آشنایی با فواید هویج برای پوست، مو و سلامتی (بخش دوم)

هویج دارای خواص فراوانی برای مو و سلامت جسم دارد. خواصی همچون درمان ریزش مو، تقویت کننده مو و مراقبت از چشم،پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان،سلامت دهان و دندان و .... برخی از فواید درمانی هویج است. با ما همراه باشید.
شنبه، 25 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با فواید هویج برای پوست، مو و سلامتی (بخش دوم)
هویج برای سلامت دهان و دندان شما مفید است چرا که پلاک و ذرات مواد غذایی را از روی دندان‌ها می‌ کند و پاک می‌کند.
 

ماسک صورت هویج برای پوست:

در فکر این هستید که چگونه از هویج روی صورت‌تان استفاده کنید؟ در این‌جا روش تهیه‌ی چند ماسک صورت را با استفاده از هویج می‌بینید:
 

۱۰. ماسک مرطوب‌کننده‌ی هویج

 
مواد لازم برای تهیه‌ ی این ماسک:
– ۲ قاشق چایخوری هویج رنده شده
– یک قاشق غذاخوری عسل
– ۱ قاشق چایخوری شیر
– چند قطره روغن زیتون
 
روش تهیه و استفاده‌ی این ماسک:
۱. هویج را رنده کنید تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را در یک کاسه‌ی کوچک بریزید و تمام مواد باقی‌مانده را به آن اضافه کنید.
۲. مواد را خوب با قاشق مخلوط کنید و ماسک صورت سریع، خانگی، مرطوب‌کننده‌ی خود را آماده کنید.
۳. صورت خود را با پاک‌کننده‌ی ملایم‌ی پاک کنید و ماسک هویج را روی پوست‌تان پخش کنید.
۴. اجازه بدهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس با آب سرد صورت‌تان را بشویید.
۵. با استفاده از یک حوله‌ صورت‌تان را خشک کنید تا پوستی نرم، درخشان و البته مرطوب نمایان شود.
 

۱۱. اسپری هویج آرام‌بخش صورت

پوست صورت ما بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرد و غبار چه حالتی پیدا می‌کند؟ آیا احساس نمی‌کنید که پوست‌تان اذیت شده و رنگش تیره شده‌است؟ برای آرام کردن پوست‌تان از یک اسپری هویج استفاده کنید.
۱. آب یک هویج تازه را بگیرید و آن را به نسبت یک به دو با گلاب مخلوط کنید.
۲. این مایع را در یک بطری اسپری تمیز بریزید و همین!
۳. اسپری صورت هویج‌تان که خواص آرام‌بخش روی پوست دارد، برای استفاده آماده است.
شما می‌توانید از این اسپری در سراسر بدن خود استفاده کنید تا گرما، تیرگی و آفتاب‌سوختگی کاهش بیابد!
 

 خواص هویج برای مو:

قرن‌ها است که هویج به خاطر تاثیر مثبتی که روی رشد مو و اضافه کردن حجم مو دارد، شناخته شده است. این گیاه خوراکی که سرشار است از ویتامین A، خواص زیر را برای موهای شما دارد:
 

۱۲. ریزش مو را درمان می‌کند

هویج برای مبارزه با ریزش مو بسیار عالی است زیرا ویتامین‌های حیاتی را به موهای شما می‌رسانند و آنها را قوی‌تر، ضخیم‌تر و شفاف‌تر می‌کنند. نوشیدن آب هویج باعث می‌شود موهای شما سالم باشند. این بهترین فایده‌ی هویج برای مو است.
 

۱۳. رشد مو را تحریک می‌کند

مصرف حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر آب هویج به طور روزانه باعث رشد مو و ضخیم شدن مو می‌شود. ویتامین C و ویتامین E موجود در هویج، گردش خون را در پوست سر بهبود می‌دهد، و به این ترتیب باعث افزایش رشد مو و جلوگیری از سفید شدن پیش از موعد موها می‌شود.
 

خواص هویج برای سلامتی :

خواص هویج برای سلامتی بسیار زیاد هستند. بیایید نگاهی به این خواص شگفت‌انگیز داشته باشیم:
 

۱۴. از چشم مراقبت می‌کند

هویج برای چشم‌ها عالی است، به این دلیل که مقدار فراوانی بتا کاروتن دارد که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین در شبکیه به رودوپسین تبدیل می‌شود، یک رنگدانه بنفش که برای دید در شب لازم است. بتاکاروتن دید در شب را بهبود می‌بخشد و در برابر مشکلاتی مانند گلوکوم (آب‌سیاه)، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) و آب مروارید از چشم محافظت می‌کند. این ترکیب همچنین در درمان شب‌کوری مفید است. یک مطالعه ثابت کرده‌است که مصرف بتا کاروتن خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را تا ۴۰٪ کاهش می‌دهد.
 

۱۵. از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند

هویج حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌استیلن است که با هم یک سپر محافظ برای قلب فراهم می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف غذاهای غنی از کاروتنوئیدها خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. هویج علاوه بر این‌که غنی از بتا کاروتن است، حاوی آلفا‌کاروتن و لوتئین هم است. مصرف منظم هویج قلب شما را از آسیب اکسیداتیو، تشکیل پلاک و ممانعت از افزایش سطح کلسترول بد محافظت می‌کند. در واقع هویج حاوی فیبر محلول است که از طریق پیوند با اسیدهای صفراوی مانع از بالا رفتن کلسترول می‌شود.
 

۱۶. خواص هویج از سرطان جلوگیری می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف هویج می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش دهد. چنین تاثیری به این دلیل است که هویج غنی از آنتی‌اکسیدان پلی‌استیلنی، فال‌کارینول، است که با از بین بردن سلول‌های پیش سرطانی در تومورها علیه سرطان مبارزه می‌کنند. به این ترتیب، هویج دارای خواص ضد سرطان است و مانع از رشد سلول‌های سرطانی در روده‌ی بزرگ می‌شود و از سلامت قسمت پایین دستگاه گوارش حمایت می‌کند. این یکی از بهترین خواص هویج برای سلامتی است.
 

۱۷. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

هویج حاوی انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها و همین‌طور ویتامین C است و به همین دلیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف منظم هویج یک سپر محافظ برای بدن ما ایجاد می‌کند.
 

۱۸. برای بهداشت دهان و دندان مفید است

هویج برای سلامت دهان و دندان شما مفید است چرا که پلاک و ذرات مواد غذایی را از روی دندان‌ها می‌کَند و پاک می‌کند. هویج باعث تحریک لثه‌ها و ترشح بزاق می‌شود. بزاق طبیعتی قلیایی دارد و باکتری‌های تشکیل‌ دهنده‌ی اسید و پوسیدگی را در دهان متعادل می‌کند. مواد معدنی موجود در هویج میکروب‌های مضر موجود در دهان را از بین می‌برند و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.
 

۱۹. بدن را پاکسازی می‌کند

چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، هویج حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین A است که به کبد کمک می‌کنند تا سموم بدن را از بین ببرد. این ویتامین تجمع صفرا و چربی را در کبد کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، فیبر محلول، با تسهیل دفع مواد زائد از بدن، کولون (روده‌ی بزرگ) را پاک می‌کند.
 

۲۰. خواص هویج روند پیری را کند می‌کند

مقدار فراوان بتا کاروتن موجود در هویج به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به این ترتیب از آسیب سلولی در بدن از طریق متابولیسم منظم جلوگیری می‌کند. بنابراین، به کند شدن روند پیر شدن سلول‌ها کمک می‌کند.
 

۲۱. در طی دوره‌ی قاعدگی و مرحله‌ی بعد از یائسگی مفید است

آب هویج برای زنان بسیار مفید است، به این دلیل که فیتواستروژن موجود در هویج کمک می‌کند تا درد قاعدگی کاهش بیابد و خونریزی را در افرادی که دوره‌ی قاعدگی سنگین دارند، تنظیم می‌کند. هویج همچنین برای زنان در دوره‌ی بعد از یائسگی مفید است، زیرا کمک می‌کند که از شر گرگرفتگی خلاص شوید و سایر علائم یائسگی را نیز متعادل می‌کند.
 

۲۲. خواص هویج برای زنان باردار فایده دارد

هویج در دوران بارداری بسیار مفید است زیرا به رشد مناسب جنین کمک می‌کند و خطر ابتلا به عفونت‌های جنینی و سقط جنین را کاهش می‌دهد. مصرف منظم هویج برای کمک به تولید شیر مادر و بهبود کیفیت آن نیز شناخته‌شده است.
 

۲۳. از سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند

براساس پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، کسانی که بیش از شش هویج در هفته مصرف می‌کنند، کم‌تر دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند در مقایسه با افرادی که فقط یک هویج در ماه یا حتی کم‌تر مصرف می‌کنند.

ادامه دارد...

منبع: سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.