پنج راه طبیعی برای افزایش تستوسترون

هورمون تستوسترون نقش مهمی در سلامت مردان ایفا می‌کند. این هورمون به حفظ توده عضلانی، تراکم استخوان و میل جنسی کمک می‌کند. تولید تستوسترون در اواخر نوجوانی مردان در بالاترین حد است و پس از آن هر ساله مقداری
شنبه، 21 فروردين 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
پنج راه طبیعی برای افزایش تستوسترون
پنج راه طبیعی برای افزایش تستوسترون

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون




 

هورمون تستوسترون نقش مهمی در سلامت مردان ایفا می‌کند. این هورمون به حفظ توده عضلانی، تراکم استخوان و میل جنسی کمک می‌کند. تولید تستوسترون در اواخر نوجوانی مردان در بالاترین حد است و پس از آن هر ساله مقداری کاهش پیدا می‌کند.
هیچ راه حل جادویی‌ای برای افزایش تستوسترون وجود ندارد، اما برخی از درمان‌های طبیعی ممکن است مفید باشند.

1. خواب شبانه با کیفیت داشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود خواب تا حد زیادی می‌تواند سطح تستوسترون یک مرد جوان و سالم را کاهش دهد. داوطلبان شرکت در آزمایش پس از یک هفته بی خوابی دچار کاهش تستوتسترون شدند. سطح تستوتسترون آن‌ها خصوصاً بین ساعات 2 ظهر تا 10 شب کاهش یافت. با کاهش سطح تستوتسترون در خون، سلامت عمومی مردان نیز کاهش پیدا کرد.
این که بدن شما به چه میزان خواب نیاز داشته باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. اکثر بزرگ‌سالان به طور کلی به هفت تا نه ساعت خواب شبانه احتیاج دارند تا عملکرد خوب و زندگی سالمی داشته باشند.

2. وزن خود را کاهش دهید

مردان میانسالی که اضافه وزن دارند و مبتلا به پیش دیابت هستند نیز به احتمال زیاد تستوسترون پایینی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که دیابت و پایین بودن سطح تستوسترون با هم ارتباط مستقیم دارند. مردانی که وزن طبیعی دارند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و هیپوگنادیسم (پایین بودن تستوسترون در خون) هستند.
پژوهش‌ها تائید می‌کند که کم کردن مقداری وزن به افزایش تستوسترون کمک می‌کند. البته این یافته‌ها به این معنی نیست که رژیم غذایی ناسالمی داشته باشید. بهترین راه برای رسیدن به وزنی سالم و حفظ آن داشتن یک رژیم غذایی معقول و ورزش منظم است.

3. به میزان کافی روی دریافت کنید

مردانی که دچار هیپوگنادیسم هستند، اغلب کمبود روی دارند. مطالعات نشان می‌دهد که روی نقش مهمی در تنظیم میزان تستوسترون سرم در مردان سالم دارد.
خوردن غذاهایی که غنی از این ماده مغذی هستند، می‌تواند مفید باشد. گوشت قرمز و مرغ حاوی مقدار زیادی روی هستند. سایر منابع غذایی غنی از روی عبارتند از:
• لوبیاها
• آجیل
• میگو
• غلات کامل
مردان بزرگسال باید در هر روز 11 میلی گرم روی مصرف کنند.

4. در مصرف شکر احتیاط کنید

بدن انسان یک سیستم پیچیده است که برای داشتن عملکردی مناسب، نیاز به طیف گسترده ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. به گزارش انجمن غدد آمریکا، گلوکز (قند) سطح هورمون تستوسترون خون را به اندازه 25 درصد کاهش می‌دهد.

5. ورزش کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که سطح تستوسترون پس از ورزش-خصوصاً ورزش‌های مقاومتی- افزایش می‌یابد. پایین بودن تستوسترون علاوه بر میل جنسی بر خلق و خوی شما نیز تأثیر می‌گذارد. خبر خوب این است که ورزش باعث بهبود خلق و خو می‌شود و مغز را به ترشح موادی شیمیایی تحریک می‌کند که موجب احساس شادی و اعتماد به نفس می‌شوند. همچنین ورزش انرژی و استقامت را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید. کارشناسان توصیه می‌کنند هر روز 30 دقیقه ورزش کنید.
از کجا بدانیم سطح تستوسترون در بدن پایین است؟
پایین بودن سطح تستوسترون می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی، اختلال در نعوظ، شکنندگی استخوان‌ها و دیگر مشکلات سلامتی شود. پایین بودن سطح تستوسترون ممکن است از علائم یک بیماری دیگر باشد. اگر به پایین بودن تستوسترون خود مشکوک هستید، به پزشک مراجعه کنید. با یک آزمایش خون ساده می‌توان سطح تستوسترون بدن را مشخص کرد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.