خواص پسته برای سلامتی (بخش سوم)

پسته نه تنهای یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه محسوب می شود، بلکه به واسطه فواید سلامت بسیاری که ارائه می کند، مشهور است. پشتیبانی از سیستم عصبی، کمک به حافظه، بهبود خواب، کمک به سلامت استخوان برخی از فواید پسته برای سلامتی می باشد. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 2 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص پسته برای سلامتی (بخش سوم)
یکی از خواص پسته این است که به بهبود خواب کمک می‌کند. زیرا منیزیم موجود در پسته می‌تواند باعث آرامش عضلات شده و با عمل به عنوان بازدارنده پیام رسان عصبی، نقش مسکن را در مغز ایفا می‌کند.
 

خواص پسته برای سلامتی 


1. کالری پایین
پسته یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند محسوب می‌شود. زیرا اندازه آن کوچک است و میان‌وعده خوبی – بدون افزایش وزن – برای طول روز به شمار می‌آید. اگر زیاده‌روی کرده و پسته زیادی بخورید، بازهم می‌بینید که کالری پایین و مواد مغذی بالا دارد. از ۱۰۰ گرم پسته تازه، ۵۶۲ کالری دریافت می‌کنید که اکثر ما این مقدار را در یک وعده نمی‌خوریم!

2. پشتیبانی از سیستم عصبی
مثال دیگری در مورد توانایی پسته تازه در افزایش انرژی می‌خواهید؟ خوب به سیستم عصبی نگاه کنید. پسته تازه به دلیل داشتن ویتامین B6 برای سیستم عصبی بسیار مفید است. آمین‌ها موادی هستند که سیستم عصبی به عنوان ملوکول‌های پیام‌رسان خود استفاده می‌کند و این آمین‌ها برای ساخته شدن، به ویتامین B6 احتیاج دارند. این ویتامین برای ساخت غلاف میلین در اطراف فیبرهای عصبی به کار می‌رود و این مسئله به افزایش ارتباط میان این عصب‌ها کمک می‌کند. پسته از این طریق نیز می‌تواند به افزایش توان ورزشکار و همچنین تقویت قلب کمک کند.

3. پروتئین
پسته، منبعی عالی از پروتئین است. اگر ۱۰۰ گرم پسته مصرف کنید، ۲۰ گرم پروتئین دریافت می‌کنید که مقدار زیادی است. پروتئین به دلایل زیادی، ماده مهمی برای  رژیم غذایی ما محسوب می‌شود. پروتئین چیزی است که بدن، اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را از آن دریافت می‌کند که این اسیدهای آمینه به بافت عضله، بافت همبند و غیره تبدیل می‌شوند.

از این مهم‌تر، پروتئین منبع خوبی از انرژی است که کالری پایینی دارد (۴ کالری در هر گرم، در برابر ۹ کالری در هر گرم چربی) و به مقداری انرژی برای گوارش و ایجاد اثر گرمازایی نیاز دارد. به همین دلیل، پسته یک میان‌وعده خوب برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند محسوب می‌شود. پسته به دلیل داشتن پروتئین، فرد را سیر نگه می‌دارد.

4. کمک به حافظه
دیدیم که پسته به فرآیند یادگیری در مغز کمک می‌کند و به دلیل داشتن منیزیم و لوتئین، انعطاف‌پذیری مغز را افزایش می‌دهد. اما پسته از طریق دیگری نیز یادگیری را بهبود می‌بخشد و آن داشتن ویتامین B6 است. دیدیم که ویتامین B6 برای تولید غلاف میلین به کار رفته و از سیستم عصبی پشتیبانی می‌کند. این ویتامین برای مغز نیز مفید است که در آن‌جا میلین برای تقویت پیوندهای قدیمی به کار رفته و در به یاد آوردن سریع خاطرات به ما کمک می‌کند.

5. بهبود خواب
یکی دیگر از خواص پسته این است که به بهبود خواب کمک می‌کند. زیرا منیزیم موجود در پسته می‌تواند باعث آرامش عضلات شده و با عمل به عنوان بازدارنده پیام رسان عصبی، نقش مسکن را در مغز ایفا می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از ما از نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب لذت می‌بریم.

6. کمک به سلامت استخوان‌ها
منیزیم موجود در پسته تازه، آن را برای جذب کلسیم مفید می‌کند. پسته تازه دارای کلسیم است ( ۱۰٪ ارزش روزانه از ۱۰۰ گرم) و منبع خوبی از پروتئین نیز به شمار می‌آید. همه این‌ها باعث می‌شوند پسته تازه به تقویت استخوان‌ها، جلوگیری از شکستگی و دیگر جراحات کمک کند.

7. بهبودی پس از ورزش
پسته تازه به دلایل زیادی، یک خوراکی عالی برای بعد از تمرینات ورزشی محسوب می‌شود. مثلا ویتامین B6 و آهن موجود در آن به جریان خون سالم – برای سوخت رسانی به عضلات و ترمیم آن‌ها – کمک می‌کند و بدن نیز می‌تواند از پروتئین برای بازیابی رشته‌های عضلانی استفاده کند. علاوه بر این، می‌توان از منیزیم برای آرام کردن عضلات و از ویتامین B6 برای ترمیم عضله قلب استفاده کرد. افزایش تولید تستوسترون نیز خطری ندارد!

8. پرکاربرد و خوشمزه
آیا شما هم از عبارت« خوراکی‌های سالم» که عملا هیچ غذایی را سر میز نمی‌آورند، خسته شده‌اید؟ چیزهایی مانند کلم کالی وکینوآ اصلا خوشمزه نیستند و اصلا مهم نیست که آن‌ها را چگونه طعم‌دار کرده‌اید! این یکی از ویژگی‌های عالی پسته تازه است: نه تنها سالم است بلکه طعمی عالی نیز دارد. پسته، مغزکوچک مغذی است که می‌تواند به سالاد، غلات صبحانه و میان‌وعده‌ها، طعمی عالی بدهد. می‌توانید پسته تازه را به ساندویچ‌ها، اسموتی‌ها و چیزهای دیگر اضافه کنید. این پرکاربرد بودن پسته، آن را به یک خوراکی مفید تبدیل کرده است. اگر به دنبال راهی برای افزایش سریع و آسان ارزش تغذیه‌ای وعده‌های غذایی خود هستید—فقط مقداری پسته تازه روی آن‌ها بپاشید!

منبع: سایت تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.