آشنایی با فواید شیر برای سلامتی (بخش دوم)

نوشیدن شیر به صورت روزانه برای سلامتی بدن بسیار مفید است. کاهش خطر بیماری قلبی، مفید برای سلامت چشم و مو، جلوگیری از سرطان روده بزرگ، کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان، افزایش هوش، کمک به باروری و کمک به کاهش وزن برخی از فواید نوشیدن شیر می باشد. با ما همراه باشید
شنبه، 2 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با فواید شیر برای سلامتی (بخش دوم)
هیچ کس نمی‌خواهد مشکلات مربوط به مو مانند ریزش مو داشته باشد. با خوردن روزانه شیر می‌توانید سلامت مو را حفظ کرده و از ریزش آن جلوگیری کنید.
 

فواید شیر برای سلامتی


1. فشار خون را کنترل می‌کند
یکی دیگر از فواید نوشیدن روزانه شیر برای سلامتی این است که شیر می‌تواند فشار خون را مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند کنترل کند. این نتایج از یک تحقیق اسپانیایی که روی ۵۰۰۰ نفر انجام شد به‌دست آمده است. خطر پرفشاری خون در افرادی که هر روز شیر می‌خورند، ۵۴ درصد از افرادی که نمی‌خورند پایین‌تر است.

2. به باروری کمک می‌کند
اگر تصمیم به بارداری دارید، خوردن روزانه شیر می‌تواند به شما کمک کند. این گفته بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد امریکاست که نشان می‌دهد افرادی که شیر پر چرب می‌خورند، نسبت به افرادی که یک بار در هفته شیر می‌خورند، تا ۲۵ درصد کمتر با مشکلات باروری یا تخمک‌گذاری مواجه می‌شوند

3. به کاهش وزن کمک می‌کند
افرادی که شیر می‌خورند چاق می‌شوند؟ اگر این تفکر را دارید کاملا در اشتباهید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منظم شیر می‌خورند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. زیرا شیر دارای مواد مغذی است که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کند. بنابراین با این خاصیت شیر می‌توانید از پرخوری و چاقی خود جلوگیری کنید. کالری یک لیوان شیر، با کالری یک بشقاب برنج برابر است، بنابراین منبع خوبی از انرژی است.

4. استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد
اگر به دلیل مشکلات کاری، فشار رییس در محل کار، مشکل داشتن با همکاران یا خانواده، تحت فشار و استرس هستید، می‌توانید آن را با خوردن شیر گرم کاهش دهید. ثابت شده است که پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر، فشار خون را پایین آورده و هورمون‌های ایجاد‌کننده استرس و افسردگی را متعادل می‌کند و با این کار، مغز به آرامش می‌رسد.

5. باعث حفظ و ساخت عضله می‌شود
پروتئن شیر بالاست و برای سلامت و قدرت عضله مفید است. بنابراین تعجبی ندارد که ورزشکاران هر روز شیر می‌خورند. پروتئین موجود در یک لیوان شیر، حدود ۸.۱ میلی‌گرم است و این مقدار برای تامین نیاز روزانه پروتئین کافی است. بنابراین اگر بدنی ایده‌آل و سالم مانند بدن ورزشکاران می‌خواهید، در مصرف روزانه شیر تردید نکنید.

6. سلامت موها را حفظ می‌کند
هیچ کس نمی‌خواهد مشکلات مربوط به مو مانند ریزش مو داشته باشد. با خوردن روزانه شیر می‌توانید سلامت مو را حفظ کرده و از ریزش آن جلوگیری کنید. زیرا ویتامین‌های موجود در شیر مانند ویتامین A و ویامین B۶ برای مو مفیدند. این ویتامین‌ها در کنار پتاسیم موجود در شیر، باعث حفظ سلامتی شما می‌شوند.

7. برای بارداری مفید است
دوران بارداری زمانی است که باید نیاز جنین به مواد مغذی را تامین کنید. این نیاز با خوردن روزانه شیر تامین می‌شود زیرا شیر دارای کلسیم و پروتئین است که برای بارداری مفیدند.

8. باعث افزایش هوش می‌شود
شیر، خواص زیادی دارد، یکی از آنها افزایش هوش است. منیزیم موجود در شیر به بالا رفتن هوش کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، این ماده در افزایش هوش کودکان و جلوگیری از فراموشی در بزرگسالان نقش دارد.

9. از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند
مواد مغذی موجود در یک لیوان شیر، سلامت روده بزرگ را حفظ کرده و از ابتلای آن به سرطان جلوگیری می‌کند. بنابراین خوردن روزانه شیر را شروع کنید.

10. برای سلامت چشم مفید است
میزان ویتامین A و ویتامین B۶ در یک لیوان شیر، بالاست. با خوردن روزانه شیر می‌توانیم سلامت چشم خود را حفظ کرده و از مشکلات مربوط به آن جلوگیری کنیم.

11. خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد
مطالعه انجام شده در دانشگاه کاردیف، یکی از دانشگاه‌های برتر بریتانیا، نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه شیر می‌تواند کلسترول بد را پایین بیاورد و در نتیجه خطر بیماری‌های خطرناک مانند سکته و حمله قلبی را کاهش دهد.

12. خطر دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد
مطالعه‌ای که در ۲۰۰۵ در حوزه سلامت انجام شد نشان داد مردانی که به طور منظم شیر کم چرب می‌خورند نسبت به مردانی که شیر نمی‌خورند، کمتر در معرض دیابت نوع دوم قرار می‌گیرند. مطالعه‌ انجام شده بر ۳۷۰۰۰ زن بزرگسال، نشان می‌دهد زنانی که به طور منظم شیر کم چرب می‌خورند، کمتر در معرض دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند.

13. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد
این مورد، بر اساس مطالعه‌ انجام شده در حوزه سلامت در نروژ، بیان می‌شود. از میان ۴۵۰۰۰ شرکت‌کننده در این مطالعه، زنانی که از کودکی عادت خوردن شیر داشتند و این عادت تا بزرگسالی هم با آنها همراه بود، در برابر سرطان سینه مقاوم‌تر بودند.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.