فواید کشک در دوران بارداری (بخش سوم)

برخی دیگر ار فواید کشک می توان به حداقل رساندن لکه‌های پوستی، درمان طبیعی جوش‌ها، نرم کننده‌ی طبیعی مو ، درمان کامل شوره سر، مرطوب کننده پوست‌های خشک را مرطوب و تسکین آفتاب سوختگی اشاره کرد. با ما همراه...
سه‌شنبه، 11 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید کشک در دوران بارداری (بخش سوم)
اگر شما هم یکی از آن کسانی هستید که پوست‌ شان به راحتی خشک می‌شود، مادامی که کشک کافی در یخچال خانه‌ تان دارید نیازی نیست نگران چیزی باشید.
 

برخی دیگر از فواید کشک


1. لکه‌های پوستی را به حداقل می‌رساند
درمان کردن لکه‌های پوستی کار چندان راحتی نیست بخصوص برای کسانی که با پوستی حساس به دنیا می‌آیند. خب، اگر برداشتن کامل این لکه غیر ممکن است، لا اقل می‌توانید از کشک برای به حداقل رساندن آن‌ها استفاده کنید. لیمو و کشک را با هم مخلوط کنید و آن را هر روز به نواحی لکه‌دار پوست‌تان بمالید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید و بعد آن را با آب بشویید.
 
2. به صورت طبیعی شما را از دست جوش‌ها خلاص می‌کند
ترکیب‌های اسیدی موجود در کشک راه حلی عالی برای کمک به شما جهت خلاص شدن طبیعی از دست جوش‌ها فراهم می آورند. برای درمان جوش‌ها، آنچه لازم دارید آن است که کمک کشک را روی ناحیه‌ی مبتلا به جوش بزنید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد و پس از بیدار شدن آن را بشویید.
 
3. نرم کننده‌ی طبیعی مو است
نرم کننده‌های شیمیایی مو ممکن است راه حلی سریع برای شما فراهم کنند اما این راه حل کوتاه مدت است. از طرفی کشک بسیار طبیعی است، بنابراین به شما و محیط اطراف‌تان آسیبی وارد نخواهد کرد. برای داشتن موهایی درخشان و نرم، می‌توانید کشک را قبل از شامپو کردن به موهای‌تان بمالید یا می‌توانید برای حصول نتایج بهتر تخم مرغ زده شده را به آن اضافه و از آن‌ها به عنوان ماسک مو استفاده کنید و به مدت ۴۵ دقیقه آن را روی موهای‌تان قرار دهید و سپس با آب سرد آن را شامپو کنید.
 
4. شوره سر را کاملا درمان می‌کند
شوره وقتی اتفاق می‌افتد که تولید سبوم (چربی) در پوست سر غیر قابل کنترل می‌شود. به همین خاطر است که جهت حل مشکل شوره باید ابتدا چربی اضافی را از بین ببرید و بعد پوست سر را کاملا تمیز کنید. به این کار ادامه دهید تا از بازگشت مجدد شوره به موهای‌تان جلوگیری شود. برای رفع شوره، می‌توانید کشک و پودر فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید مدتی بماند؛ سپس آن را کاملا بشویید. برای دستیابی به نتایج بهتر، این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.
 
5. موها را سالم و پر پشت می‌کند
از آنجا که مو برای زنان به مانند تاجی بر سر است. اگر دچار مشکل کم پشتی یا نازکی مو هستید شاید وقت آن رسیده باشد که راه حلی بی‌نقص برای آن بیابید. همان مخلوطی که برای درمان شوره استفاده شد، یعنی کشک و پودر فلفل سیاه، می‌تواند باعث پرپشت‌ تر شدن و سالم‌تر شدن رشد موهای‌تان بشود.
 
6. ماسک صورت خانگی
ماسک صورت خانگی نه تنها راه حلی است که باعث صرفه‌جویی در پول شما می‌شود بلکه برای صورت‌تان نیز بی‌خطر است چون فقط از مواد طبیعی تشکیل شده است. آرد را به کشک اضافه و از آن به عنوان ماسک صورت خانگی جهت کمک به بر طرف کردن ناراحتی‌های مختلف پوستی استفاده کنید.
 
7. پوست‌های خشک را مرطوب می‌کند
اگر شما هم یکی از آن کسانی هستید که پوست‌شان به راحتی خشک می‌شود، مادامی که کشک کافی در یخچال خانه‌ تان دارید نیازی نیست نگران چیزی باشید. کشک و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را مرتبا روی پوست خشک و بی‌روح‌تان بمالید تا بهترین نتایج را بگیرید.
 
8. سلول‌های مرده‌ی پوست را به خوبی پاکسازی می‌کند
سلول‌های مرده‌ی پوست می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و دلیل اصلی تیرگی و بی‌طراوتی پوست محسوب می‌شوند. هرچند اسکراب‌های پوست بسیاری در بازار وجود دارند اما نوع طبیعی آن‌ها همیشه بهترین انتخاب است. این‌ها راه‌هایی هستند که می‌توانید برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست با استفاده از کشک انجام دهید. شما می‌توانید کشک را با تخم مرغ زده شده، بلغور جو دو سر، یا حتی جعفری مخلوط و از آن‌ها به عنوان اسکراب صورت استفاده کنید.
 
9. ناخن‌ها را سالم و درخشان می‌‌کند
خب، داشتن پوست تمیز و موی عالی به چه درد می‌خورد اگر که ناخن‌های‌تان زشت باشند؟ نیازی نیست نگران باشید چون کشک حتی به شما ناخن‌هایی سالم و درخشان می‌بخشد. می‌توانید از محلولی که از آب لیمو و کشک درست شده است برای این منظور استفاده کنید. آن را به طور منظم روی ناخن‌های‌تان بمالید تا پس از مدتی صاحب ناخن‌هایی براق و سالم بشوید.
 
10. آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد
گاهی مقاومت در برابر وسوسه‌ی وقت گذراندن زیر تابش نور آفتاب سخت است هرچند که نتیجه‌ی آن آفتاب سوختگی خواهد بود. خب، حالا دیگر نیازی نیست نگران باشید چون همیشه می‌توانید برای کمک به تسکین آفتاب سوختگی از کشک استفاده کنید. می‌توانید کشک را مستقیما روی ناحیه‌ی آفتاب سوخته قرار دهید یا چند قطره عرق بابونه به آن اضافه کنید و بعد آن را روی پوست‌تان بمالید.

در این مطلب به مهمترین خواص کشک در بارداری اشاره کردیم. زنان باردار می‌توانند کشک را مانند پنیر برای تهیه‌ی اسموتی‌ها و انواع مختلفی از غذاها استفاده کنند. همیشه به خاطر داشته باشید، کشک را به اندازه‌ی کافی مصرف کنید؛ نه خیلی کم و نه خیلی زیاد. اگر در مصرف کشک زیاده‌ روی کنید، دستگاه گوارش‌تان به دلیل اسیدی بودن این ماده‌ی غذایی دچار مشکل می‌شود. از دوران بارداری‌تان لذت ببرید و همیشه بدن‌تان را سالم نگه دارید.

منبع : تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط