نگاهی به روابط دختر و پسر

انسان ها نوعی اجتماعی هستند و برای پیشرفت نیازمند ارتباط هستند اما بعضی ها مسیر ارتباط را اشتباه فهمیدن و به سرازیری هلاکت رهسپار شدن ، با انجام کارهای سبب سست شدن ارکان جامعه می‌شوند، در این مقاله به صورت مختصر به روابط دختر و پسر پرداخته ایم .
سه‌شنبه، 4 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به روابط دختر و پسر
آن چیزی که بسیار مهم و ارزشمند است برای فرزند وجود خود پدر و مادر است، دختریا پسر باید احساس بکنند حمایت و پشتیبانی پدرو مادر را .
 
چکیده : انسان ها نوعی اجتماعی هستند و برای پیشرفت نیازمند ارتباط هستند اما بعضی ها مسیر ارتباط را اشتباه فهمیدن و به سرازیری هلاکت رهسپار شدن ، با انجام کارهای سبب سست شدن ارکان جامعه می‌شوند، در این مقاله به صورت مختصر به روابط دختر و پسر پرداخته ایم .

تعداد کلمات 1233 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

نگاهی به روابط دختر و پسر

سجاد رستمی چورتی


مقدمه

 اینکه انسان اجتماعی آفریده شده و برای رفع نیاز خودش وابسته به ارتباط با هم نوعان خودش است شکی نیست.
انسانها برای پیشرفت مردم آفریده شدند و برای پیشرفت بهتر نیازمند ارتباط هستند، اگر ارتباط بین انسانها نباشد، نسل بشر قطع می‌شود و به نابودی کشیده می‌شود.
بدانیم، ارتباط‌های داریم که باعث پیشرفت انسان می‌شود (نوع مثبت) و در مقابل، ارتباط‌های داریم که به سبب آن  انسان به دره ای هلاکت می رود (نوع منفی) ، یکی از انواع ارتباطات که (به ظاهر شیرین و دوست داشتنی است اما در واقع دنیای تلخی و ناکامی را به همراه دارد) [1] رابطه ای پنهانی بین دختر و پسر یا جنس مخالف است، شاید این مقاله به مزاج برخی ها خوش نیاید اما وظیفه ای همه ما این است که جوانان را از خواب غفلت بیدارکرده و از دام این توطئه ای شیطان و کشورهای غربی نجات بدهیم.
 

داستان شنیدنی

دختر خانمی تعریف می‌کرد که، در فضای مجازی با پسری آشنا شدم که بسیار با ادب بود و شئونات را رعایت می‌کرد و از حد خودش تجاوز نمی‌کرد، رابطه ای بین ما عادی بود و ما خوشحال بودیم، روزها را به عشق اینکه شب با همدیگر چت کنیم، به شب می‌رساندیم، صحبت‌های ما کم کم از چت کردن به مکالمه رسید و از مکالمه تلفنی به دیدار حضوری رسید و ما هر روز همدیگر را می‌دیدیم، تا اینکه روزی او به من گفت؛ اگر من دوست داشته باشم با همدیگر ازدواج بکنیم. از شنیدن حرف هایش خوشحال شدم، این رابطه ما یک سال طول کشید و ما تصمیم گرفتیم رابطه را با خانواده ها در میان بگذاریم و نزدیک هشت ما هم رابطه با نظارت خانواده ها به طول انجامید. من خسته شده بودم از این رابطه طولانی و پیشنهاد دادم که او با خانوادش بیاد به خواستگاری من، او هم قبول کرد که شب دوشنبه با خانواده بیان به خواستگاری من، ما منتظر آمدن آنها بودیم تا اینکه یکدفعه گوشی من زنگ خورد و پسر گفت؛ خانواده من به این وصلت راضی نیستند و حرفشان این است که، دختری که با تو از صبح تا شب بیرون بوده  و خیالش هم نیست، احتمال داره که با پسرهای دیگر هم باشد، من هم حرفاشونو تایید می کنم.
دنیا روی سرم آوار شد و حتی چند بار هم خودکشی کردم و از درس هایم افتادم و پیش خانواده و دوستانم تحقیر شدم.
افت های که این رابطه به همراه خودش دارد خیلی زیاد است، نمونه ای آن را می‌توان در کشورهای غربی مشاهده کرد که چه جایگاهی برای خانم ها متصور هستند و چه نگاهی به زن دارند، رابطه ها از دختر و پسر به سطح بالاتری کشیده شده و بین زنان شوهر دار و مردان متاهل هم کشیده شده.
(رابطه نامشروع میان زن و مرد را، فطرت بشریت تقبیح می‌کند و خردمندان و متفکران عالم، این عمل را زشت می شمارند و نوعی خیانت می‌دانند، ایرانیان در گذشته چنین مرد و زنی  را دزد ناموس می‌نامید) [2]
 

