فواید سیر خام ناشتا برای سلامتی

خواص سیر خام ناشتا برای سلامتی واقعا شگفت‌انگیز است. در حال حاضر نظرات متفاوت زیادی در مورد خوردن سیر با معده‌ی خالی وجود دارد. با این حال، خوردن سیر خام به صورت ناشتا واقعا برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف و و درمان آنها بسیار موثر است. با ما همراه باشید.
شنبه، 29 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید سیر خام ناشتا برای سلامتی
سیر علاوه بر این‌که برای گردش خون موثر است، از شما در برابر مشکلات قلبی محافظت می‌کند و به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می‌کند.
 

خواص سیر خام ناشتا برای سلامتی


۱. سیر خام ناشتا مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند
بسیاری از مطالعات انجام‌شده بر روی خواص سیر نشان می‌دهند که خوردن آن با معده‌ی خالی سبب می‌شود که به صورت یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بسیار قدرتمند عمل کند. این تاثیر بسیار بیش‌تر است زمانی که سیر را قبل از صبحانه بخورید زیرا باکتری در معرض آن قرار می‌گیرد و نمی‌تواند از خود دفاع کند و در برابر قدرتش از پای درمی‌آید.

۲. فشار خون را کاهش می‌دهد و ریسک بیماری های قلبی را کم می کند
بسیاری از افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، متوجه شده‌اند که سیر علائم این اختلال را تسکین می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی مفید علاوه بر این‌که برای گردش خون موثر است، از شما در برابر مشکلات قلبی محافظت می‌کند و به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می‌کند. سیر برای درمان مشکلات معده مانند اسهال موثر است. بعضی از مردم ادعا می‌کنند که مصرف سیر با معده‌ی خالی، درمان بسیار خوبی برای مشکلات عصبی آنها بوده‌است.

۳. سیر خام ناشتا بسیاری از مشکلات معده رااز بین می‌برد
در عین حال، مصرف سیر یک روش موثر برای از بین بردن بسیاری از مشکلات معده است: هضم و اشتها را تحریک می‌کند. به کنترل استرس کمک می‌کند، و همین مانع از ترشح اسید معده می‌شود که معمولا هنگامی که عصبی می‌شوید رخ می‌دهد. سیر در بسیاری از نقاط جهان به خاطر مزایای مختلفی که دارد شناخته‌شده است. به همین دلیل است که سال‌ها پیش لقب غذای شفابخش به آن تعلق گرفت.

۴. سیر یکی از قوی‌ترین غذاها برای کمک به سم‌زدایی بدن در طب جایگزین است.
کارشناسان این شاخه از پزشکی معتقدند که سیر به حدی قدرتمند است که می‌تواند کمک‌تان کند از شر انگل‌ها و کر‌م‌ها خلاص شوید و حتی می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مانند تیفوس، دیابت، افسردگی و انواع سرطان جلوگیری کند. افرادی که به سیر حساسیت دارند باید دو نکته‌ی بسیار مهم را در نظر بگیرند: شما نباید آن را به صورت خام بخورید و اگر روی پوست‌تان جوش بیرون ریخت، دمای بدن‌تان بالا رفت یا دچار سردرد شدید، باید فورا مصرف سیر را متوقف کنید.

برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که سیر می‌تواند در افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی / ایدز برخی از عوارض جانبی را ایجاد کند. بنابراین، شما باید نسبت به این موضوع بسیار مراقب باشید و قبل از مصرف آن، وضعیت سلامت خود را بررسی کنید. اگر بوی تند سیر برای‌تان غیرقابل‌تحمل بود و نتوانستید به خوردن آن ادامه بدهید، توصیه می‌کنیم که فقط به این دلیل بی‌خیالِ سود بردن خواص آن نشوید. شما می‌توانید از مزایای این ماده‌ی خوراکی با استفاده از مکمل‌های طبیعی که به شکل قرص در دسترس هستند، استفاده کنید.

۵-  برای بیماری‌های تنفسی حاد و مزمن عالی است
سیر واقعا برای جلوگیری از بیماری‌های سل، پنومونی، زکام، برونشیت، زکام برونشیتی مزمن، احتقان ریه، آسم و سیاه سرفه و درمان آنها شگفتی می‌‌آفریند.

