خواص پسته برای سلامتی (بخش اول)

پسته یک ماده خوراکی سالم است که مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. کمک به سلامت قلب، ضد التهاب، خاصیت ضد پیری و ضد سرطانی، خاصیت مرطوب کنندگی و تقویت قوای جنسی برخی از خواص پسته برای سلامتی بدن می باشد. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 1 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص پسته برای سلامتی (بخش اول)
پسته تازه سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می‌تواند به جلوگیری از برخی علائم پیری کمک کند.
 

مقدمه

زمانی که به ابرغذاها فکر می‌کنید، نام برخی از خوراکی‌ها بارها و بارها به ذهن شما خطور می‌کنند. از میان این خوراکی‌ها می‌توان به کلم کالی، بلوبری و سیر اشاره کرد. چیزی که ممکن است خیلی درباره‌اش نشنیده باشید، همین پسته ریزه میزه است. اما اشتباه نکنید! پسته از لحاظ کارهایی که می‌تواند برای بدن انجام دهد بسیار تاثیرگذار بوده و با بقیه ابرغذاها که خیلی برای‌شان تبلیغ می‌شود، رقابت می‌کند. در این مطلب ما از خواص پسته تازه برای تان می گوییم و مهمترین فواید پسته خام برای سلامتی را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
 

خواص پسته تازه برای سلامتی


۱. کمک به سلامت قلب
در درجه اول، پسته تازه در بهبود سطح کلسترول بدن موثر است. به این معنا که نه تنها می‌تواند کلسترول خوب (HDL) را بالا ببرد بلکه می‌تواند کلسترول بد (LDL) را نیز کاهش دهد. این خاصیت بسیار مهم است زیرا اجازه می‌دهد خون به راحتی در بدن گردش کند و چربی، راه آن را مسدود نکند. پسته تازه می‌تواند عصب‌های موجود در قلب را تقویت کرده و در نتیجه به عملکرد صحیح قلب کمک کند. از این مهم‌تر، پسته تازه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند در برابر آسیب به ویژه آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، از قلب محافظت کند.

۲. ضد التهاب
پسته تازه خاصیت ضد التهابی دارد که این خاصیت به دلیل مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در آن است. این خاصیت بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند سلامت عمومی شما را بهبود بخشد. التهاب، دلیل درد ناشی از آرتریت و دیگر مشکلات است و می‌تواند بسیاری مشکلات دیگر – حتی در افراد سالم – را نیز ایجاد کند. برای مثال، آیا می‌دانستید سیتوکین‌های عامل التهاب می‌توانند مغز را تحت تاثیر قرار داده و به بروز مه مغزی، کسالت و حتی افسردگی منجر شوند؟

۳. پوسته‌های قوی
آن چیزی که قبلا گفتیم را به یاد می‌آورید؟ در حالی که پسته به طور کلی مغز محسوب می‌شود، اما مشترکات زیادی با میوه دارد و آن چیزی که ما  پوسته آن می‌دانیم، در واقع خود میوه است. بنابراین جای هیچ تعجبی نیست اگر بفهمیم که ارزش تغذیه‌ای زیادی در پوسته نیز – درست مانند مغز – وجود دارد. مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی در پوسته پسته تازه وجود دارد که می‌تواند متابولیسم سلولی را افزایش دهد.

۴. خاصیت ضد پیری
پسته تازه سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می‌تواند به جلوگیری از برخی علائم پیری کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که با فعالیت مولکول‌های رادیکال‌های آزاد که در بدن حرکت کرده و در صورت تماس با دیواره سلولی باعث آسیب آن می‌شوند، مبارزه می‌کنند. اگرچه این آسیب آن‌قدر کوچک است که تاثیر آن قابل مشاهده نیست اما در نقطه مورد نظر جمع شده و قابل مشاهده می‌شود. به همین دلیل، مصرف پسته تازه و دیگر منابع آنتی اکسیدانی می‌تواند راه خوبی برای کاهش علائم پیری باشد.

۵. خاصیت ضد سرطانی پسته
با این‌که بر خواص آنتی اکسیدانی پسته تازه تمرکز کرده‌ایم اما بیایید به تاثیری که می‌تواند بر سرطان بگذارد نیز نگاهی بیندازیم. می‌دانید که سرطان به دلیل تاثیر جهش سلولی بر هسته سلول – به ویژه DNA – به وجود می‌آید.
جهش‌های سلولی توسط حمله رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به دیواره سلول‌ها آسیب رسانده و عمیقا به هسته سلول نفوذ می‌یابند تا به DNA آسیب برسانند، به وجود می‌آیند. هر زمان که این جهش در زمان تقسیم سلولی میتوز تکرار ‌شود، این آسیب نیز تکثیر می‌یابد. بنابراین، گنجاندن پسته تازه در رژیم غذایی می‌تواند راه خوبی برای جلوگیری از پیشرفت سرطان باشد.

۶. خاصیت مرطوب کنندگی
پسته تازه به داشتن خاصیت مرطوب کنندگی شناخته شده است و چربی‌های اشباع طبیعی موجود در آن، در طول زمان می‌توانند به نرم شدن پوست کمک کنند. به علاوه،  استفاده موضعی از چربی‌های اشباع موجود در پسته تازه به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. به همین دلیل است که معمولا از پسته به عنوان روغن پایه برای نرم کننده‌های ماساژ و رایحه درمانی استفاده می‌شود.

۷. تقویت قوای جنسی
تقویت کننده قوای جنسی، هر خوراکی یا ماده‌ای است که میل جنسی را افزایش می‌دهد. این همان چیزی است که مطالعه انجام شده توسط الدمیر و همکاران – در مورد پسته تازه –اثبات کرده است: پسته می‌تواند توانایی جنسی مردان را بالا افزایش دهد. در این مطالعه، افراد شرکت کننده، به مدت سه هفته، هر روز ۱۰۰ گرم پسته تازه مصرف کردند که بهبود ۵۰ درصدی نعوظ در این افراد مشاهده شد. این کار با استفاده از اسکن‌های فراصوتی تایید شد. چرا پسته تازه چنین تاثیری می‌گذارد؟ گفتنش سخت است. به هر حال، ممکن است به چربی و منیزیم موجود در پسته مربوط باشد که هر دوی آن‌ها در افزایش تستوسترون نقش دارند.

ادامه دارد...

منبع: سایت تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.