انگیزه و اهداف دختران و پسران از ایجاد روابط

انگیزه باعث می‌شود انسان دنبال خواسته های خودش برود، انگیزه های انسان ها هم مختلف است، پس اهداف دختران و پسران برای رابطه ها متفاوت است.
(برخی اظهار می‌کنند که ما تنها برای وقت گذرانی یا خوشگذرانی به دنبال چنین رابطه ای هستیم. بعضی ها هم تحت تاثیر هم سن و سال های خودشان قرار می‌گیرند، بعضی ها هم فریبکار و دروغگو بوده و بخاطر مقاصد شوم خودشان با احساست دختری بازی می‌کنند. بعضی ها هم فقط دنبال محک زدن جنس مخالف هستند، می‌خواهند با تجربه تر بشوند نسبت به جنس مخالفت شان) [3]

در این نوبت، به دو دلیل عمده ای که باعث رابطه ای بین دختر و پسر می‌شود را ذکر می کنم.

1. خلاءهای عاطفی

نمی‌توان با جرأت گفت که همه ارتباط‌ها بین دختر و پسر، بخاطر کمبود محبت از طرف والدین است اما می‌توان گفت، بسیاری از موارد بخاطر نبودن محبت از طرف خانواده است، دختری که از طرف خانواده خودش محبت نبیند و مهر پدری و مادری را احساس نکند، برای جبران این کمبود به جنس مخالف که همانند گرگی در کمین نشسته و منتظر شکار است روی می آورد. پسر هم با احساسات کاذب و دروغین روزهای خوشی را برای دختر فراهم می‌سازد، اما دختر غافل از حیله ها و نقشه های شوم پسر است، والدین باید دقت داشته باشند که وقتی صحبت از محبت خانواده می‌شود برخی ها خیال می‌کنند که با دادن پول یا خرید فلان وسیله برای دختر یا پسر می‌توانند مشکل را حل بکنند در حالی که تصوری اشتباه است.
آن چیزی که بسیار مهم و ارزشمند است برای فرزند وجود خود پدر و مادر است، دختریا پسر باید احساس بکنند حمایت و پشتیبانی پدرو مادر را.
این را هم بدانیم فرزند ما باید محبت کردن پدر را به همسرش ببیند و یا اینکه محبت کردن مادر را نسبت به پدرش ببیند و این حس محبت را خانواده باید بوجود بیاورد.
باید بدانیم که بسیاری از مشکلات ما، ریشه ای خانوادگی دارد اگر بتوانیم ریشه یابی بکنیم، می‌بینیم ضعف از خودمان بوده که نتوانستیم فرزندمان را خوب تربیت بکنیم.
 

2 . احساس ضعف و ناتوانی کردن

وقتی در جامعه ای ضد ارزش‌ها تبدیل شوند به ارزش و این ضد ارزش‌ها برای خودشان مبلغین داشته باشند که دائم از آن تعریف و تمجید بکنند(از رابطه ای بین دختر و پسر)
یک حسی در طرف مکالمه خودش بوجود می‌آورند که بله منم نیاز دارم به جنس مخالف، دوستان تعریف می‌کنند، چگونه با دوست دخترم آشنا شدم و این را برای خودشان قدرتی می‌دانند و دختر هم برای دوستانش با ناز و عشوه صحبت می‌کند که فلانی با من دوست شده و فکر می‌کند بخاطر زیبای او بوده که پسر جذب او شده است، (این یعنی همان نگاه ابزاری، غرب نسبت به زن)
همین صحبت‌ها روی برخی ها تاثیر می‌گذارد، اگر من هم می‌خواهم مهم باشم باید دوست دختر یا پسر داشته باشم.
نکته ؛ در انتخاب همنشین خودمان دقت بیشتری داشته باشیم، چون تاثیر فوق العاده ای روی زندگی ما می گذارد(رفیق می‌تواند ما را به عرش برساند و هم می‌تواند ما را به فرش بند کند) [4]

 
پا ورقی :
 [1] عَسی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ
 و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما بهتر است ، و بسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بدتر است ، و خدا می داند و شما نمی دانید(سوره بقره آیه 216)
[2] سید رضا صدر، زن و آزادی، قم: موسسه مطبوعاتی دارالفکر، صفحه 85
[3] صغری و فاطمه افراسیابی، روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، چاپ زیتون، قم: ناشر وثوق، 1390، صفحه94 و95
[4] یَا وَیْلَتَىٰ لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا(28 سوره فرقان)
وای بر من، ای کاش که فلان (مرد کافر و رفیق فاسق) را دوست نمی‌گرفتم

منبع :

قرآن کریم
سید رضا صدر، زن و آزادی، قم: موسسه مطبوعاتی دارالفکر
صغری و فاطمه افراسیابی، روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، چاپ زیتون، قم: ناشر وثوق، 1390
 

بیشتر بخوانید :
دوستی دختر و پسر و پیامدهای آن
شیوه های ارتباط بین دختر و پسر
روابط دختر و پسر و نگاه منفی به آن
پیامدهای رابطه ی دختر و پسر
دوستی با جنس مخالف: پیشگیری و درمان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما