ناراحتی های جسمانی کودک هفت ساله

توجه به ناراحتی های جسمانی کودکان در هر سنی، می تواند سلامت ایشان را بهبود بخشد و نیز پیشگیری را به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا با ناراحتی های جسمانی کودک هفت ساله بیشتر آشنا شوید.
يکشنبه، 19 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ناراحتی های جسمانی کودک هفت ساله
کودک ۷ ساله گرایش به دستکاری دندانهایش در همه وقت که می جنبد و تکان می خورد، دارد.
ناراحتی های جسمانی کودک هفت ساله

سلامتی و ناراحتیهای جسمانی

زندگی در ۷ سالگی ساده تر است و به نظر افراد بالغ عاقلانه تر و قابل فهم تر می گردد . کودک ۷ ساله هنوز غالبا از دردهای عضلانی و دیگر مشکلات مانند ۶ سالگی شکایت دارد ولی اینها در رابطه واضح تری با بعضی موارد خاصی است که به آسانی می توان آنها را کنترل کرد. کودک ۷ ساله ممکن است از دردهای عضلانی به ویژه در زانوها شکایت کند ولی این دردها با مالش هایی سریعا آرام شده و حتی ممکن است به طور معجزه آسایی اگر کودک را بخوابانند، از بین برود.
 او غالبأ کمتر از ۶ سالگی زکام می شود و این زکام ها شدت کمتری داشته و ناراحتی کمتری به دنبال دارد. در میان بیماری های مسری می توان از «سرخجه کاذب» و «اوریون» نام برد.
غالبا «آبله مرغان» و «سرخک» نیز وجود دارد.[1] کودک ۷ ساله بهتر از ۶ سالگی می تواند بیماری هایش را توضیح دهد و ناراحتی هایش همیشه توجیه پذیر است. او غالبا از خستگی  مخصوصا در پایان یک بعد از ظهر در مدرسه شکایت دارد.
چنانچه از او بخواهند کاری انجام دهد او زود خسته می شود. او غالبأ وقتی می بایست به کلاس رود کمتر شکم درد دارد و این تنها وقتی است که خیلی زیاد غذا خورده یا قبل از رفتن به توالت برایش پیش می آید. ولی او غالبا بیشتر از ۶ سالگی به سردرد دچار می شود مخصوصا وقتی خیلی عصبی شده باشد.
 کودک ۶ سال و نیمه - ۷ ساله خیلی شدید چشم هایش را می مالد و این به علت احتقان غشاءهای مخاطی مانند ۶ سالگی می باشد.[2]
شستشوی چشم با آب ولرم با استفاده از قطره چشمی که مطمئن باشد ، درد و سوزش را تسکین داده و مالیدن چشم ها را کاهش می دهد و عفونت غدد اشکی را که امکان آن همیشه وجود دارد، برطرف می کند. این علائم غالبأ نشان دهنده خستگی زیاد چشم می باشد، با این کودکان باید مثل کودکان ۶ ساله رفتار کرد نه ۷ ساله.
مادران غالبا می گویند که کودک ۷ ساله گوشش سنگین است. معاینه برعکس ثابت می کند که کودک شنوایی خوبی حتی بهتر از سابق دارد. کری ظاهری را می توان تنها به یک بی توجهی نسبت داد. چنانچه دقت کند. او می شنود ولی چون عمیقا جذب فعالیت هایش شده به آسانی دست از کارهایش برنمی دارد. او بهتر به یک زنگ ، به لحن صدای مادرش، به یک زمزمه و به یک کلمه سحر آمیز و یک سوت واکنش نشان می دهد.


انقباض خفیف دائمی عضلات

 کودک ۷ ساله چون فعالیت ها و افکار خصوصی اش بسیار مجذوب کننده می باشند، زندگی او بهتر کنترل شده است. او کمتر غیر عمدی شکلک در می آورد، زیرا بهتر عضله های صورتش را کنترل می کند. او دوباره شروع به جویدن ناخن هایش و همچنین انگشت در بینی مخصوصا وقتی که زکام یا بیمار باشد، می کند. او به جز تحت تأثیر حوادث شدیدی مثلا اگر خانه آتش بگیرد، به لکنت زبان می افتد، چنانچه مکیدن شستش را دوباره شروع نماید، که این کار برای بعضی پسران پیش می آید، او اولین کسی است که می خواهد این عادت را ترک کند و درخواست کمک می کند تا با دادن وسیله ای به او بتواند آن را کنترل نماید.
یک یادآوری محتاطانه ای نظیر گفتن نام کودک ممکن است برای به خاطر آوردنش که می بایست شست خود را از دهانش خارج نماید، کافی باشد. باز هم یک روش مؤثرتری ممکن است این باشد که هدفی برای او تعیین نمایند یا جایزه کوچکی به او داده شود تا هر شب انگشتش را به دهان نبرد.
کودک ۷ ساله گرایش به دستکاری دندانهایش در همه وقت که می جنبد و تکان می خورد، دارد. او گاهی هنوز خیلی به حیوانات پشم آلود اسباب بازی یا به رو اندازی که او را کمک به خواب رفتن می کند علاقمند است، ولی اگر محرک مهم تازه ای داشته باشد برایش حالا ترک آنها آسان تر است نظیر دیدار آخر هفته افراد خانواده که او را خیلی دوست دارند. با اهمیت ندادن چندانی به حیوانات اسباب بازی اش هنگام آخر هفته ، او قادر است آنها را کاملا ترک کند.

 
پی نوشت:

[1] . در مورد اوریون و ابله مرغان و سرخک قبلا شرح دادیم، سرخجه بیماری واگیری است که همراه با تب عارض می شود و علامت آن دانه ها و لکه های سرخ رنگ روی پوست بدن است.(مترجم)
[2] . احتفان ، به معنی بند امدن غشاء پرده و پوشش، مخاط پوشش داخلی حفره های دهان و بینی وحلق و مری است. (مترجم)
 
 

 
منبع: کتاب «روان شناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ
 

 

بیشتر بخوانید: 
لباس پوشیدن کودک هفت ساله 
توالت رفتن و استحمام کودک هفت ساله 
خواب کودک 7 ساله چه ویژگی هایی دارد؟
در مورد تغذیه کودک 7 ساله چه می دانید؟
فعالیت های جسمانی کودک هفت ساله 
برای کودکان از چه چیزهایی سخن بگوییم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.