خیار و خواص درمانی آن (بخش دوم)

خیار،  رنگ سبز روشن تا تیره، پوستی نازک، گوشتی بسیار مرطوب با دانه های خوراکی دارد و در سالادها، ساندویچ ها یا آبمیوه ها به کار می رود. این میوه، آب فراوانی دارد که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند و کالری پایین آن، خیار را به انتخابی عالی برای رژیم کاهش وزن تبدیل می کند.
پنجشنبه، 29 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خیار و خواص درمانی آن (بخش دوم)
خیار برای قدرت بخشیدن به استخوان ها نیز مفید است. حاوی اسید آسکوربیک می باشد که برای سلامت استخوان ها و در کل بدن بسیار مفید است.
 

14.خیار در درمان خماری موثر است :

خیار می تواند برای درمان خماری و سر درد های ناشی از آن کاربرد داشته باشد. زیرا به آب رسانی مواد مغذی بدن کمک می کند و باعث دفع سموم ناشی از مصرف الکل می شود. قند ، ویتامین B و الکترولیت های موجود در خیار شدت خماری را کاهش می دهد. شما می توانید قبل از خواب چند تکه خیار بخورید.
 

15. خیار باعث کاهش التهاب می شود:

خیار، جلوگیری از تولید ترکیب التهابی پروستا گلاندین را انجام می دهد.همچنین ماده ای به نام بتا کاروتن که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، دارد. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و آسیب ناشی از آن را مهار می کند.همچنین سرعت درمان را افزایش می دهد. خیار سرشار از فنا نوئید می باشد که برای کاهش التهاب فوق العاده است.
 

16. خیار برای بیماران دیابتی مفید است:

خیار حاوی هورمون های است که پانکراس برای تولید انسولین به آنها نیاز دارد. دانشمندان توصیه می کنند که خوردن پوست خیار می تواند سطح قند خون را کنترل کند، در نتیجه برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد. 
 

17.خیار باعث قدرت و سلامت استخوان ها می شود:

خیار برای قدرت بخشیدن به استخوان ها نیز مفید است. حاوی اسید آسکوربیک می باشد که برای سلامت استخوان ها و در کل بدن بسیار مفید است. ویتامین K موجود در خیار باعث افزایش آرتوتراپی می شود که نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان ها دارد. همچنین مقدار زیاد سیلیس موجود در آن باعث تقویت بافت ها و سلامت مفصل ها می شود. در کل خیار حاوی پروتئین ، منیزیم، ویتامین های مانند A،B1،B2،B5،B6، CوK است که همگی به بهبود سلامت استخوان ها کمک می کند.
 

18.خیار برای سلامت دندان و دهان مفید است:

تکه ای خیار را در دهان خود بگذارید که می تواند به خلاص شدن از شر بوی بد دهان که به دلیل باقی ماندن باکتری ها و میکروب ها می باشد، کمک کند و در کل برای سلامت لثه ها نیز مفید است.
 

19.خیار مفید برای سلامت بینایی:

مرطوب کننده های خیار برای تمام پوست اطراف چشم مفید است زیرا حاوی 95 درصد آب می باشد. ویتامین E موجود در سبزیجات و همچنین خیار ، نقش مهمی در کلاژن سازی و خواص ضد پیری ایجاد می کند. روزانه خوردن خیار به تقویت بینایی نیز کمک می کند ، زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند.
  

20. خیار برای مبارزه با کرم روده مناسب است :

خیار حاوی آنزیم ارپسین، است که به کشتن کرم روده کمک می کند. خوردن روزانه خیار باعث جلوگیری از ایجاد کرم روده می شود.
 

21. مبارزه با سلولیت از خواص خیار:

خیار می تواند به رفع سلولیت ران ها کمک کند. مواد مورد نیار برای انجام این کار ، آب خیار ، پودر قهوه، و یک قاشق غذا خوری عسل می باشد. تمام عناصر را با هم ترکیب کنید تا زمانی که یک خمیر یا ماسک نسبتا غلیظ بدست آورید و سپس آن را بر روی محل مورد نیاز اعمال کنید و با یک پارچه ببندید و پس از 30 دقیقه بر دارید.این عملکرد را بارها تکرار کنید تا شاهد بهبود آن باشید.
 

