درمان آکنه با روغن نارگیل

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری از افراد را درگیر می نماید آکنه هایی است که در صورت ظاهر می شوند. آکنه علاوه بر اینکه ظاهر انسان را به هم می ریزد، ممکن است به علت دردناک شدن، از لحاظ جسمی نیز آزار دهنده باشد. روش های دارویی زیادی برای درمان آکنه وجود دارد که در بسیاری از موارد بی عارضه نخواهند بود. در این مقاله به روش درمان آکنه با استفاده از روغن نارگیل اشاره می کنیم. شما نیز در صورت داشتن آکنه با خواندن این مقاله می توانید روش صحیح استفاده از روغن نارگیل برای درمان آکنه را بیاموزید.
چهارشنبه، 10 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
درمان آکنه با روغن نارگیل
قبل از استفاده از روغن نارگیل، نوع پوست خود را بشناسید. 
 
چکیده: یکی از مشکلات پوستی که بسیاری از افراد را درگیر می نماید آکنه هایی است که در صورت ظاهر می شوند. آکنه علاوه بر اینکه ظاهر انسان را به هم می ریزد، ممکن است به علت دردناک شدن، از لحاظ جسمی نیز آزار دهنده باشد. روش های دارویی زیادی برای درمان آکنه وجود دارد که در بسیاری از موارد بی عارضه نخواهند بود. در این مقاله به روش درمان آکنه با استفاده از روغن نارگیل اشاره می کنیم. شما نیز در صورت داشتن آکنه با خواندن این مقاله می توانید روش صحیح استفاده از روغن نارگیل برای درمان آکنه را بیاموزید.

تعداد کلمات 1200 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه 
درمان آکنه با روغن نارگیل
مترجم: سید مصطفی سید آقامیری

مقدمه

داشتن آکنه هم دردناک است هم آزار دهنده. اگر شما نیز به دنبال روشی طبیعی برای بهبود اوضاع پوستتان هستید، می توانید از روغن نارگیل کمک بگیرید. قبل از شروع استفاده از روغن نارگیل لازم است نوع پوست خود را بشناسید و همچنین روی یک قسمت از پوستتان روغن نارگیل را تست کرده تا از بی ضرر بودن و حساس نبودن پوسستان به این روغن طبیعی، مطمئن شوید. سپس با استفاده از بخار، منافذ پوست خود را باز کنید. روغن نارگیل را کف دست خود ریخته تا گرم شود و سپس با استفاده از روغن نارگیل پوستتان را ماساژ دهید. پس از مدتی استفاده از روغن نارگیل متوجه بهبود آکنه های پوست خود خواهید شد.

1. آیا روغن نارگیل برای پوست شما مناسب است؟

الف. نوع پوست خود را بشناسید تا ببینید روغن نارگیل برای پوسستان مناسب است یا خیر. صبح به محض بیدار شدن از خواب صورت خود را با آب گرم  خالی بشویید. 4 تا 5 ساعت صبر کنید سپس با نگاه کردن در آینه به پوست صورت خود دقت کنید. اگر پوسستان خشک بود این بدان معناست که پوست خشکی دارید و اگر صورتتان چرب بود یعنی پوست چربی دارید.
دقت کنید در این چند ساعت به هیچ عنوان صورت خود را نشویید، چرا که در این صورت نتیجه تست دقت کافی را نخواهد داشت.
همچنین علاوه بر این دو نوع پوست انواع دیگری نیز وجود دارد. مثلاً اگر در طول این 5 ساعت، پوست شما هیچ تغییری نکرد باید نتیجه گرفت که نوع پوست شما معمولی است و اگر تنها ناحیه T صورتتان چرب شد، نوع پوست شما ترکیبی است.
از سوی دیگر یک متخصص ماهر پوست و مو به راحتی قادر است نوع پوست شما را مشخص کند.

ب. تنها در صورتی از روغن نارگیل استفاده کنید که پوستتان خیلی خشک و یا خیلی چرب باشد. تستی که در مرحله قبل توضیح داده شده بود را مد نظر بگیرید. روغن نارگیل تنها در صورتی برای شما مفید خواهد بود که پوستتان بسیار خشک و یا بسیار چرب باشد و در صورتی که پوستی معمولی و یا ترکیبی داشته باشید، این روغن به درد شما نخواهد خورد.
به این دلیل روغن نارگیل برای پوست خشک مفید است که می تواند روغن و رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کرده و به سلامت پوست کمک کند.
از سوی دیگر روغن نارگیل برای پوست های خیلی چرب نیز مفید است، چرا که بیشتر داروهایی که برای درمان آکنه تجویز می شوند، بسیاری از چربی های طبیعی پوست را از بین می برند.

ج. قبل از استفاده، روغن نارگیل را بر روی پوست خود تست کنید. مقدار کمی روغن نارگیل را روی یک قسمت از پوست دست خود ریخته و خوب ماساژ دهید. 72 ساعت صبر کنید و سپس پوست خود را چک کنید.
قرمزی، تورم و خارش می توانند علائم حساسیت باشند.
اگر پس از گذشت 72 ساعت هیچ واکنش غیر عادی بر روی پوست خود مشاهده نکردید، معلوم می شود پوست شما مشکلی با روغن نارگیل ندارد.
 

2. چگونه از روغن نارگیل استفاده کنیم؟

الف. بهترین روغن نارگیل، روغنی است که بکر و ارگانیک بوده و با استفاده از روش پرس سرد تهیه شده باشد. این نوع روغن ناریگل بهترین روغن برای درمان آکنه محسوب می شود، زیرا عاری از هر نوع مواد افزودنی بوده و به پوست آسیبی نمی رساند. روغن نارگیل را از داروخانه ها و یا فروشگاه های بهداشتی مطمئن خریداری کنید.
در موقع خرید روغن نارگیل دقت کنید که عاری از هر گونه اسانس باشد. چرا که اسانس ها، محرک هایی قوی برای آکنه محسوب می شوند.

ب. اول از هر چیز به منظور باز شدن منافذ پوست، صورت خود را در معرض بخار قرار دهید. مقداری آب جوش در یک ظرف آب بریزید. حوله بزرگی بر روی سر خود گذاشته و صورتتان را بالای ظرف بخار بگیرید. 3 تا 4 دقیقه در این وضعیت بمانید.
صورت خود را با فاصله ای از ظرف آب جوش قرار دهید به نحوی که با صورتتان بخار را حس کنید اما نباید به حدی نزدیک ظرف شوید که در پوستتان احساس سوزش کند.

ج. اگر روغن نارگیل به صورت جامد درآمده مقداری از آن را کف دست ریخته تا به شکل مایع درآید. روغن نارگیل در صورتی که در معرض هوای سرد قرار گیرد، به صورت جامد در خواهد آمد. اگر روغن نارگیلتان خیلی سفت شده یک تکه از آن جدا کنید و در کف دست گذاشته و دست ها را به هم بمالید تا نرم شود.
استفاده از گرمای دست برای ذوب کردن روغن نارگیل بسیار بهتر از استفاده از اجاق گاز و یا مایکروویو است. زیرا با گذاشتن روغن در مایکروویو ممکن است روغن خیلی داغ شده و در نتیجه پوست صورت را بسوزاند.

د. یک قاشق چایخوری (4 گرم) روغن نارگیل را به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی پوست خود مالیده و خوب ماساژ دهید. روغن نارگیل را بر روی چانه، گونه ها، پیشانی و بینی خود بمالید. خیلی آرام پوست صورت خود را به صورت دورانی ماساژ دهید.
مراقب باشید روغن نارگیل وارد چشمانتان نشود. سعی کنید این کار را خیلی با حوصله انجام داده و اصلاً عجله نکنید.

ه. با استفاده از یک حوله و یا پارچه نرم و آب گرم روغن نارگیل را از روی پوست خود پاک کنید. یک حوله صورت تمیز را با آب بشویید و سپس خوب بچلانید. حوله را بر روی قسمت های مختلف صورت بگذارید تا حوله روغن را به خود جذب کند. سپس حوله را شسته، بچلانید و این کار را برای قسمت دیگر صورتتان انجام دهید.
سعی کنید حوله را با فشار زیاد بر روی پوستتان نسایید. اگر احساس می کنید هنوز صورتتان چرب است، نگران نباشید. با استفاده از یک پاک کننده ملایم می توانید روغن های باقی مانده بر روی پوسستان را به راحتی تمیز کنید.

و. صورت خود را با یک شوینده ملایم تمیز کنید. با استفاده از یک پاک کننده طبیعیِ صورت و یا یک صابون ملایم، باقی مانده روغن را از صورت خود پاک کنید. برای استفاده صحیح از شوینده، حتماً دستورالعمل روی جعبه محصول را با دقت مطالعه کنید.
 
ز. روغن نارگیل را هر صبح و شب استفاده کنید. سعی کنید برنامه ای منظم برای استفاده از روغن نارگیل داشته باشید. مثلاً هر روز صبح زود و هر شب قبل از خواب روغن نارگیل را به پوست خود بمالید. مرتباً اوضاع صورت خود را زیر نظر بگیرید. اگر به پوستتان ساخت و اوضاع آکنه صورتتان بهتر شد، مصرف آن را ادامه داده و در غیر این صورت، دیگر از این روغن برای پوست خود استفاده نکنید.
می توانید هر چند روز یک بار از پوست صورت خود عکس گرفته تا تغییرات پوستتان را مشاهده کنید.
هر چند که ممکن است در روزهای اولِ استفاده از روغن نارگیل اوضاع پوستتان بدتر شود اما برای بیشتر افراد استفاده طولانی مدت تأثیری مثبت در بهبود آکنه ها خواهد داشت.
 
منبع: سایت ویکی هاو

بیشتر بخوانید:
جوش صورت ( آکنه) چیست؟ و راه درمان آن کدام است؟
روش های درمان طبیعی آکنه
درمان آکنه با آنتی بیوتیک‌های خوراکی​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما