فواید پوست انار برای سلامتی

پوست انار در واقع شامل خواص زیادی برای سلامتی است از جمله عوامل ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی‌اکسیدان ها. این ماده برای مبارزه با نوع خاصی از عفونت ها و نیز مبارزه با سرطان عالی هستند. با ما همراه باشید.
جمعه، 4 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید پوست انار برای سلامتی
استفاده از پوست انار موثرترین راه برای مبارزه با عفونت ویروسی است. به این دلیل ساده که این ماده حاوی عوامل ضد باکتری و ضد قارچی فوق‌العاده قدرتمندی است.
 

مقدمه

شاید حالا برخی از شما در این فکر هستید که کدام قسمت از پوست انار واقعا برای سلامت انسان مفید است. به طور معمول مردم بعد از مصرف تمام دانه‌های انار، هر چه می‌ماند را دور می‌ریزند. در حال حاضر، دلایل زیادی برای نگه داشتن پوست انار دارید. پوست این میوه در واقع شامل خواص زیادی برای سلامتی است از جمله عوامل ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی‌اکسیدان‌ها. به عبارت دیگر، این ماده برای مبارزه با نوع خاصی از عفونت ها و نیز مبارزه با سرطان عالی هستند. فهرست زیر در مورد مزایای سلامتی پوست انار اطلاعات بیش‌تری به شما می‌دهد. حالا یاد می‌گیرید که به جای دور ریختن پوست انار، آن را به نفع سلامتی‌تان استفاده کنید.
 

خواص پوست انار


۱. پوست انار منبع فوق‌العاده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها است
در مورد عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن چه اطلاعاتی دارید؟ آنتی‌اکسیدان‌ها تنها راه‌حل قوی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد هستند که به عنوان ریشه‌ی سرطان یا تومور به خوبی شناخته شده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جهت محافظت از بدن در برابر عفونت‌های ویروسی بسیار مفید و موثر هستند.

۲. برای بیماران مبتلا به دیابت عالی است
برخی مطالعات در مورد امکان استفاده از پوست انار به عنوان درمانی برای انواع خاصی از دیابت، نتایج بسیار مثبتی را نشان دادند. عصاره‌ی پوست انار می‌تواند به جلوگیری از بروز استرس اکسیداتیو، که منجر به آسیب لوزالمعده می‌شود، کمک کند.

۳. سلامت کبد را بهبود می‌دهد
مطالعات صورت گرفته تاثیر مثبت این ماده را روی کبد نشان داده‌اند. به عبارت دیگر، پوست انار را می‌توان برای تقویت کبد و بهبود اوضاع سلامت آن استفاده کرد.

۴. برای سلامت قلب عالی است
مطالعات خاصی انجام شده برای تعیین این‌که آیا پوست انار نقش مثبتی در ارتقای سلامت قلب دارد یا خیر. مطالعات روی چند نفر شرکت‌کننده انجام شد به این ترتیب که آن‌ها به مدت ۴ هفته پوست انار مصرف کردند. نتایج این مطالعه شگفت‌انگیر بود. سطح کلسترول شرکت‌کنندگان این مطالعه و در عین حال تری‌گلیسیرید و علائم فشار خون بالا در آن‌ها کاهش یافت.

۵. می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند
برخی مطالعات ثابت کرده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی در پوست انار موجود است که سهم بزرگی در کاهش سطح کلسترول دارند.

۶. برای سلامت مغز مفید است
مطالعات اخیر همچنین نشان داده‌اند که پوست انار ممکن است یک غذای بالقوه برای مغز باشد، زیرا حاوی ترکیبات ارگانیک خاص است که با محافظت از عصب‌ها سلامت مغز را بهبود می‌دهد.

۷. در برابر عفونت‌ها از بدن محافظت می‌کند
واقعیت این است که پوست انار حاوی عوامل ضد میکروبی فوق‌العاده قدرتمندی است؛ این ویژگی پوست انار به لحاظ علمی اثبات شده‌است.

۸. دارای خواص ضد سرطان است
مزایای انار برای سرطان چیزی نیست که کسی بتواند نسبت به آن شک و تردید داشته باشد. خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در پوست انار دلیل دیگری است مبنی بر این‌که عصاره‌ی آن ممکن است برای مبارزه با سرطان مناسب باشد.

۹. عوامل ضدباکتری و ضد قارچی دارد
همانطور که در برخی موارد قبلی ذکر شد، استفاده از پوست انار موثرترین راه برای مبارزه با عفونت ویروسی است. به این دلیل ساده که این ماده حاوی عوامل ضد باکتری و ضد قارچی فوق‌العاده قدرتمندی است.

۱۰. ممکن است به کاهش نشانه‌های مشکلات تنفسی کمک کند
آیا ریشه‌ی بروز مشکلات تنفسی را می‌دانید؟ خوب، پوست انار حاوی خواص ضد میکروبی فوق‌العاده قوی است که می‌توانند باعث کاهش علائم مشکلات و بیماری‌های تنفسی شوند.

۱۱. راه‌حلی طبیعی برای برطرف کردن آکنه و جوش است
آکنه و جوش یک اختلال خطرناک و کشنده نیست، اما می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد. در عین حال مبارزه با آکنه و از بین بردن آن نیز کار بسیار دشواری است. پوست انار حاوی خواص ضد میکروبی فوق‌العاده قوی است و بنابراین می‌تواند از رشد باکتری‌هایی که سبب التهاب می‌شوند جلوگیری کند و در نتیجه سبب شود که پوستی عاری از آکنه و جوش داشته باشید.

۱۲. می‌تواند به عنوان دئودورانت بدن عمل کند
شما باید بدن خود را به طور منظم سم‌زدایی کنید. اگر چه محصولات زیادی برای سم‌زدایی بدن وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، اما پوست انار طبیعی‌ترین راه برای خارج کردن سموم و مواد زائد از بدن است. محتوای آنتی‌اکسیدانی این ماده به شما کمک می‌کند تا تمام سموم را از متابولیسم‌تان حذف کنید.

۱۳. حاوی خواص ضد پیری است
آنتی‌اکسیدان‌ها فاکتورهای ضد پیری طبیعی هستند. با این حال، پوست انار نه تنها آنتی‌اکسیدان دارد بلکه دارای مواد خاصی است که می‌توانند از تخریب کلاژن جلوگیری کنند. این بدان معنا است که پوست شما به مدت طولانی‌تری جوان می‌ماند.

۱۴. درمان خانگی گلو درد است
در طول قرن‌ها، پوست انار به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی به عنوان یک درمان خانگی برای رفع گلو درد استفاده شده‌است.

۱۵. پوست را هیدراته می‌کند
اگر می‌خواهید پوست سالم و جوانی داشته باشید، باید همیشه پوست‌تان را هیدراته نگه دارید. استفاده از پوست انار، طبیعی‌ترین راه برای هیدراته نگه داشتن پوست است.

۱۶. می‌تواند به عنوان اسکراب طبیعی صورت استفاده شود
اسکراب پوست صورت به طور مرتب یکی از فرآیندهای ضروری برای حفظ سلامت پوست است. بافت پودر پوست انار سبب می‌شود که به عنوان یک اسکراب طبیعی برای صورت عمل کند.

۱۷. از شوره‌ی سر جلوگیری می‌کند
اکثر مردم فراموش می‌کنند که شوره‌ی سر چیزی بیش از یک مشکل روی موها است. شوره‌ی سر در پوست کف سر ظاهر می‌شود و پوست سر هم به هر حال بخشی از پوست شما است که باید سالم بماند. خیلی ساده پوست انار را همراه با شامپو روی موها و کف سرتان استعمال کنید تا علل بروز شوره‌ی سر برطرف شود.

۱۸. راه‌حلی طبیعی برای درمان مشکل ریزش مو محسوب می‌شود
ریزش مو می‌تواند یک مشکل بزرگ به خصوص برای زنان باشد. پوست انار به میزان فراوانی مواد معدنی خاص دارد که می‌توانند باعث تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش آن شوند.

۱۹. منبع عالی ویتامین C است
پوست این میوه هم درست مانند گوشت آن، منبع عالی ویتامین C محسوب می‌شود. فقط با افزودن پودر پوست انار به مواد غذایی مختلف می‌توانید از تمام مزایای ویتامین C موجود در آن استفاده کنید.

۲۰. برای بهداشت دهان و دندان مفید است
خواص ضد باکتری و ضد قارچی موجود در پوست انار برای بهبود سلامت دهان و دندان مفید است. این ماده نه تنها از دندان‌های شما محافظت می‌کند، بلکه سلامت لثه‌ها را نیز بهبود می‌دهد.
 

طرز تهیه‌ ی پودر پوست انار در منزل

اگر شما یکی از آن انار دوستانی هستید که مدام این میوه‌ی مقوی را مصرف می‌کنید، شاید تهیه‌ی پودر پوست انار در خانه برای‌تان ایده‌ی بدی نباشد. علاوه بر این، طرز تهیه‌ی این ماده‌ی پرکاربرد بسیار هم آسان است.

– انار با کیفیت بالا و ارگانیک را انتخاب کنید به این دلیل که انار ارگانیک بدون مواد شیمیایی خطرناک تولید شده‌است و در نتیجه روی پوست آن هیچ ماده‌ی مضری وجود ندارد.

– و سپس پوست انار را خوب بشویید و آبکشی کنید.

– در این مرحله پوست را به صورت قطعات کوچک خرد کنید.

– آن‌ها را در هوای آزاد ترجیحا در سایه خشک کنید.

– پس از آن‌که پوست انار خشک شد،‌ می‌توانید آن‌ها را آسیاب کنید.

– پودر پوست انار را در یک ظرف دردار تمیز و خشک نگهداری کنید.

پودر پوست انار خشک شده یک ماده‌ی مغذی فوق‌العاده عالی است. شما می‌توانید با ریختن پودر داخل کپسول آن را به عنوان مکمل مصرف کنید یا می‌توانید آن را به غذاهایی که طبخ می‌کنید اضافه کنید. این ماده عطر و طعمی به غذاها اضافه نمی‌کند،‌ اما مواد مغذی زیادی را وارد بدن‌تان می‌کند!

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.