرژی داشتن یکی از مهمترین عواملی است که ما را سرزنده نگه می دارد و باعث می شود بتوانیم کارهای مان را بهتر انجام دهیم. برای اینکه انرژی بدن مان را افزایش دهیم ، هم باید تغذیه مان را بهتر کنیم و هم اینکه یکسری ترفندها و فعالیت ها را انجام دهیم. در طب چند روش افزایش انرژی بدن را برای شما آماده کرده ایم که تقدیم می کنیم.
دوشنبه، 19 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای افزایش انرژی بدن
نور خورشید دارای ویتامینD است و یک روش افزایش انرژی بدن به شمار می آید. 
 
چکیده : انرژی داشتن یکی از مهمترین عواملی است که ما را سرزنده نگه می دارد و باعث می شود بتوانیم کارهای مان را بهتر انجام دهیم. برای اینکه انرژی بدن مان را افزایش دهیم ، هم باید تغذیه مان را بهتر کنیم و هم اینکه یکسری ترفندها و فعالیت ها را انجام دهیم. در طب چند روش افزایش انرژی بدن را برای شما آماده کرده ایم که تقدیم می کنیم.

تعداد کلمات 891 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

راهکارهایی برای افزایش انرژی بدن
راهکارهایی برای افزایش انرژی بدن

1- میان وعده پرانرژی

یک روش افزایش انرژی بدن مصرف میان وعده های پرانرژی است. اگر بین روز حس می کنید انرژی تان کم شده شاید بخاطر قند خون است. مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین یک میان وعده پر انرژی است که میتواند سوخت و ساز بدن تان را فعال می کند. یک میانوعده پرانرژی میتواند شامل یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل باشد.
 

2- نوشیدن آب

کم آبی بدن باعث خستگی و بی حالی او می شود. کم ابی باعث می شود رساندن اکسیژن به اندام ها کند تر شده و در نتیجه انرژی تان کاهش یابد. اگر آب برای شما بیمزه است می توانید آن را با کمی آب میوه یا آبلیمو طعم دار کرده و بعد بنوشید.
 

3- به بیرون نگاه کنید

یک روش افزایش انرژی بدن به بیرون نگاه کردن است. این روش استرس را از شما می گیرد و خلق و خوی بهتری هم به شما می دهد. به طور پیوسته کار نکنید. بین کارتان چند دقیقه ای به بیرون نگاه کنید. تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و .. باعث آزاد شدن ماده شیمیایی از مغز می شود که به شادی و افزایش انرژی بدن تان کمک می کند.
 

4- قرار گیری در معرض نور خورشید

نور خورشید دارای ویتامینD است و یک روش افزایش انرژی بدن به شمار می آید. ویتامینD افسردگی را درمان کردده و به شخص روحیه می دهد. تنها 15 دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل به شما انرژی می دهد و شما را شاداب می کند. البته خیلی هم نباید زیر تابش مستقیم خورشید باشید. چون ضرر دارد.
 

5- مصرف فیبر در وعده صبحانه

مصرف فیبرها در صبحانه یک روش دیگر برای افزایش انرژی بدن است. مصرف بلغور جو، نان تست کامل، تخم مرغ و همچنین ماست و انواع توت ها در وعده صبحانه فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند. ویتامین های ب برای شادی بسیار مفید هستند. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن ، انرژی بدن را هم افزایش می دهند.
 

6- راه بروید

پیاده روی باعث کاهش گرفتگی ها و استرس ها و آرام کردن اعصاب شده و کمبود انرژی بدن تان را درمان می کند. همچنین جالب است بدانید که صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه شده و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد. سعی کنید هر روز حداقل 20 دقیقه پیاده روی کنید.
 

7- به موهای تان برس بزنید

برس زدن به موها باعث تسکین گرفتگی ها شده و اعصاب شما را آرام می کند. طبق اطلاعات بدست آمده برس زدن موها باعث تحریک پوست سر شده و به هوشیاری و  افزایش انرژی بدن کمک می کند. پیشنهاد می کنیم این کار را زیر نور آفتاب انجام دهید.
 

8- به یکی از دوستان تان زنگ بزنید

روابط اجتماعی و معاشرت با دیگران به شما انرژی داده و شما را شاد می کند. حتی کمک کردن به دیگران هم باعث شادی شما خواهد شد. اگر شما احساس بی حوصلگی می کنید یا کم انرژی شده اید، چند دقیقه با فردی که صدایش به شما انرژی می بخشد، تلفنی صحبت کنید. یا اینکه با یکی از دوستان و آشنایان تان قرار پارک یا بازار را بگذارید.
 

9- تنفس عمیق داشته باشید

اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، یک نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید. تنفس عمیق، باعث افزایش میزان اکسیژن خون و همچنین کاهش فشار خون و تپش قلب می شود و میتواند انرژی بدن را به شما برگرداند.
 

10- کربوهیدرات مصرف کنید

یک روش افزایش انرژی بدن مصرف کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد. کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، لوبیا، میوه و سبزیجات و ... به انرژی دهی بدن شما کمک زیادی می کند.
 

11- خندیدن

خندیدن سرعت گردش خون را بالا برده و گرفتگی عضلات را از بین می برد. خندیدن باعث می شود که شما راحت تر نفس بکشید و اکسیژن به اندازه کافی به مغز ما برسد. سعی کنید با دیدن فیلم های خنده دار یا خواندن جوک و ... کاری کنید که بخندید.
 

12- خوب بخوابید

خواب کافی ( نه کم و نه زیاد ) به افزایش انرژی بدن شما کمک زیادی می کند. کیفیت خواب هم مهم است. اگر حس میکند خواب خوبی ندارد علت آن را کشف کنید. مثلا شاید مکان خواب تان مناسب نباشد یا بالش تان خیلی برآمده باشد و ... . خواب مفید در روحیه شخص تاثیر گذار است.

منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
یوگا؛ مفرح و انرژی بخش
گوجه فرنگی تأمین کننده انرژی بدن
چند روش برای افزایش انرژی بدن
11 روشی که انرژی دوباره به شما می بخشد
چگونه انرژی بیشتری بدست آورید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.