22.خیار برای کمک به رفع و دفع آب اضافی پوست:

ورقه های سرد خیار را بر روی چشم های تان قرار دهید تا به رفع آب اضافی آن کمک کند. این یک راه حل عالی برای بیرون بردن رطوبت اضافی سلول های پوست دور چشم است. این کار ورم چشم را نیز کاهش می دهد.
 

23. خیار برای کمک به کاهش یبوست:

مصرف روزانه خیار می تواند یک مسهل موثر باشد.
 

24. خیار برای درمان آلزایمر مفید است:

خاصیت دیگر خیار، توانای آن در ناتوانی های شناختی مانند بیماری آلزایمر است.
 

25. خیار برای سیستم عصبی مفید است:

خیار دارای ماده معدنی مس می باشد که به ساخت پیام رسان های عصبی که برای ارتباطات مغز ضروری می باشند  کمک می کند.
 

26. باعث کاهش ریزش مو می شود:

 خیار حاوی سیلیس ، سلوفور، سدیم، فسفر و کلسیم است که مهمترین مواد مورد نیاز برای مو هستند. برای کنترل ریزش مو ، می توانید روزانه آب خیار بنوشید و یا آن را به مدت 1 ساعت روی مو و پوست سرتان بگذارید و بعد شامپو بزنید.
 

27. خیار باعث براق شدن موها می شود:

خیار به دلیل داشتن سیلیس مو را نرم ، براق و زیبا می کند. می توانید برای شستشوی مو خود از آب خیار استفاده کنید.
 

28. می تواند مانند یک ضد لکه عمل کند:

 خیار می تواند برای رفع لکه های قدیمی و تیره گی های وسایل فلزی آشپزخانه و دیوار های خانه کمک کند و درخشش آنها را برگرداند. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید ، تعدادی برش های خیار است. ظروف خود را با این خیار ها جلا دهید.
 

29. خیار موثر برای کنترل آفات:

مواد شیمیایی موجود در خیار ، بویی را از خود صاتع می کنند که جلوی آفات و حشرات را می گیرد. برای این منظور ، ورقه های خیار را در ظروف کنار باغچه بگذارید تا حلزون ها و آفت های آن قسمت را کنترل کند.
 

عوارض جانبی خیار :

ممکن است خیار هم در افراد مختلف به اشکال مختلفی ، عوارض جانبی ایجاد کند:
 
1. ممکن است حساسیت ایجاد کند: خارش و ورم ، به خصوص در حفره دهان ایجاد کند. با پختن ان به جای خام خوردن می توان از این مشکل جلوگیری کرد.
 
2. می تواند باعث مشکلات گوارشی در برخی از افراد شود که به دلیل وجود کوکوربیتاسین می باشد: با خوردن خیار های که اصلاح نژادی شده اند و این ترکیب در آنها وجود ندارد می توان از این مشکل جلوگیری کرد.
 
3.مصرف بیش از اندازه خیار ممکن است باعث طاسی شود: موقع خریدن خیار به تازه بودن آنها دقت کنید رنگ خیار باید سبز روشن تا تیره باشد و بافت سفت داشته باشند. از خریدن خیار های که دارای نقطه یا پارگی و یا رنگ زرد دارند بپرهیزید. همچنین قبل از مصرف ، آنها را با دقت بشویید تا آفت کش ها و دیگر مواد شیمیایی مضر از آنها بیرون برود.
 

طرز نگه داری خیار:

می توان خیار را به مدت تقریبا 1 هفته در یخچال نگه داری شود. اگر پوست خیار را کنده اید ، می توانید آن را در ظرف بدون هوا نگه داری کنید تا رطوبت ان از بین نرود. برای تغذیه بهتر ، بهتر است که خیار را 2 تا 3 روز پس از خرید مصرف کنید. همچنین برای جلو گیری از پلاسیدگی و شل شدن آنها نباید برای مدت طولانی در دمای اتاق قرار بگیرند.

منبع : سایت نمناک


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.