۶- سیر خام ناشتا برای درمان سل عالی است
برای درمان سل، سیر باید به این روش مصرف شود: یک بوته‌ی کامل سیر را در یک روز بخورید. آن را به چند بخش تقسیم کنید که هر کدام را می‌توانید به هر صورتی که می‌خواهید، مصرف کنید. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید یا آن را روی اجاق کمی طلایی کنید. شما همچنین می‌توانید یک سس را با زرده‌ی تخم­ مرغ و روغن آماده کنید. در این مورد، باید دقت کنید که مایع نجوشد، زیرا در غیر این صورت بسیاری از خواص دارویی سیر را از دست می‌دهید.

۷- در درمان بیماری های برونشیتی می‌توانید از سیر خام ناشتا استفاده کنید
اگر شما هر نوع بیماری برونشینی دارید، می‌توانید یک داروی خاص با استفاده از سیر آماده کنید. برای این کار فقط به ۲۰۰ گرم سیر، ۷۰۰ گرم شکر تصفیه شده و ۱ لیتر آب نیاز دارید. آب را با سیر بجوشانید و سپس شکر را اضافه کنید. سه قاشق غذاخوری از این دارو را به طور روزانه بخورید. برای برونشیت مزمن، می‌توانید عصاره‌ی سیر تهیه کنید: ۴۰ گرم سیر را خوب بشویید و آن را به قطعات کوچک برش بزنید و آن را همراه با ۱۰۰ گرم از الکل با خلوص ۹۰ درصد درون یگ بطری (که دارای درب محکمی است) بریزید. بگذارید به مدت پنج یا شش روز خیس بخورد و سپس ترکیب را صاف کنید. توصیه می‌شود که یک فنجان از این دارو را هر روز بخورید. این دارو ماندگاری زیادی هم دارد.

۸- به عنوان داروی زکام و آسم استفاده می‌شود
شما می‌توانید همین دارو را برای زکام و آسم نیز استفاده کنید. در این مورد، ۱۵ تا ۳۰ قطره از دارو را در ترکیب با کمی آب گرم بنوشید. اگر بو و طعم سیر برای‌تان زیاد از حد تند بود، می‌توانید کمی عصاره‌ی نعناع به آن اضافه کنید. این عصاره قدرت درمانی سیر را تغییر خواهد داد.
 

سایر استفاده های سیر برای سلامتی

شما همچنین می‌توانید سیر را برای مصارف خارجی استفاده کنید، مثلا می‌توانید آن را مانند یک پماد روی شکم‌تان بمالید تا برخی از انواع سرماخوردگی را درمان کنید. همچنین می‌توانید آن را روی نیش حیوانات سمی استعمال کنید. مقدار کمی سیر می‌تواند در مبارزه با زگیل به شما کمک کند، به طوری که زگیل بدون درد از روی پوست‌تان جدا می‌شود. بعضی از افراد برای مبارزه با درد دندان هم از سیر استفاده می‌کنند به این صورت که مقدار کمی سیر را روی دندانی که درد دارد، قرار می‌دهند.

همچنین مهم است بدانید که سیر باعث درمان هموروئید، یبوست و درد گوش می‌شود. در مورد یبوست و هموروئید، آب را با مقدار مناسبی از سیر بجوشانید و بعد سرتان را روی ظرف بگیرید تا بوی متصاعد شده از آن را استنشاق کنید. شما می‌توانید در بخار حاصل از ترکیب آب و سیر نفس بکشید تا زمانی که آب سرد شود. برای گوش درد، کمی از آب سیر را استخراج کنید و یک یا دو قطره از آن را در گوشی که درد دارد، بریزید.

به یاد داشته باشید که سیر خواص و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد به خصوص برای کسانی که آن را به طور مرتب مصرف می‌کنند. شما می‌توانید تمام خواص دارویی این ماده‌ی خوراکی سالم را هر روز دریافت کنید و زندگی خود را به طور طبیعی سالم نگه دارید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما